OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Parczew

Ostatnia zmiana: 2015-08-05

Opis ogólny
Opis ogólny: W budynku dworca znajduje się posterunek dyżurnego ruchu. (info: Sebastian P., 2007-09-08)

Opis infrastruktury: Na stacji są tory dodatkowe na których stoją zwykle wagony z opałem. (info: Sebastian P., 2007-09-08)

Opis budynków: Budynek duży murowany obok niego (zamknięta) "toaleta" (info: Sebastian P., 2007-09-08)
Dane tabelaryczne
Województwo: lubelskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: zamknięty w stanie dobrym
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: świetlne
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: istnieje lub istniała, stan obecny nieznany
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 3
kody: IBNR:1337
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  53,145 Łuków – Lublin Północny (30)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Parczew Kolejowa (lubelskie) 1,35 km
Milanów (lubelskie) 7,60 km
Gródek (lubelskie) 10,85 km
Zabiele (lubelskie) 14,81 km
Bezwola (lubelskie) 16,23 km
Brzeźnica Bychawska (lubelskie) 17,67 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze.Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania, bądź niezmieniającą przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Parczew

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...