Strzelce Krajeńskie
Ostatnia zmiana: 2025-05-18
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | lubuskie | |
dodatkowe tory: | rozebrano | |
budynki dworcowe: | adaptowany do innych celów | |
budynki obsługi taboru: |
Z rozkładów wynika, że co najmniej do 1945 w Strzelcach Krajeńskich działała parowozownia. Druga parowozownia obsługująca linię znajdowała się w Lubianie Pyrzyckiej. |
|
zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
semafory: | kształtowe zlikwidowane | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nieczynne zdewastowane |
|
kasa/biletomat: | zlikwidowana lub nieczynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: |
Perony: 0 (były 2) Krawędzie peronowe: 0 (były 3) |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
6,702 | Strzelce Krajeńskie Wschód – Lubiana (426) | ||
Strzelce Krajeńskie – bocznice |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
wasiukibic
(2021-06-12 21:34:09)
Według informacji medialnych, Strzelce Krajeńskie wypadły z programu Kolej + tylko dlatego, że brakuje im kilkudziesięciu mieszkańców, aby zmieścić się w limicie 10 tysięcy... Abstrahując od sensowności odbudowy i eksploatacji tego ogryzka ze Zwierzyna, nie ma większego idiotyzmu, niż uzależniać sensu istnienia lub nie komunikacji kolejowej, li tylko od wielkości miejscowości. Za przykład niech posłużą miejscowości w aglomeracji wrocławskiej, gdzie w miejscowościach liczących po 1-2 tysiące ludzi na peronach jest aż gęsto, w czasie normalnych dojazdów do pracy czy szkół. Idąc tym tokiem rozumowania, to taki Karpacz, Stronie Śląskie, Lądek-Zdrój, Chocianów, Przemków, Świeradów-Zdrój NIGDY nie odzyskałyby już pasażerskich połączeń kolejowych. A są to projekty w trakcie realizacji, lub planowane. BA! Nie odzyskałbym ich także Lwówek Śląski, bo też się na ten limit nie łapie!
-
#2
113
(2021-06-12 21:39:01)
Czy to oznacza, że linia kolejowa nr 426 też odpada ?
Na prawdę brzmi to bardzo głupio tylko dlatego, że mieszkańców jest kilka mniej. -
#3
(odp. na #2)
wasiukibic
(2021-06-13 09:29:11)
Chodziło właśnie ten odcinek lk 426, między stacjami Strzelce Krajeńskie Wschód, a Strzelce Krajeńskie, aby z powrotem obsłużyć pociągiem pasażerskim centrum miasteczka. Odbudowa dalszego przebiegu linii, do Lubiany, to już totalne sci-fi. Zwłaszcza, że tematu odbudowy połączenia Choszczno - Barlinek nie ma i najprawdopodobniej nie będzie.
-
#4
Prochiron
(2021-06-13 12:59:21)
#3 Tylko nie bardzo wyobrażam sobie relację takiego pociągu. Krzyż-Strzelce? Chyba, że mówimy o swoistym tramwaju w ramach Strzelc Krajeńskich :)
-
#5
(odp. na #4)
wasiukibic
(2021-06-14 09:26:02)
Zastanawiam się, czy takie dowozowe wahadło do Ostbahny sprawdziłoby się. Strzelce Krajeńskie mają bezpośrednie połączenie droga krajową z Gorzowem Wielkopolskim, nie wiem jak tam sytuacja z korkami i czy pociąg z przesiadką w Zwierzynie byłby dla mieszkańców Strzelec/Strzelców/Strzelcy realną alternatywą. Szkoda, że Ostbahna ominęła to miasto. Słyszałem wersje, że zaważyły warunki terenowe (polodowcowe wzniesienia), radni miejscy byli przeciwni budowie kolei, kolej przez miasto byłaby zbyt droga/za bardzo odchylona od prostej, etc.
-
#6
Jacek
(2021-06-14 11:22:47)
Z tego co wiem, na tamtej drodze do Gorzowa W. korków nie ma. Tory z Gorzowa W. do Górek N. idą jeszcze górą, potem za stacją nagle się obniżają do doliny Noteci. Nigdy nie jest za późno przed elektryfikacją na przebudowę linii - kto na tym straci i będzie zły, może wykazać referendum. Np. wioska Sarbiewo też na tym by zyskała. Jedynie Zwierzyń byłby stratny.
-
#7
(odp. na #5)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2021-07-17 19:29:56)
Na takiej samej zasadzie kursował pociąg elektryczny do Wąbrzezna.
Bodaj była to pierwsza linia elektryczna w Europie. -
#8
wasiukibic
(2021-07-17 22:47:39)
Takie dowozówki są jeszcze ok w przypadku podróży regionalnych lub dalekobieżnych, choć to też nic miłego latać po peronach z walizami. W przypadku codziennych dojazdów do pracy/szkoły przesiadki są uciążliwe, bo to zawsze powoduje utratę cennych minut, nerwówke w przypadku opóźnień, etc. Tutaj w dodatku podróż na około, a szosa leci prosto, jak w pysk strzelił. Mimo to, jak sobie jadę do Gorzowa Wielkopolskiego, to zawsze kilka osób w Zwierzynie wsiada/wysiada, widać także zaparkowane pod dworcem auta.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Strzelce Krajeńskie