OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Strzała

Ostatnia zmiana: 2015-08-07

Opis ogólny
Opis ogólny: Był to posterunek, od którego odchodzi krótka bocznica do zakładu przemysłowego. Zakład wciąż korzysta z transportu kolejowego, dojeżdżają (m.in.) wagony kryte z Małaszewicz. Na stanie zakładu jest lokomotywa 409Da. (info: Quentin, 2007-10-13)

100m w stronę Sokołowa Podlaskiego znajduje się przejazd kolejowy z drogą krajową nr 63 na którym od roku 2000 stoi wskaźnik ograniczający prędkość do 20km/h. Co ciekawsze jest to wskaźnik "tymczasowego ograniczenia prędkości"(info: Paweł T., 2009-11-18) (info: Paweł Troć, 18-11-2009)

Opis infrastruktury: Wedle definicji, obecnie jest to bocznica szlakowa. (info: Quentin, 2007-10-20)

Miesiące sierpień - wrzesień 2011 - przebudowa przejazdu kolejowego na ulicy Sokołowskiej w Siedlcach. Wymiana około 50m torowiska, płyt przejazdowych, oznakowania. Docelowo ma tu powstać także budka dróżnika oraz szlabany. Info od KPP Siedlce. (info: Pawel T, 29-09-2011)

DO 2010 roku nieopodal bocznicy stał zarośnięty krzakami, zamieszkany budynek z czerwonej cegły, podobny do tego w Ostrowi Maz. Obok budynku przykryte warstwą krzaków znajdywały się szczątki peronów. Od tego miejsca w stronę Siedlec rozciąga się duża płaszczyzna, jakby ślad po kilku torach. Przed przejazdem kolejowy na ul. Piaskowej w Siedlcach od nasypu oddziela się trójkątny nasyp, pozostałość po trójkącie do obracania parowozów. Tuż obok niego znajdowały się jeszcze w 2010 roku szczątki nastawni. Nastawnia była budynkiem jednopiętrowym, posiadała 3 pomieszczenia. Sam trójkąt oraz ceglany budynek dworca dobrze widać na zdjęciach serwisu google sprzed 2010 roku.

W roku 2009 budynek stacji spalił się, zaś rok później został rozebrany. W tym samym roku śladem dawnych torów ruszyła budowa obwodnicy miasta.

Prawdopodobnie przed rokiem 1984 była tu stacja kolejowa obsługująca trójkąt do obracania parowozów oraz bocznicę przemysłową. W roku 1984 podczas modernizacji szlaku została rozebrana, zaś zamiast niej stanął posterunek PSKP Strzała, rozebrany w roku 2000.

Sama bocznica jest przejezdna tylko w obrębie tzw pierwszego węzła a więc od toru szlakowego do pierwszego rozjazdu krzyżowego. Dalej tory są już nieprzejezdne. (info: Paweł T., 06-02-2013)

Opis budynków: Przed rokiem 2000 kilkadziesiąt metrów w stronę Sokołowa znajdował się budynek PSKP Strzała. Został on rozebrany wraz z likwidacją zapór na przejeździe kolejowym z drogą krajową nr 63.(info: Paweł T., 2009-11-18) (info: Paweł Troć, 18-11-2009)
Dane tabelaryczne
Województwo: mazowieckie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: był, ale już nie istnieje
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: nie ma, być może były
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: nie ma, być może była
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  115,809 Ostrołęka – Siedlce (34/55)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Siedlce (woj. mazowieckie) 3,48 km
Siedlce Zachodnie (woj. mazowieckie) 3,82 km
Borki Siedleckie (woj. mazowieckie) 3,98 km
Siedlce Wschodnie (woj. mazowieckie) 6,37 km
Siedlce Baza (woj. mazowieckie) 6,59 km
Doły (woj. mazowieckie) 7,77 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Strzała

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...