Koło
Ostatnia zmiana: 2025-07-26
Opis ogólny |
---|
Stacja wyposażona jest w komputerowe urządzenia sterowania ruchem Ebilock 950, zdalnie sterowana z LCS Konin. Opis ogólny: Dworzec czynny od 6.00 do 22.00. Poczekalnia obskurna, w środku smród i brud. Czynna 1 kasa. Brak informacji. WC nie czynne, na zewnątrz 2 Toi-Toi. W środku skleb z pościelą. Perony zdewastowane. Przejście nadziemne otwarte tylko do 2 peronu, dziurawe. (info: nowak_kolo, 2005-08-30) Budynek Stacja PKP Koło w Wielkopolsce w Lato 2008 Został w połowie odrestaurowany, budynek ma nową dachówkę, jest częściowo zewnętrze odmalowany, a wewnętrzenie odrestaurowany. (info: EC, 2008-10-22 12:25:42) Opis budynków: Budynek po kapitalnej przebudowie. Aktualnie znajduje się poczekalnia, kasa biletowa KW i biblioteka. Peron stacji pozostał bez zmian. Istnieją jeszcze perony wyspowe dawnej kolei wąskotorowej. (info: Michał Bis, 2017-06-08). Od dnia 25-09-2017r. przejście nadziemne zamknięto ze względów bezpieczeństwa. Przyjmowanie pociągów odbywa się tylko na peron 1. Z uwagi na zmniejszony z powodu remontu ruch na linii nie stanowi to znaczącego utrudnienia. Kładka prawdopodobnie będzie rozebrana, gdyż z tego co wiem w planach przebudowy stacji w II etapie remontu linii przewidziane jest przejście podziemne. Po remoncie najprawdopodobniej znikną ostanie ślady st. Koło Wąsk. (info: Adam Żmuda, 2017-11-03). Modernizacja Linii Kolejowej Warszawa-Poznań Co się zmieni na stacji Koło? Powstaną dwa nowe 400-metrowe perony o wysokości 76 cm: jednokrawędziowy i dwukrawędziowy. Zostaną wyposażone w wiaty, ławki, oświetlenie, nagłośnienie i system wizualnej informacji dla podróżnych oraz wygrodzenia i barierki. Na peronach wydzielone zostaną miejsca oczekiwania dla osób na wózkach. Nawierzchnie peronów będą zaopatrzone w dotykowe oraz kierunkowe ścieżki ostrzegawcze. Wejście na peron nr 1 zyska pochylnię a peron nr 2 windę. Wygodne przejście pod torami zastąpi kładkę. Po modernizacji: perony zbudowano nowe, peron 1 wydłużono w stronę Kutna. Zmieniono układ torów: obecnie tory główne biegną przez krawędź peronu 1 - do Kutna, i bliższą do budynku krawędź peronu 2 -do Konina, natomiast tor dodatkowy jest przy peronie 2 od strony dawnej stacji wąskotorowej. Pozwoliło to na złagodzenie łuku na wyjeździe w stronę Kutna. Perony zadaszone, oznakowane i udźwiękowione, przystosowane dla niepełnosprawnych (na peron 2 winda). Przed peronami od strony Konina dodatkowe 2 tory mijankowe dla ruchu towarowego. Pozostawiono grupę towarową od strony Konina oraz bocznice do zakładów. Czynna nastawnia dysponująca (duża - po stronie Kutna), sądząc ze sprzęgnięć w megafonach z niej odbywa się zapowiadanie pociągów. Zlikwidowano: -małą nastawnię wykonawczą grupie towarowej(KO 1?), -bocznicę na stację wąskotorową, -wysoką rampę do grawitacyjnego rozładunku mat. sypkich(w stronę Kutna) robiąc miejsce do wydłużenia peronu 1, -kładkę nad torami. (Adam Żmuda 2019). |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | wielkopolskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | używany zgodnie z przeznaczeniem | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | wiaty nad peronami od 2019 | |
semafory: | świetlne | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Schody: brak; Windy: czynne; Przejście podziemne: czynne; Przejście nadziemne: rozebrane w 2019. |
|
kasa/biletomat: |
Kasa: czynna; Biletomat: brak. |
|
nastawnie, strażnice, posterunki: |
"Ko" - czynna, od strony Kutna; "Ko1" - zlikwidowana. |
|
wieża wodna: | nieużywana zdewastowana | |
perony: |
Perony: 2 Krawędzie peronowe: 3 |
|
kody: |
EPA:5100167 HAFAS:5100258 IBNR:77 |
|
informacja pasażerska: |
Dynamiczna: wyświetlacze, megafony, zegary; Statyczna: gabloty, peronowe tablice małe i duże. Tablice dworcowe. Nazwa stacji jako napisy na budynku dworca. |
|
inne budynki: | Magazyny, rampa. |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
175,657 | Warszawa Zachodnia – Kunowice (3) | ||
Koło – bocznice |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Michał Bis
(2017-06-08 10:56:24)
Dodana informacja aktualna.
-
#2
Młody Kolejorz
(2024-08-17 22:42:37)
Jedna z najnowocześniejszych stacji w linii Poznań - Kutno, ma tablice informacyjne, zapowiedzi megafonowe i windy dla osób potrzebujących pomocy. Po renowacji stała się bardzo wygodną stacją. Jedyny minus to słaby parking, jak na rozmiar miasta, dziki parking jest ok, ale ma być usprawniony w przyszłości, zobaczymy jak to będzie.
-
#3
Stary Kolejorz
(2025-05-02 18:30:05)
Stacja po modernizacji stała się strasznie niefunkcjonalna - tor nr 3 wiecznie zajęty jakąś jednostką i wykluczony z prowadzenia ruchu. Tor nr 6 wpięty pod przebiegi pociągowe, ale mimo że stoją przy nim bramki, to brak jest sieci nad tym torem. Tradycyjnie brak jakiegokolwiek żeberka pod siecią, gdzie można by pozostawić e-loka. Perony oczywiście z windami, które są, a w zasadzie niebawem będą zakalcem polskiej kolei - przy takiej ilości miejsca, jaka tam jest, spokojnie można było zbudować najazdy do tunelu. A windy, no cóż, co roku będą wymagały gargantuicznych nakładów na ich serwisowanie...
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Koło