Świebodzice Ciernie
Ostatnia zmiana: 2022-12-04
Legenda (Wygenerowano dnia: 2025-08-19) | Mapa prędkości (Wygenerowano dnia: 2025-04-15)
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Ksawerora
(2023-12-21 20:26:23)
Są jakieś plany na odbudowe tej stacji?
-
#2
Błażej Kopka
(2023-12-21 23:47:31)
Nie. Po co?
-
#3
et21
(2023-12-22 17:06:25)
W promienu 10-15 minut (600-800m) jest kilkanaście-kilkadziesiąt budynków. Te budynki mogą wygenerować do kilka-kilkanaście osób dziennie.
W promieniu 5-10 min jazdy samochodem jest, powiedzmy, ~100 budynków, 10-20 osób dziennie. Do tego byłby potrzebny jeszcze kawałek parkingu na 20 samochodów.
Do tego teren w okolicy powoli i systematycznie jest zabudowywany, bo to jest dość tanie sąsiedztwo kilku miast (Świebodzice, Strzegom, Jaworzyna, Świdnica, Wałbrzych, oraz Wrocław - pod warunkiem wygody połączenia kolejowego).
Jeżeli tego przystanku nie ma, to potencjalny target dla niego ma alternatywę w Świebodzicach (parking na ~100 samochodów) lub Jaworzynę (max kilkanaście samochodów, zawsze pełny). Albo 100% jazdy samochodem i parking u pracodawcy.
No ale dla miłośników PKP najlepsza jest kolej bez przystanków. A jeszcze lepsza bez pociągów i bez torów. Aby tylko podwyżka była. -
#4
Błażej Kopka
(2023-12-22 18:42:30)
Zainteresuj PKP PLK i lokalny samorząd tymi wyliczeniami (rozumiem, że nie z kapelusza) + ankiety mieszkańców i być może coś z tego wyjdzie.
-
#5
wasiukibic
(2023-12-22 19:06:32)
Obecnie, na tej długiej prostej składy KD mogą rozbujać się ponad 100 km/h, a Wy byście to chcieli zepsuć kolejnym przystankiem położonym na opłotkach miasteczka, w kerym w promieniu kilometra od istniejącej stacji mieszka niemal cała jego ludność, a Ciernie to głównie domki jednorodzinne? Przecaś nawet narychtowując przystanek na żądanie, składy musiałyby zwalniać do 20 km/h.
-
#6
Błażej Kopka
(2023-12-22 19:37:12)
Ale mi tego nie musisz tłumaczyć. Kolega wyżej ma wizję przystanku przy każdej posesji. Ma nawet wyliczenia na ten temat przecież...
-
#7
et21
(2023-12-22 21:25:18)
Ale z Mokronosem i Grabiszynem nie macie problemu?
-
#8
(odp. na #7)
wasiukibic
(2023-12-22 21:57:45)
Serio chcesz porównywać Mokronos i Grabiszyn z Cierniami?
-
#9
et21
(2023-12-26 22:36:34)
Tak porównuję. W Mokronosie jeszcze 10 lat temu w promieniu kilometra od przystanku były pola. Grabiszyn powstał w 2014 i w sumie bez wyraźnego powodu, bo nie było tam targetu poza dogorywającym FATem, Hutmenem i odległym Grabiszynem; Mordor na Ostrowskiego rozwinął się ok. 2018. Notabene Grabiszyn jest beznadziejnie położony, do węzła Grabiszyńska/Hallera jest 400m, ale w jedną stronę trzeba pokonać 4 przejścia dla pieszych (wg WIM to 3-5min), a w drugą stronę masz 500m do ROD Oświata; już lepiej by było przed powstaniem estakady, bo można by było zlokalizować przystanki autobusowe (136, 134, 126 etc) przy przejeździe.
Ciernie od paru lat się zabudowują i będą zabudowywać się dalej - mieszkańcy bedą podejmować decyzje jak powyżej napisałem. Świebodzice niekoniecznie mogą chcieć służyć za parking dla obcych samochodów. Rola Wrocławia jako centrum gospodarczego, ekonomicznego i społecznego będzie się tylko pogłębiać, do tego ten sam Wrocław będzie się starał trzymać samochody na dystans (wystarczy spojrzeć choćby na SCT, rozwój SPP i węzły Stadion i Lotnisko). Strefa przemysłowa w Żarowie będzie się rozbudowywać, być może w Świdnicy powstanie przystanek KDP, itp itd. To wszystko będzie wymagać coraz większej liczby przystanków i, jak dla mnie, parkingów PnR. Chyba kiedyś był plan na Mrowiny czy Wszemiłowice, i jak dla mnie powinien powstać przystanek we Wro w okolicy Spiżowej albo wiaduktu pod 758, ze względu na dobre skomunikowanie z WPP.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Świebodzice Ciernie