Góra Kamienista Kopalnia Bazaltu
Ostatnia zmiana: 2022-12-08
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | dolnośląskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): | ||
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
perony: | ||
kody: |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
147,600 | Wrocław Świebodzki – Zgorzelec (– Görlitz) (274/493) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Stanisław Stanisław
(2023-05-16 21:52:35)
Początkowy odcinek toru bocznicy szlakowej były zelektryfikowany, co umożliwiało podstawianie i wyciąganie składów przez lokomotywy elektryczne. Bocznica odchodziła na wzniesieniu toru, przez co próżne składy przyciągane były z Rębiszowa i wpychane na tor zdawczy, a ładowne wyciągane do Starej Kamienicy. Za rozjazdem położonym na szlaku linii nr 274/493, znajdował się rozjazd krzyżowy, od którego odchodziły tory zdawczy, odbiorczy i wyciągowy. Do obsługi bocznicy zakład posiadał własną lokomotywę spalinową 401Da-447. W pierwszym roku działalności, z powodu powolnego rozruchu kamieniołomu, załadowano tylko 5 wahadeł. Droga do zakładu krzyżowała się z torem, a przejazd z rogatkami (dobrze widoczny na zdjęciach zamieszczonych w Bazie przez Wasia), był stale zamknięty. Każde jego otwarcie musiało być uzgadniane ze stacją w Rębiszowie. Powyższe informacje wg: H. Magoń - Bocznica szlakowa Góra Kamienista, aktualności z kraju, Świat Kolei nr 2/2002 str. 4. W ŚK zamieszczone jest też zdjęcie początkowego odcinka bocznicy, wykonane 28.01.2002, w perspektywie podobnej do fot. Wasia https://www.bazakole…
PS. Warto odnotować w danych tabelarycznych, że bocznica już nie funkcjonuje, a tory w większości zostały rozebrane.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Góra Kamienista Kopalnia Bazaltu