OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Rzepin

Ostatnia zmiana: 2014-03-21

Opis ogólny
Opis infrastruktury: Peronów jest 4 ale numerowane są następująco: 1 i 2 - na magistrali E20 oraz 4 i 5 na obwodnicy "Nadodrzanki". W ogóle jeżeli chodzi o obwodnicową część stacji jest ona o wiele uboższa: peron 5 nie posiada wiaty, przejścia ani nowej nawierzchni. Dziwi to, gdyż niedawno dworzec był modernizowany w ramach remontu magistrali E20. (info: wasiukibic, 2007-07-26)

Peron 3 jest peronem nieczynnym, położonym w części towarowej stacji.

Dwie krawędzie peronowe przy peronie 1 i 4 są nieużywane - tory żeberkowe 4a i 24a. (info: Mariusz W., 03-01-2009)

Peron 3 jest peronem nieczynnym w części towarowej, gdzieniegdzie porośnięty trawami i krzewami. Ostała się jedna tablica "Rzepin", kilka tablic ostrzegających o napięciu w sieci, kilka słupków po tabliczkach. Megafony są i działają (!). Do ukończenia modernizacji, z peronu korzystały pociągi rosyjskie, np. Berlin-Moskwa, które ze względu na dużą ilość wagonów nie mieściły się w pozostałych peronach. Dojście do peronu jest cały czas jest następujące: peronem 1 lub 2 do końca, przejściem przez tory (otwieranym na każde żądanie domofonem), "polną" drogą, przejściem przez tor (otwieranym tylko na żądanie pracowników domofonem) i już jesteśmy na peronie 3. (info: Mariusz W., 03-07-2009)

Peron 3 służył do odprawiania pociągów, które przed 1990 r. były w rozkładzie jazdy oznaczone jako "niedostępne dla podróżnych w komunikacji krajowej". Były to wszystkie pociągi sypialne z ZSRR do Niemiec (w ogóle niedostępne), ale także parę pociągów pośpiesznych z Warszawy do różnych miast NRD (niedostępne na odcinku Zbąszynek - granica państwa), w których już wcześniej zaczynano odprawę celno-paszportową. Oficjalnie niemożliwe było wsiadanie/wysiadanie pasażerów tych składów w Rzepinie, więc wjeżdżały na oddalony peron, gdzie zmieniały się tylko służby kolejowe i graniczne. Nieoficjalnie kilka razy udało mi się przejechać takim pociągiem dzięki legitymacji PKP i skorzystać z peronu 3. Może źle pamiętam, ale kojarzy mi się, że ten peron z przyległymi torami był jeszcze wydzielony płotem z siatki, żeby nikt nie wymknął się przez tory, ale grzecznie szedł do jedynego legalnego wyjścia obok ekipy celno-granicznej. (info: Paweł B., 31-12-2012)

Właściwie trzeba byłoby skorygować podane informacje dotyczące peronów. W części poznańsko-berlińskiej zgadza się numeracja peronów 1 i 2, natomiast wszystko, co napisano o peronie 3, dotyczy peronu o numeracji 2a. Tak się nazywał dodatkowy peron celno-graniczny. Tymczasem peron 3 to był peron o jednej krawędzi i żwirowej nawierzchni, który znajdował się na samym skraju grupy torowej i obsługiwał jedynie kierunek do Międzyrzecza przez Sulęcin (widoczny na zdjęciach poniżej). W czasie modernizacji stacji został całkowicie rozebrany. (info: Paweł B., 04-11-2013)

Opis budynków: Wieża wodna stoi ok. 500 m na zachód od budynku stacji, przy lokomotywowni. Podobne wieże stoją m.in. na stacjach Chojna i Mieszkowice. (info: Bolesław Wojtyniak, 14-02-2010)
Dane tabelaryczne
Województwo: lubuskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: używany zgodnie z przeznaczeniem
lokomotywownia: używana
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: świetlne
przejście podziemne: czynne
kasa: czynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: jest, stan zewnętrzny dobry, wewnętrzny - nierozpoznany
perony: Perony: 5
Krawędzie peronowe: 10
kody: EPA:5100180
HAFAS:5100082
IBNR:177
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  460,781 Warszawa Zachodnia – Kunowice (– Frankfurt (Oder)) (3)  
  223,476 Wrocław Główny – Szczecin Główny (273/821/822)  
  88,992 Wierzbno – Rzepin (364)  
  0,250 Rzepin – Drzeńsko (p.odg.)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Rzepinek (woj. lubuskie) 3,98 km
Drzeńsko (p.odg.) (woj. lubuskie) 4,56 km
Drzeńsko (woj. lubuskie) 5,29 km
Lubiechnia Mała (woj. lubuskie) 6,70 km
Jerzmanice Lubuskie (woj. lubuskie) 7,53 km
Kowalów (woj. lubuskie) 7,94 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Rzepin

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...