OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Lubartów

Ostatnia zmiana: 2017-01-13

Opis ogólny
Opis ogólny: Więcej informacji na http://www.pkp.lubartow.pl ITK organizuje raz w roku przejazd pasażerskiego pociągu promocyjnego. (info: Kuba, 2005-08-31)

Opis budynków: Dworzec (w którym mieszczą się Nastawnia dysponująca Lu, kasa towarowa, Izba Tradycji Kolejowej), dwa budynki byłych Nastawni wykonawczych Lu1 i Lu2 (w Lu2 również znajduje się wystawa Izby Tradycji Kolejowej), nieczynna wieża wodna, schronisko drogowe, warsztat automatyki, budynek wagi wagonowej, magazynek gospodarczy, dwa stacyjne szalety, na pozostałościach rampy bocznej magazyn z drewnianą konstrukcją dachu, przy przejeździe w stacji koszarka. (info: Piotrek, 12.01.2017)
Dane tabelaryczne
Województwo: lubelskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: używany zgodnie z przeznaczeniem
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: mała wiata przystankowa
semafory: świetlne
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nieużywana zdewastowana
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 3
kody: IBNR:2132
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  83,037 Łuków – Lublin Północny (30)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Lubartów Lipowa (lubelskie) 2,17 km
Lubartów Słowackiego (lubelskie) 2,85 km
Szczekarków (lubelskie) 3,70 km
Garbarnia (lubelskie) 4,57 km
Wandzin (lubelskie) 5,39 km
Wandzin (dawna lokalizacja) (lubelskie) 6,16 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze.Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania, bądź niezmieniającą przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Lubartów

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...