Karolków
Ostatnia zmiana: 2023-11-02
Opis ogólny |
---|
Zlokalizowany na linii nr 255 Słobity - Bartoszyce posterunek odgałęźny Karolków 2 początkowo nie brał udziału w prowadzeniu ruchu pociągów, gdyż w wyniku działań wojennych, przebiegający nad linią nr 255 wiadukt linii nr 38 uległ zniszczeniu i przejazd odcinkiem Bartoszyce - Karolków 2 stał się niemożliwy z powodu zastawienia toru tego odcinka drewnianą konstrukcją tymczasowego wiaduktu. Po jego odbudowie na linii górnej, przejazd dołem stał się możliwy, co wykorzystano uruchamiając przystanek osobowy w okresie od 4 maja 1947 r. do 2 maja 1948 r. Wkrótce okazało się, iż istnienie przystanku i posterunku odgałęźnego nie ma już racji bytu, gdyż PKP od dnia 15 maja 1949 zrezygnowały z eksploatacji łącznicy pomiędzy górnym posterunkiem Karolków 1 a dolnym posterunkiem Karolków 2. Do dnia 14 maja 1949 roku ruch pociągów z Bartoszyc do Lidzbarka Warmińskiego odbywał się poprzez posterunek odgałęźny Karolków 1, na którym urządzono też tymczasowy peron dla pasażerów. Natomiast na posterunku Karolków 2 tor łącznicy w linię do Lidzbarka był włączony za pomocą nieczynnego, zamkniętego na stałe rozjazdu, a później już tylko za pomocą dwóch szyn. Także wieczorem dnia 14 maja 1949 roku, po przejeździe ostatniego pociągu w kierunku Lidzbarka, dokonano przełączenia toru od strony tej stacji z kierunku Karolków 1 na kierunek Bartoszyce. I łącznicy już zapewne nigdy nie uruchomiono. Przystanek i posterunek odgałęźny znajdował się we wsi Karolewko (Karolewka), lecz pod tą nazwą w tabelach SRJP nigdy nie figurował (w oparciu o pl.atlaskolejowy.net). |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | warmińsko-mazurskie | |
dodatkowe tory: | rozebrano | |
budynki dworcowe: | był, ale już nie istnieje | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
semafory: | kształtowe zlikwidowane | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | nie ma, być może była | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: | ||
perony: | ||
kody: |

Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
Słobity – Bartoszyce (255) | |||
Okopa – Karolewko |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Karolków