Tarnów Klikowa [BSZ]
Ostatnia zmiana: 2021-09-25
Opis ogólny |
---|
Bocznica wydzielona ze stacji Klikowa. |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | małopolskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | zamknięty zdewastowany | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
semafory: | świetlne zdewastowane | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | nie ma i nie było | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
4,200 | Tarnów – Szczucin koło Tarnowa (115) | ||
Tarnów Klikowa – bocznice |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Łukasz
(2024-01-19 12:46:53)
Tory kolejowe do będącej w likwidacji/rozbiórce Huty Szkła Gospodarczego od dawna nieprzejezdne (zarośnięte i brakuje szyn lub mocowania), za bramą Huty tory zostały rozebrane.
-
#2
Łukasz
(2024-05-16 10:29:29)
Czy do Zakładów Mięsnych nie było bocznicy?
-
#3
Łukasz
(2024-05-28 14:30:47)
Można coś więcej na temat bocznicy oraz bocznicy do elektrowni? Czy to była elektrownia węglowa zlokalizowana na terenie Tamelu?
-
#4
(odp. na #3)
Paweł Skup
(2024-05-29 07:40:04)
Zacznijmy od tego, że bocznica istniała już przed II wś. i prowadziła do cegielni Kantoria. O żadnych fabrykach związanych z prądem w tej okolicy wówczas jeszcze nie myślano. Tamel powstał na początku lat 50. Prawdopodobnie również wtedy wybudowano bocznicę od bocznicy cegielnianej. W tym miejscu nie było żadnej elektrowni. Fabrykę silników postawiono na surowym korzeniu i istnieje ona do dziś. Błąd wkradł się najprawdopodobniej stąd, że Autor digitalizacji zinterpretował automatycznie skrót na mapie topograficznej "elektr." jako elektrownię, a to był ten jeden na tysiąc przypadków, gdzie oznaczał coś nieco innego, choć też elektrycznego. Wprowadziłem poprawki, które czekają na autoryzację.
A odpowiadając na poprzednie pytanie, skoro już rozgrzebałem temat: Zakłady Mięsne, jako rzeźnia miejska, postały w 1928 roku i nie natrafiłem na istnienie bocznicy do tego miejsca w całej jego historii, ale może źle szukałem. Pewności nie mam.
EDIT: Nie wiem, czy tylko ja tak mam, ale w 5 sekund po puszczeniu komentarza wpadam na najlepsze pomysły, często przekreślające niedostępną już wypowiedź. Tu mam jedynie uzupełnienie na temat Zakładów Mięsnych. Otóż na mapie sowieckiej z 1970 roku w skali 1:10k na wysokości zakładów, po ich stronie linii kolejowej, istnieją krótkie odcinki toru, mogące być ładownią. Do tego po przeciwległej stronie linii kolejowej znajduje się krótka bocznica do magazynu mogącego należeć do rzeźni. -
#5
Łukasz
(2024-05-29 23:27:27)
Dziękuję za bardzo obszerną odpowiedź. Na stronie internetowej Atlas Kolejowy znalazłem jeszcze dodatkowe informacje o bocznicach w Klikowej:
Rzeźnia Miejska (Zakłady Mięsne Tarnów) - km. 4,26
Zakłady Ceramiczne "Kantoria" (Fabryka Silników Elektrycznych "Tamel") - km. 4.49
Stalprodukt-Centrostal Tarnów
Huta Szkła Gospodarczego Tarnów
W.P.H.S.
WPHS to może skrót od Wojewódzkie Przedsiębiorstwo Hurtu Spożywczego, więc możliwe że to była wspomniana bocznica do magazynu. Zagadką dla mnie jest „Chłodnia Tarnów (bsz)” znajdująca się w odległości 0,53 km. Niestety, mam ograniczony dostęp do danych na tej stronie internetowej.
Źródło: https://www.atlaskol… -
#6
(odp. na #5)
Dariusz Zieliński
(2025-05-17 16:24:43)
„Chłodnia Tarnów (bsz)” to bocznica szlakowa dzisiejszego Fritaru, dawniej była to chłodnia Igloopol. Nie ma po niej śladu do dnia dzisiejszego. Na retro mapie z 1974 widać zarys torów do tej bocznicy. Do Zakładów Mięsnych była bocznica, wiem to od osoby która tam pracowała w latach 1946-1990. Na retro mapie z 1966 r widać wagony podstawione na bocznicę Zakładów Mięsnych.
-
#7
Łukasz
(2025-07-15 19:17:46)
Dziękuję po raz kolejny za obszerną i konstruktywną odpowiedź. Z ciekawości sprawdziłem aktualne zdjęcia satelitarne i wygląda na to, że bocznica do Huty Szkła Gospodarczego przestała istnieć co najmniej na sporym odcinku. Zastanawia mnie, czy te tereny należały do PKP i czy zostały sprzedane?
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Tarnów Klikowa [BSZ]