Kosowo Wielkopolskie
Ostatnia zmiana: 2024-02-21
Opis ogólny |
---|
Opis budynków: Budynki są obrazem nędzy i rozpaczy. Nie są co prawda ruinami, ale rozszabrowane strasznie. Piwnica/schron zalane wodą. Jeden z budynków jest przeznaczony do rozbiórki. Cały teren zakrzaczony i totalnie zapuszczony. Nie sądzę aby ktoś tam mieszkał. (info: Krzysztof Szymkiewicz, 02-08-2014) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | wielkopolskie | |
dodatkowe tory: | rozebrano | |
budynki dworcowe: | otwarty zdewastowany niezabezpieczony, pozostawiony przez PKP Nieruchomości do dewastacji | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | przyległe do budynku | |
semafory: | kształtowe zlikwidowane | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | zlikwidowana w 1979 r. | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | Dysponująca w budynku dworca zlikwidowana | |
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: |
Perony: 1 (były 2) Krawędzie peronowe: 1 (były 2) |
|
kody: |
HAFAS:5101787 IBNR:7210 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
43,072 | Jarocin – Kąkolewo (360) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Tt
(2019-12-17 14:06:28)
Szkoda solidny budynek cegła super tyle lat budynek pusty A cegła lepsza niż Nowa . Parę lat temu myślę że jeszcze 2016 na poddaszu mieszkał jakiś pan jak się nie mylę i babcia jakąś chociaż na pierwszy rzut oka budynek już dawno wyglądał na opuszczony. Fajna lokalizacja na klub nocny ????
-
#2
ACdVL
(2019-12-17 16:06:02)
Na klub nocny? Tutaj raczej powinno być inne - mądre - przeznaczenie dworca, jeśli nie kolejowe. Znając jednak życie, zostanie zapewne raczej rozebrany.
-
#3
banowy
(2020-01-05 16:46:06)
Byłem tam latem 2011 roku. Budynek dworca był całkowicie opuszczony, choć w stanie dobrym (zwłaszcza dach). Niestety piwnice , w tym dawne pomieszczenie naprężaczy - były zalane wodą. Stan wnętza dobre oddaje galeria szczegółowa. Do dobrego zachowania opuszczonej stacji przyczynia się chyba kompletne odludzie. Na siedlisko dla kogoś, komu przeszkadzają sąsiedzi - miejscówka wręcz idealna - tylko co na to PKP-N?
-
#4
wasiukibic
(2020-01-05 22:40:13)
Agnieszko, nie ma potrzeby pisać kilku komentarzy na ten sam temat. Najlepiej byłoby się skontaktować z kolegami Tomaszem lub Maciejem, którzy byli tam osobiście i możliwe, że mają zdjęcia, o które Ci chodzi.
-
#5
Łukasz Kiąca
(2020-01-06 10:09:04)
W przypadku chęci zamieszkania w budynku stacyjnym należy przygotować się na ostrą przeprawę z Oddziałem Gospodarowania Nieruchomościami PKP SA. Nie bez powodu wiele budynków i obiektów kolejowych stoi pustych. Po 1. PKP proponuje wysokie stawki czynszu na wejściu i jest niechętne do ich opuszczania (zwłaszcza przy umowach krótkoterminowych). Po 2. Jeśli chciałabyś kupić ten obiekt na własność, to zapomnij. Budynek stoi zbyt blisko torów i choć od dawna nie pełni swoich funkcji (i nic nie zapowiada by miało to jeszcze kiedyś nastąpić, nawet w przypadku rewitalizacji linii) to traktowany jest jako obiekt związany z prowadzeniem ruchu pociągów i nie może zostać sprzedany. Tak, że w grę wchodzi tylko wynajem. Po 3. PKP na pewno nie wynajmie dołu budynku, gdyż tam są (były) pomieszczenia służbowe z urządzeniami do sterowania ruchem. Powody takie jak w pkt. 2. Po 4. W przypadku rewitalizacji linii i przywrócenia ruchu pasażerskiego PKP Nieruchomości mogą zastrzec sobie, iż w obowiązku najemcy budunku będzie konieczność otwierania/zamykania poczekalni w tym pokrywanie kosztów ogrzewania.
Tyle w temacie. Informacje i opinie uzyskałem od kolegi, który 17 lat pracował w Oddziałach Gospodarowania Nieruchomościami w Głogowie i Legnicy.
Jeżeli mimo wszystko dalej jest Pani zainteresowana tym budynkiem, to należy skontaktować się z oddziałem Nieruchomości PKP właściwym względem lokalizacji obiektu (w tym wypadku Poznań):
Oddział Gospodarowania Nieruchomościami PKP S.A. w Poznaniu
Al. Niepodległości 8, 61-875 Poznań
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Kosowo Wielkopolskie