Skwierzyna (galeria)
Ostatnia zmiana: 2025-08-28
Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »
Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
ACdVL (Andrzej)
(2020-12-15 14:18:54)
https://www.google.p…
Czy ktoś się orientuje, co to była za bocznica? Ja obstawiam, że do elewatora, ale nie jestem w 100% pewny, toteż mam nadzieję, że zostanę oświecony.
PS: Druga sprawa jest taka - ślad w terenie wyraźnie wskazuje na niegdysiejszą obecność bocznicy do elewatora(?). Zastanawia mnie więc też brak zdjęć do tejże bocznicy.
Drugi obraz sytuacji: https://www.google.p… -
#2
(odp. na #1)
Stanisław Pikul
(2020-12-15 18:31:48)
Wspomniana bocznica prowadziła do dawnego portu w Skwierzynie - elewator zbożowy był zapewne jednym z obiektów które obsługiwała. W pobliżu mieścił się też ówcześnie duży tartak. Z map wynika że była tam trójtorowa stacja. Trudno mi powiedzieć, kiedy zaprzestano użytkowania bocznicy. Podobny port w Międzychodzie funkcjonował do 1951 roku.
-
#3
(odp. na #2)
ACdVL (Andrzej)
(2020-12-16 14:55:28)
Również m.in. oławski port posiadał bocznicę. Bocznica do portu w Oławie była częścią tzw. kolejki portowej, której fotki Wasiu zamieścił na OBK. Pamiętam ją w ruchu, dlatego później niedowierzałem, gdy zabrano się za jej wycinkę. Wcześniej padła bocznica do Ergu/Ergisu. Wiele jest zresztą takich miejsc, które po latach przerzuciły się na transport drogowy, niekoniecznie z własnej woli, ale o tym długo by mówić. Tak czy inaczej - dziękuję ci za słowa objaśnienia. Nie ukrywam, że takie widoki wywołują we mnie gniew, są najlepszym świadectwem wyrugowania kolei z wielu miejsc i zastąpienia jej transportem drogowym.
-
#4
(odp. na #3)
Stanisław Pikul
(2020-12-16 18:08:20)
Ze strony poświęconej historii portu międzychodzkiego: W latach 20-tych i 30-tych ubiegłego wieku był jednym z największych portów dolnej Warty. Dla porównania podajemy średni dobowy tonaż wyładunku i załadunku towarów, trzech największych portów w tej części rzeki:
Poznań - wyładunek 6 ton - załadunek 22 tony
Międzychód - wyładunek 2 tony - załadunek 8,5 tony
Skwierzyna - wyładunek - 1,2 tony - załadunek 4,4 tony.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Skwierzyna