OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Gryfino

Ostatnia zmiana: 2016-05-20

Opis ogólny
Opis ogólny: Była za przed wojną 1-stanowiskowa parowozownia. Istniała bocznica do portu nad Odrą. (info: Daniel Szymczyk, 2007-04-18)

---

Kasa biletowa czynna 5:50-21:10. (info: ZZPR Szczecin RJ 2006/07)

Na pierwszym peronie całkowicie ściągnięto wiatę, tylko sam peron został. (info od: Robert, 2011-01-28)

Opis infrastruktury: Przed wejściem w życie rozkładu jazdy pociągów na rok 2008, na peronie pierwszym zatrzymywały się i z niego odjeżdżały pociągi do Szczecina. Po wprowadzeniu nowego rozkładu jazdy pociągów tor ten, jak i peron są nieużywane. Tor drugi (licząc od strony peronu 1) obsługuje pociągi jadące do Chojny, Kostrzyna i Zielonej Góry, a w sezonie także jadące do Wrocławia i Szklarskiej Poręby. Tor trzeci obsługuje pociągi jadące do Szczecina (tory te przebiegają wzdłuż peronu 2 (głównego). Tory czwarty i piąty są torami dodatkowymi i manewrowym które w chwili obecnej nie są używane. Tor szósty (przy peronie 3) przed wejściem w życie nowego rozkładu jazdy pociągów na rok 1997 obsługiwał pociągi z i do Pyrzyc które tam odjeżdżały 2 razy dziennie. W latach 1997 - 1998 był on nieużywany, a od 1999 roku po wprowadzeniu nowego podziału administracyjnego kraju przywrócono ruch pociągów na tym torze jednak tylko z i do Szczecina. Tor ten jeden swój koniec ma przy byłej nastawni wykonawczej "Gf1" tuż za przejazdem, a drugi (w kierunku Szczecina) tuż przed wiaduktem; podobnie jest w przypadku toru przy peronie 1 jego koniec w kierunku Szczecina znajduje się tuż przed kładką dla pieszych, a drugi tuż za nastawnią dysponującą "Gf". (info: artur24, 2008-04-27)

Nowy rozkład i zaszła zmiana. Do Szklarskiej Poręby już nie jeżdżą, a do Wrocławia jeżdżą codziennie jeden do i jeden z, uruchamiany przez Przewozy Regionalne, warto też podkreślić, że w tym roku przywrócono pospieszny (TLK) z Bielsko Białej do Kołobrzegu w wakacje. (info od: Robert, 2011-01-12)
Dane tabelaryczne
Województwo: zachodniopomorskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: używany zgodnie z przeznaczeniem
lokomotywownia: była, ale obecnie już nie istnieje
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: świetlne, 4 z nich są wymienione przy torach nr 1, 3 i 5 oraz tor nr 2.
przejście podziemne: czynne
kasa: czynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: była, ale obecnie już nie istnieje
perony: Perony: 3
Krawędzie peronowe: 4
kody: EPA:5100227
HAFAS:5100108
IBNR:507
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  334,406 Wrocław Główny – Szczecin Główny (273/821/822)  
  30,771 Pyrzyce – Gryfino (419)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Młynki (woj. zachodniopomorskie) 2,92 km
Tywa (woj. zachodniopomorskie) 3,17 km
Czepino Bocznica (woj. zachodniopomorskie) 3,52 km
Czepino (woj. zachodniopomorskie) 4,02 km
Żórawie (woj. zachodniopomorskie) 4,62 km
Dolna Odra (woj. zachodniopomorskie) 4,79 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Pisanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.

Komentarze:

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Gryfino

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...