OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Grodzisk Wielkopolski

Ostatnia zmiana: 2015-08-08

Opis ogólny
Opis budynków: Wieża wodna stoi ok. 600 m. w kierunku Poznania (i Opalenicy) naprzeciw bazy GS przy ul. Bukowskiej. Podobna wieża istnieje przy stacji Błotnica na linii Leszno - Wolsztyn. (info: Bolesław Wojtyniak, 13-04-2010)
Dane tabelaryczne
Województwo: wielkopolskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: używany zgodnie z przeznaczeniem
lokomotywownia: używana
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: kształtowe
przejście podziemne: czynne
kasa: czynna
przejście nadziemne: nieczynne w stanie dobrym
wieża wodna: nieużywana w stanie dobrym
perony: Perony: 3
Krawędzie peronowe: 5
kody: HAFAS:5101263
IBNR:7159
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  67,769 Sulechów – Luboń koło Poznania (357)  
  30,226 Kościan – Opalenica (376)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Grąblewo (wielkopolskie) 1,52 km
Słociniec (wielkopolskie) 2,23 km
Młyniewo Nowotomyskie (wielkopolskie) 2,63 km
Grąblewo (wielkopolskie) 2,92 km
Kurowo (wielkopolskie) 3,60 km
Urbanowo (wielkopolskie) 5,69 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze.Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania, bądź niezmieniającą przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Grodzisk Wielkopolski

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...