Łaskarzew PGL
Ostatnia zmiana: 2024-03-29
Opis ogólny |
---|
Stację Łaskarzew zamknięto dla ruchu pasażerskiego wkrótce po tragicznym wypadku, do którego doszło późnym wieczorem 17 sierpnia 1969 roku. Prowadzone wtedy prace torowo-elektryfikacyjne wymusiły rozbiórkę stałych peronów, w miejsce których pomiędzy torami 1 i 2 powstał prowizoryczny, drewniany peron o bardzo wąskiej skrajni. Ze względu na bezpieczeństwo pasażerów, do regulaminu technicznego stacji wprowadzono zarządzenie o bezwzględnym pierwszeństwie pociągów osobowych, zbliżających się od strony stacji Sobolew. Pozostałe, jadące z obu kierunków pociągi miały do chwili opuszczenia peronu przez pasażerów i odjazdu pociągu osobowego zatrzymać się pod semaforami wjazdowymi. Feralnej nocy, oczekująca na przyjazd pociągu osobowego nr 90138 z Dęblina do Pilawy grupa podróżnych zgromadziła się zarówno na wąskim peronie, jak i częściowo na torze nr 1, na którym według zarządzenia nie miał prawa znaleźć się żaden pociąg. Jednak błąd dyżurnego ruchu, źle obliczającego godzinę przejazdu opóźnionego pociągu pospiesznego nr 1201 relacji Warszawa Zach. - Lublin doprowadził do tragedii. Rozpędzony skład znalazł się na stacji niemal równocześnie z przyjazdem pociągu osobowego (dyżurny liczył, iż przejedzie przez nią kilka minut wcześniej, jeszcze przed wyjściem na peron pasażerów), doprowadzając do śmierci czterech z nich. Paradoksalnie, dramat przyspieszył wlokącą się od paru lat budowę przystanku osobowego Łaskarzew Przystanek, oddanego do użytku zaledwie 19 dni później (!!!)… (w oparciu o atlaskolejowy.net). |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | mazowieckie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | używany zgodnie z przeznaczeniem | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | nie ma, być może była | |
semafory: | świetlne | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | nie ma, być może była | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: |
Perony: 0 Krawędzie peronowe: 0 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
74,365 | Warszawa Wschodnia – Dorohusk (7) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Łaskarzew PGL