Strzała Bsz
Ostatnia zmiana: 2023-11-19
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Był to posterunek, od którego odchodzi krótka bocznica do zakładu przemysłowego. Zakład wciąż korzysta z transportu kolejowego, dojeżdżają (m.in.) wagony kryte z Małaszewicz. Na stanie zakładu jest lokomotywa 409Da. (info: Quentin, 2007-10-13) 100m w stronę Sokołowa Podlaskiego znajduje się przejazd kolejowy z drogą krajową nr 63 na którym od roku 2000 stoi wskaźnik ograniczający prędkość do 20km/h. Co ciekawsze jest to wskaźnik "tymczasowego ograniczenia prędkości"(info: Paweł T., 2009-11-18) (info: Paweł Troć, 18-11-2009) Opis infrastruktury: Wedle definicji, obecnie jest to bocznica szlakowa. (info: Quentin, 2007-10-20) Miesiące sierpień - wrzesień 2011 - przebudowa przejazdu kolejowego na ulicy Sokołowskiej w Siedlcach. Wymiana około 50m torowiska, płyt przejazdowych, oznakowania. Docelowo ma tu powstać także budka dróżnika oraz szlabany. Info od KPP Siedlce. (info: Pawel T, 29-09-2011) DO 2010 roku nieopodal bocznicy stał zarośnięty krzakami, zamieszkany budynek z czerwonej cegły, podobny do tego w Ostrowi Maz. Obok budynku przykryte warstwą krzaków znajdywały się szczątki peronów. Od tego miejsca w stronę Siedlec rozciąga się duża płaszczyzna, jakby ślad po kilku torach. Przed przejazdem kolejowy na ul. Piaskowej w Siedlcach od nasypu oddziela się trójkątny nasyp, pozostałość po trójkącie do obracania parowozów. Tuż obok niego znajdowały się jeszcze w 2010 roku szczątki nastawni. Nastawnia była budynkiem jednopiętrowym, posiadała 3 pomieszczenia. Sam trójkąt oraz ceglany budynek dworca dobrze widać na zdjęciach serwisu google sprzed 2010 roku. W roku 2009 budynek stacji spalił się, zaś rok później został rozebrany. W tym samym roku śladem dawnych torów ruszyła budowa obwodnicy miasta. Prawdopodobnie przed rokiem 1984 była tu stacja kolejowa obsługująca trójkąt do obracania parowozów oraz bocznicę przemysłową. W roku 1984 podczas modernizacji szlaku została rozebrana, zaś zamiast niej stanął posterunek PSKP Strzała, rozebrany w roku 2000. Sama bocznica jest przejezdna tylko w obrębie tzw pierwszego węzła a więc od toru szlakowego do pierwszego rozjazdu krzyżowego. Dalej tory są już nieprzejezdne. (info: Paweł T., 06-02-2013) Opis budynków: Przed rokiem 2000 kilkadziesiąt metrów w stronę Sokołowa znajdował się budynek PSKP Strzała. Został on rozebrany wraz z likwidacją zapór na przejeździe kolejowym z drogą krajową nr 63.(info: Paweł T., 2009-11-18) (info: Paweł Troć, 18-11-2009). Na przejeździe kolejowym w ciągu DK nr 63 zainstalowano rogatki i sygnalizatory świetlne. Bocznica do dawnych zakładów Karo została rozebrana w roku 2018. W ciągu linii zakopano jakiś kabel. Przy przejeździe linii nr 55 z DK 63 pojawił się wskaźnik W1 informujący o obecności tarczy przejazdowej lub ostrzegawczej. |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | mazowieckie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | był, ale już nie istnieje | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
semafory: | nie ma, być może były | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | nie ma, być może była | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: | ||
kody: |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
115,809 | Ostrołęka – Siedlce (34/55) | ||
Siedlce – Strzała Bsz (34, drugi tor) | |||
Siedlce – bocznice |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
king
(2020-09-13 20:34:28)
Odnośnie tego "trójkąta" - to podobno nie była tylko zawrotka dla parowozów ale początek odnogi/obwodnicy torów do linii na Warszawę - tak aby omijały stację Siedlce. W latach 80., na odcinku w okolicach tego "trójkąta" było kilka torów - wtedy służyły do składowania i rozbiórki starych wagonów osobowych - och nałaziłem się po nich ;)
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Strzała Bsz