Sulechów
Ostatnia zmiana: 2024-11-24
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | lubuskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | Otwarta poczekalnia, a reszta dworca zaadaptowana do innych celów, a część służy jako składowisko rupieci. Na wiosnę w 2015 roku spłonęła zabytkowa rampa towarowa na stacji, połowa budynku praktycznie nie istnieje, w ostatnich latach mieściła się tam hurtownia budowlana, która teraz zajęła ocalałą część budynku. (info od: Damian Jankowiak, 2015-07-01) | |
budynki obsługi taboru: |
Sulechowska lokomotywownia jest mocno zniszczona ale środkowe stanowisko (jedno z 3) jest zajmowane przez malutką lokomotywę spalinową Ls60-36. Obrotnica też działa, lecz napęd elektryczny jest spalony. (info: Paweł, 2004-11-13) W parowozowni od wielu lat nie ma już wspomnianej wcześniej lokomotywy. Parowozownia i wieża wodna pozostawione same sobie, na razie nic nie wskazuje, że w najbliższym czasie będę wyburzane, bo co jakiś czas są zabezpieczane wejścia do nich. Obrotnica wygląda na kompletną, ale już odmówiła posłuszeństwa i nawet nie chce drgnąć. (info od: Damian Jankowiak, 2015-07-01) |
|
zadaszenie peronów: |
Trzy wiaty nad trzema peronami. Wiata nad drugim peronem została rozebrana, a wiaty nad peronami 3 i 4 zostały odnowione. (info od: Damian Jankowiak, 2015-07-01) |
|
semafory: |
świetlne (2023) występuje tarcza ostrzegawcza od strony Czerwieńska, tarcza ostrzegawcza od strony Zbąszynia oraz sygnał zastępczy na semaforze kształtowym wjazdowym też od strony szlaku do Zbąszynia, jedna tarcza manewrowa stojąca i jedna karzełkowa w obrębie stacji i 3 semafory powtarzające koło peronów. Resztę stanowią semafory kształtowe semafory 1- i 2-ramienne, tarcze kształtowe manewrowe i kształtowe ostrzegawcze. (info: Paweł, 2004-11-13) |
|
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: zlikwidowane (zasypane) Co do przejścia podziemnego jest mocno zaniedbane, często zalane wodą i rzadko używane. Najczęściej pasażerowie przechodzą po płytach ułożonych między torami. (info: Paweł, 2004-11-13) Przejście podziemne nieczynne, zalane. (info: Bolesław Wojtyniak, 25-03-2011) W grudniu 2013 przejście podziemne zostało zamknięte betonowymi płytami. Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | Kasy biletowe od wielu lat zamknięte (info od: Damian Jankowiak, 2015-07-01) | |
nastawnie, strażnice, posterunki: |
Nastawnia dysponująca Su Nastawnia wykonawcza Su 1 Stara Nastawnia dysponująca Su (zlikwidowana) |
|
wieża wodna: |
nieużywana zdewastowana Wieża wodna stoi ok. 650 m na pd.-zach. od budynku dworca. Podobne wieże stoją m.in.na stacjach Drzewce, Kościan, Nowa Sól i Żmigród. Luty 2011 r. Bolesław Wojtyniak (info: Bolesław Wojtyniak, 25-03-2011) |
|
perony: |
Perony: 2 (w tym 1 czynny; dawniej: 4) Czwarty peron służy czasami sulechowskiej jednostce wojskowej do przetransportowania sprzętu na manewry, a czasami również do wodowania turystycznych parowozów przejeżdżających przez Sulechów. (info od: Damian Jankowiak, 2015-07-01) Krawędzie peronowe: 4 (dawniej 7) |
|
kody: |
EPA:5100184 HAFAS:5103656 IBNR:196 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
0,335 | Sulechów – Luboń koło Poznania (357) | ||
26,378 | Zbąszynek – Guben (358/494) | ||
33,052 | Konotop – Sulechów (379) | ||
0,000 | Sulechów – Świebodzin (384) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Darek Nowak
(2020-01-17 18:20:23)
Niestety ale w latach 2008 - 2019 stacja Sulechów z lokalnego węzłą stała się już tylko przystankiem.
Ale to i tak nieżle bo są przecież liczne węzły podobnej klasy które wogóle przestały istnieć. -
#2
Darek Nowak
(2020-03-08 23:48:27)
We wschodniej części stacji powstała nowa rampa towarowa.
W jej rejonie są składowane tysiące betonowych podkładów do nowego remontu linii. -
#3
(odp. na #2)
wasiukibic
(2020-03-09 08:32:12)
Z tego, co udało mi się ustalić in situ, to rampa powstała na potrzeby lokalnej jednostki wojskowej (artylerzyści), kiedyś jeszcze ładowano drewno. Sulechów sam nie był nigdy znacznym ośrodkiem przemysłowym ale w okolicy działały/działają przedsiębiorstwa, która niegdyś z usług kolei korzystały (m.in. port i Rockwool w Cigacicach, kopalnia gazu w Mozowie) i to sulechowska stacja była dla nich oknem na świat.
-
#4
Błażej Kopka
(2022-12-21 13:08:21)
Wybrano wykonawcę remontu dworca w Sulechowie (wybrano to dużo powiedziane - zgłosiła się jedna firma). PKP podpisało umowę i w ciągu 9 miesięcy dworzec ma być gotowy. Nie należy się jednak spodziewać cudów - poczekalnia i toalety w zmienionym układzie pomieszczeń, to będzie wszystko, co tam powstanie.
-
#5
KkS MK (Kamil)
(2023-03-20 21:51:56)
Po modernizacji na stacji Sulechów został z czterech tylko jeden czynny peron, nieoznaczony w terenie żadnym numerem (dawniej peron 3). W rozkładzie jazdy widnieje jako peron 1 i ma długość ponad 400 metrów. Przejście przez tory zostało tylko od dworca do tegoż peronu, dojście do dalszego peronu 4 jest zlikwidowane i zagrodzone. Dawny peron 1 został zlikwidowany, w jego miejscu ustawiono m.in. parkingi rowerowe i płot. Peron 2 został w całości rozebrany aż do ziemi i po zakończeniu prac prawdopodobnie nie będzie po nim śladu. Peron 4 został nieruszony na miejscu, lecz nie będzie mógł być wykorzystywany w ruchu.
W ruchu pasażerskim są używane tylko dwa tory - nr 1 i 4 (dawniej 2). Przejezdne są jeszcze dodatkowe tory za budynkiem dworca w kierunku Czerwieńska. Większość pozostałych torów jest zagrodzona tarczami D1 i nieprzejezdna. -
#6
(odp. na #5)
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-04-13 23:01:44)
Widziałem to wszystko właśnie dzisiaj i potwierdzam.
W dodatku zlikwidowano wiadukt na linii 384 do Świebodzina.
Miejsce to wygląda teraz jak dziura w zębie.
Albo jeszcze gorzej...
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Sulechów