OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Rudnicze

Ostatnia zmiana: 2024-01-13

Legenda (Wygenerowano dnia: 2025-08-19) | Mapa prędkości (Wygenerowano dnia: 2025-04-15)

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Roman Paul (2017-01-02 08:54:17)
    Mój tato był kolejarzem i pracował ostatnie 20-lat na Rudniczu. Nieraz pomagałem mu opuszczać zapory. Były piekielnie ciężkie (z długiej rury stalowej) i takiego młodzieńca jak ja korba mogła "porwać i okręć wokół siebie".
    W 1960 r. widziałem na własne oczy, jak Niemcy prowadzili pociąg Luxtorpedą. Gdy Polacy kupili "rumuny" czyli St43 (ok. 1964), zaczęli prowadzić dwojakiego rodzaju pociągi. Wieczorami w piątek, najczęściej z dwoma trzema chłodniami "w tajemnicy" pędził ten krótki pociąg, ponoć ze świeżymi polskimi jagodami do Berlina Zachodniego. Drugi zestaw to "rumun", za nim wagon grzewczy (zima) i skład z mieszanymi polsko-niemieckim wagonami osobowymi. Jak na owe czasy jechał bardzo szybko, "kurzyło się za nim".
    To takie wspomnienia.
  • #2 Maciej Wiertelak (2017-11-12 13:50:30)
    Za panem Romanem. Wychowywałem się na Opawskiej blisko tej nastawni. Był tam też przejazd kolejowy w osi ulicy Nowosolskiej. Wtedy tamtędy się wjeżdżało na Rudnicze, gdzie mieszkaliśmy. Z dzieciństwa pamiętam generalny remont przepustu wodnego (z funkcją przejścia pieszego) w osi ulicy Żmigrodzkiej (Chyba lata 1965-1966) oraz często jeżdżące pociągi z zielonymi, radzieckimi wagonami sypialnymi, ciągnięte przez wielkie parowozy. To były eszelony urlopowe radzieckich wojsk stacjonujących na zachodzie Polski i na terenach NRD.
  • #3 (odp. na #2) roman paul poznań (2017-11-13 15:31:46)
    może Panie Macieju ma Pan zdjecie nastawni w o której pisze, jak "nabyłem ochoty" wykonania zdjęcia już jej nie było a po drugie może Pan pamięta budyneczek drewnianego przystanku Poznań Junikowo i przejazdu, który tam był poszukuje Go/budynku/ ponieważ chce zrobić wystawe foto stacji i przystanków kolejowych Poznania, do której szkoły podtawowej pan chodził ja do "54" na ul.Junikowskiej pozdrawiam
  • #4 (odp. na #1) Adolf Nowak de Piaskowski (2022-06-16 19:57:10)
    Nie byłem tu już 1,5 roku a zauważyłem zimą brak ruchu na stacji.
    Dzisiaj po wizji lokalnej wynika że stacja jest nieczynna, semafor Tm48 wyłączony.
    Na całym terenie wzdłuż ulicy Nowosolskiej, od Wołczyńskiej firmy zlikwidowane.
    Wygląda, jakby teren ktoś przejął pod budownictwo, z ładnym widokiem na areszt i wszystko będzie zlikwidowane niedługo.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Rudnicze

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...