Borek Wielkopolski
Ostatnia zmiana: 2025-05-10
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Po pozbawieniu stacji jej obsługi dochodzi do kuriozalnych sytuacji związanych z obsługą rogatek na przejazdach. Otóż dawniej, kiedy nastawnia dysponująca i wykonawcza były obsadzone zamykanie przejazdów odbywało się właśnie z nich (odpowiednio przez dyżurnego ruchu i nastawniczego). Dziś autobus szynowy zatrzymuje się przed przejazdem po czym kierownik pociągu przebiera się w pomarańczową "oczojebkę" i śmiga z lizakiem najpierw na pierwszy przejazd (od strony Jarocina) i lizakiem zatrzymuje samochody aby pociąg mógł bezpiecznie przejechać (poprzeczki szlabanów zostały na tym przejeździe zdemontowane, wcześniej obsługiwano je z nastawni dysponującej w budynku dworca). Następnie przy wyjeździe ze stacji w stronę Leszna kierownik znowu wyskakuje z autobusu i biegnie do następnego przejazdu aby za pomocą ręcznego urządzenia mechanicznego zamknąć szlabany (czyli mówiąc wprost musi się biedaczyna nakręcić korbą i dodatkowo nakrzyczeć na niepokornych kierowców, którzy nie są chyba do końca przyzwyczajeni do takiego stylu pracy na kolei). Po zamknięciu szlabanów autobus szynowy bezpieczny przejeżdża przez przejazd i zatrzymuje się zaraz za nim aby kierownik pociągu, który w międzyczasie meczy się z otwieraniem szlabanów mógł po skończonej operacji wsiąść umęczony do pojazdu. Przez te dodatkowe "urozmaicenia" wydłuża się czas jazdy pociągu, nie mówiąc już o tym jaki wizerunek maluje sobie sama nasza polska kolej szukając oszczędności gdzie popadnie. (info: wasiukibic, 2007-07-19) Opis infrastruktury: Od stacyjki odchodzi bocznica do spółdzielni rolniczej; sądząc po stanie szyn tor jest czasem używany i dobrze utrzymany. (info: wasiukibic, 2007-07-19) Opis budynków: Dwie nastawnie: dysponująca w przybudówce do budynku dworca oraz wykonawcza, piętrowa, znajdująca się przy wjeździe na stację od strony Leszna. (info: wasiukibic, 2007-07-19) Niestety w lipcu tego roku czyli 07.2008.zburzono nastawie wykonawczą znajdującą się przy przejeździe kolejowym z drogą krajową nr.12 od strony Leszna. (info: Zbigniew Gałczyński, 15-08-2008) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | wielkopolskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | adaptowany do innych celów | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
semafory: | kształtowe nieczynne | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | zlikwidowana | |
nastawnie, strażnice, posterunki: |
Bo w budynku stacji zlikwidowana Bo1 od strony Gostynia zlikwidowana |
|
wieża wodna: | była, ale obecnie już nie istnieje | |
perony: |
Perony: 2 Krawędzie peronowe: 2 |
|
kody: |
HAFAS:5100556 IBNR:7046 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
19,885 | Jarocin – Kąkolewo (360) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Michał Kłosowski
(2018-11-08 22:18:05)
Lokalni miłośnicy drezynowi odnowili stację. Wycięto wszystkie drzewa, pomalowano tablice z nazwą miejscowości, wymalowano linie peronowe itp. Wygląda to, jakby linia była czynna. ;)
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Borek Wielkopolski