OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Limanowa Sowliny CPN

Ostatnia zmiana: 2021-08-05

Dane tabelaryczne
Województwo: małopolskie
dodatkowe tory: rozebrano
budynki dworcowe: nie ma i nie było
budynki obsługi taboru: Na terenie bocznicy znajdowała się co najmniej jedna lokomotywownia.
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: nie ma, być może były
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: nie ma i nie było
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: nie ma i nie było
nastawnie, strażnice, posterunki:
wieża wodna: nie ma, być może była
perony: Perony: 0
Krawędzie peronowe: 0
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  44,269 Chabówka – Nowy Sącz (104)  
  Limanowa – bocznice  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Krzysztof Zając (2019-11-20 14:27:44)
    Na terenie bocznicy znajdowała się co najmniej jedna lokomotywownia. Wydaje mi się, że była tam również wieża wodna.
    Ceglany budynek jednostanowiskowej lokomotywowni znajdował się zaraz przy odgałęzieniu od toru szlakowego.
  • #2 (odp. na #1) wasiukibic (2019-11-20 23:31:36)
    Czy masz wiedzę do kiedy ten zakład funkcjonował jako rafineria/baza paliw i dlaczego to padło? Czy na terenie tej dawnej bazy paliw nie działa czasem hurtownia materiałów budowlanych "Impuls"? Kiedyś (z 10 lat temu) zamawiałem od nich materiały i tak mi się skojarzyło.
  • #3 Krzysztof Zając (2019-11-25 19:02:37)
    Niestety nie wiem kiedy rafineria przekształciła się w bazę paliw i dlaczego tak się stało. W Limanowej zawsze byłem przejazdem, najpierw pociągiem, potem autem. Pamiętam jedynie cysterny, czy to na stacji w Limanowej czy na torach bocznicy chyba na przełomie lat 80-tych i 90-tych, może bardziej 90-tych. Gdzieś do początku drugiej połowy lat 90-tych tory na odgałęzieniu ze szlaku nadal wyglądały na używane. Na początku lat 2000-cznych zabudowania i infrastruktura stały już raczej nieużywane. Potem najwyraźniej teren został podzielony i sprzedany, bo zaczęły się rozbiórki budynków, kominów, jednocześnie w części przy drodze wybudowano nową hale z suwnicą. Trochę żałuje, że nie zrobiłem zdjęć tego miejsca ale wtedy człowiek zawsze zastanawiał się czy nacisnąć spust migawki. Poza tym dzieciakiem jeszcze byłem.
  • #4 Miłosz P.Mazurek (2024-07-01 17:19:45)
    Oficjalny serwis Limanowa podaje, że rafinerie zamknięto przed 1939 rokiem i potem działała tam tylko baza paliwowa.
  • #5 Owca (2025-01-10 09:07:50)
    Rafineria działała do lat sześćdziesiątych. Impuls jest na terenie stacji Limanowa. Dokładne wiadomości na ten temat są w muzeum regionalnym w Limanowej

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Limanowa Sowliny CPN

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...