OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Limanowa Sowliny CPN

Ostatnia zmiana: 2019-11-21

Dane tabelaryczne
Województwo: małopolskie
dodatkowe tory: rozebrano
budynki: nie ma i nie było
lokomotywownia: Na terenie bocznicy znajdowała się co najmniej jedna lokomotywownia.
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: nie ma, być może były
przejście nadziemne/podziemne, windy: Przejście podziemne: nie ma i nie było
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma, być może była
perony: Perony: 0
Krawędzie peronowe: 0
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  44,269 Chabówka – Nowy Sącz (104)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Łososina Górna (woj. małopolskie) 0,87 km
Łososina Tartak (woj. małopolskie) 1,34 km
Limanowa (woj. małopolskie) 3,89 km
Piekiełko (woj. małopolskie) 4,71 km
Tymbark Ppps (woj. małopolskie) 7,10 km
Tymbark (woj. małopolskie) 8,24 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 Krzysztof Zając (2019-11-20 14:27:44)
    Na terenie bocznicy znajdowała się co najmniej jedna lokomotywownia. Wydaje mi się, że była tam również wieża wodna.
    Ceglany budynek jednostanowiskowej lokomotywowni znajdował się zaraz przy odgałęzieniu od toru szlakowego.
  • #2 (odp. na #1) wasiukibic (2019-11-20 23:31:36)
    Czy masz wiedzę do kiedy ten zakład funkcjonował jako rafineria/baza paliw i dlaczego to padło? Czy na terenie tej dawnej bazy paliw nie działa czasem hurtownia materiałów budowlanych "Impuls"? Kiedyś (z 10 lat temu) zamawiałem od nich materiały i tak mi się skojarzyło.
  • #3 Krzysztof Zając (2019-11-25 19:02:37)
    Niestety nie wiem kiedy rafineria przekształciła się w bazę paliw i dlaczego tak się stało. W Limanowej zawsze byłem przejazdem, najpierw pociągiem, potem autem. Pamiętam jedynie cysterny, czy to na stacji w Limanowej czy na torach bocznicy chyba na przełomie lat 80-tych i 90-tych, może bardziej 90-tych. Gdzieś do początku drugiej połowy lat 90-tych tory na odgałęzieniu ze szlaku nadal wyglądały na używane. Na początku lat 2000-cznych zabudowania i infrastruktura stały już raczej nieużywane. Potem najwyraźniej teren został podzielony i sprzedany, bo zaczęły się rozbiórki budynków, kominów, jednocześnie w części przy drodze wybudowano nową hale z suwnicą. Trochę żałuje, że nie zrobiłem zdjęć tego miejsca ale wtedy człowiek zawsze zastanawiał się czy nacisnąć spust migawki. Poza tym dzieciakiem jeszcze byłem.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Limanowa Sowliny CPN

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...