Pępowo
Ostatnia zmiana: 2024-04-06
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Z racji obejmujących linie węzłów kolejowych, mimo tego że jest to miejscowość mała, przez Pępowo kursują zarówno pociągi osobowe, jak i towarowe.. Budynek jest w dostatecznym stanie, a przecież wiekowy, wybudowany z potężnej niemieckiej cegły. Kasa jest czynna! Podobnie jak poczekalnia, w której do dziś stoi stary kaflowy piec! Część budynku zamieszkuje rodzina byłych, zasłużonych pracowników kolei. Gospodarują oni północną część budynku wraz z piętrem,część piwniczną (kiedyś pełniąca też funkcje pralni), a także balkon widoczny na zdjęciach. Na stacji pracuje 1-dna osoba pełniąca wszelkie należne funkcje. (wkrótce zamieszczę zdjęcia, także z wewnątrz stacji) (info: Piotr Woźniak, 2005-08-21) Kasa biletowa od jakiegoś czasu jest nie czynna. Z tego powodu, że "pamięć w komputerze się skończyła" i nie ma pieniędzy na nową. (info: Marcin S. T43, 2007-07-12) Małe sprostowanie do informacji pana Piotra Woźniaka na stacji pracują zawsze dwie osoby: jedna w budynku stacyjnym a druga w nastawni leżącej około kilometra od budynku stacji w kierunku Leszna. Kasa już nieczynna ale poczekalnia tak, nawet wieczorem oświetlona! Piec kaflowy nadal stoi! Szkoda tylko że szyba w oknie wybita od około pół roku. Bocznica od strony Wilkonic zamknięta ze względu na zbutwiałe podkłady (tak naprawdę to niektórych już niema!). (info: Lubomir Sierota, 29-06-2014) Urządzenia Sterowania Ruchem Kolejowym przebudowane na świetlne. Sterowanie odbywa się z byłej nastawni wykonawczej ( kierunek Leszno ) której zmieniono status na dysponującą. |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | wielkopolskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | używany zgodnie z przeznaczeniem | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
semafory: | świetlne | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | zlikwidowana lub nieczynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: |
Pe (ex. Pe1) od strony Leszna Pe w budynku stacji zlikwidowana |
|
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: |
Perony: 3 Krawędzie peronowe: 3 |
|
kody: |
HAFAS:5102728 IBNR:7362 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
188,207 | Łódź Kaliska – Zasieki (14) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Łukasz Kiąca
(2018-02-20 10:17:34)
17.02.2018 r. przejeżdżałem pociągiem przez stację i widziałem, że odbywały się prace torowe przy rozbiórce(?) torów dodatkowych od strony stacji. Na stacji stał dźwig EDK 300/5, wagony platformy i hopper-dozatory oraz koparka dwudrogowa Atlas 1604KZW należące do Zakładu Robót Komunikacyjnych DOM z Poznania.
-
#2
(odp. na #1)
Gostynianin
(2018-02-20 11:56:31)
Żadna rozbiórka tylko długo wyczekiwany remont toru 3. Wymieniają wszystkie podkłady i szyny. Przesunięty będzie rozjazd 3 ( od Kobylina ) bliżej stacji podobnie jak semafor wyjazdowy w kierunku Kobylina. Po remoncie tego toru zaczną remont toru 4 na którym też będą wymieniane podkłady na betonowe i szyny. W Kąkolewie również będą remontować tor 4 z tym że tam wymagane jest dołożenie dwóch semaforów wyjazdowych odpowiednio na Poniec i Leszno Grzybowo ponieważ w czasie remontu USRK w 2011 zamknięto ten tor i wycięto z niego owe semafory.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Pępowo