Glincz
Ostatnia zmiana: 2025-03-07
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Posterunek odgałęźny w Glinczu został zbudowany na przełomie lat 1973/1974, i umożliwiał bezpośrednie połączenie magistrali węglowej z linią Stara Piła - Kartuzy, co dawało szybszy przejazd z np. Gdyni do Kartuz i z powrotem, z ominięciem Somonina. Został on zbudowany, jako nowa trasa do Kartuz, z powodu przerwania połączenia Osowa-Kokoszki z powodu budowy pasa stratowego lotniska Rębiechowo w 1973 roku (rozebrano wtedy 1 km torów na odcinku Klukowo-Kokoszki). Umożliwiał on bezpośredni przejazd z linii Kartuzy - Stara Piła, na linię Somonino - Osowa i na odwrót. Zbudowany został tam budynek nastawni (obecnie mocno zdewastowany), oraz ślepy tor z kozłem oporowym (w tym roku "zaopiekowali" się tym złomiarze). Po zamknięciu linii Pruszcz Gdański-Stara Piła-Kartuzy, posterunek przestał być potrzebny, dlatego go zamknięto i zdemontowano tory łącznicowe wraz z całym wyposażeniem nastawni. Od tego czasu budynek jest systematycznie dewastowany. (info: Wojciech Witulski) Opis budynków: 14 Czerwca 2013 z powodu remontu trasy Kościerzyna - Gdynia oraz budowy rozjazdu na tej trasie ceglany budynek został zdemontowany, a na jego miejscu powstał nowy wraz z infrastrukturą niezbędną do zdalnego sterowania z nastawni na stacji Żukowo Wschodnie. |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | pomorskie | |
dodatkowe tory: | nie ma i nie było | |
budynki dworcowe: | nie ma i nie było | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
semafory: | świetlne | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | nie ma i nie było | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | Gl kontenerowa | |
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: |
Perony: 0 Krawędzie peronowe: 0 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
174,511 | Nowa Wieś Wielka – Gdynia Port (201) | ||
31,193 | Pruszcz Gdański – Łeba (229) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Glincz