OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Oborniki Most

Ostatnia zmiana: 2025-05-30

Opis ogólny
Posterunek zdalnie sterowany z LCS Poznań IV na stacji Poznań Główny.
Dane tabelaryczne
Województwo: wielkopolskie
dodatkowe tory: są, jeden
budynki dworcowe: nie ma i nie było
budynki obsługi taboru: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: świetlne
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: nie ma i nie było
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: nie ma i nie było
nastawnie, strażnice, posterunki: dysponująca zlikwidowana
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 0
Krawędzie peronowe: 0
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  25,395 Poznań Główny PoD – Piła Główna (354)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Karol Strzelecki (2022-10-10 00:02:44)
    Ruiny budynku posterunku znajdują się przy dzikim przejściu, między wiaduktami na ulicy Komunalnej i Gołaszyńskiej.
  • #2 X. Piast II Chrobry (2025-10-23 11:17:23)
    6 i 7 grudnia zamknięty zostanie odcinek Wargowo - Oborniki w związku z budową mostu nad Wartą. Na trasie kursować będą autobusy.
    - Dodatkowo z powodu ograniczeń na stacji Oborniki Wielkopolskie od 24 listopada do 12 grudnia skrócone zostały do Wargowa pociągi kursujące do/z Obornik.
    https://epoznan.pl/n…
  • #3 X. Piast II Chrobry (2025-12-05 11:09:18)
    "Rusza budowa drugiej "nitki" mostu kolejowego w Obornikach. Obecnie montowane jest nowe przęsło przeprawy, ważące łącznie ponad 500 ton.
    Wszystkie prace mają zakończyć już w II połowie przyszłego roku. Nowe, dodatkowe, przęsło mostu kolejowego nad Wartą zostało już przetransportowane z hali produkcyjnej w Kielcach. Konstrukcja ma łącznie prawie 154 m długości. Do Obornik trafiła we wstępnie zmontowanych częściach, które na placu budowy zostaną połączone w przęsła: dwa 45,35 m i jedno 63 m."
    https://epoznan.pl/n…
  • #4 Ex-Kolejorz (2025-12-06 23:07:32)
    Zamknięcie odcinka Wargowo - Oborniki Wlkp. 6-7 grudnia 2025 nie jest spowodowane montażem części mostu, a zmianą układu torowego w postaci przejścia z toru 2 na tor 1, w pobliżu przejazdu kolejowego na drodze wojewódzkiej do Murowanej Gośliny. Tym samym będzie uruchomiony nowy peron Oborniki Wielkopolskie Miasto po stronie dworca autobusowego oraz oddany do użytku fragment toru, który do tej pory był ślepą końcówką układu stacyjnego i kończył się przed mostem nad Wartą. Do tego zostaną uruchomione nowe, związane z tą przebudową urządzenia srk na stacji Oborniki Wielkopolskie, w tym zabudowany w ubiegłym tygodniu rozjazd nowego trapezu, na wjeździe na stację od strony Poznania. Cała operacja wymaga wstrzymania ruchu pociągów na te 2 dni.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Oborniki Most

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...