OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Łaskarzew PGL

Ostatnia zmiana: 2024-03-29

Opis ogólny
Stację Łaskarzew zamknięto dla ruchu pasażerskiego wkrótce po tragicznym wypadku, do którego doszło późnym wieczorem 17 sierpnia 1969 roku. Prowadzone wtedy prace torowo-elektryfikacyjne wymusiły rozbiórkę stałych peronów, w miejsce których pomiędzy torami 1 i 2 powstał prowizoryczny, drewniany peron o bardzo wąskiej skrajni. Ze względu na bezpieczeństwo pasażerów, do regulaminu technicznego stacji wprowadzono zarządzenie o bezwzględnym pierwszeństwie pociągów osobowych, zbliżających się od strony stacji Sobolew. Pozostałe, jadące z obu kierunków pociągi miały do chwili opuszczenia peronu przez pasażerów i odjazdu pociągu osobowego zatrzymać się pod semaforami wjazdowymi. Feralnej nocy, oczekująca na przyjazd pociągu osobowego nr 90138 z Dęblina do Pilawy grupa podróżnych zgromadziła się zarówno na wąskim peronie, jak i częściowo na torze nr 1, na którym według zarządzenia nie miał prawa znaleźć się żaden pociąg. Jednak błąd dyżurnego ruchu, źle obliczającego godzinę przejazdu opóźnionego pociągu pospiesznego nr 1201 relacji Warszawa Zach. - Lublin doprowadził do tragedii. Rozpędzony skład znalazł się na stacji niemal równocześnie z przyjazdem pociągu osobowego (dyżurny liczył, iż przejedzie przez nią kilka minut wcześniej, jeszcze przed wyjściem na peron pasażerów), doprowadzając do śmierci czterech z nich. Paradoksalnie, dramat przyspieszył wlokącą się od paru lat budowę przystanku osobowego Łaskarzew Przystanek, oddanego do użytku zaledwie 19 dni później (!!!)… (w oparciu o atlaskolejowy.net).
Dane tabelaryczne
Województwo: mazowieckie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki dworcowe: używany zgodnie z przeznaczeniem
budynki obsługi taboru: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma, być może była
semafory: świetlne
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: nie ma i nie było
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: nie ma, być może była
nastawnie, strażnice, posterunki:
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 0
Krawędzie peronowe: 0
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  74,365 Warszawa Wschodnia – Dorohusk (7)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Łaskarzew PGL

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...