OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Błonie

Ostatnia zmiana: 2014-05-20

Opis ogólny
Opis ogólny: Na stacji znajdują się dwa perony (cztery tory), tory towarowe, tory dla sekcji drogowej PLK S.A., nastawnia (podobno nadrzędna nad odcinkiem od Warszawy Gołąbki do Łowicza Gł dla linii E-20). (Info: P. Maksymowicz)

Opis infrastruktury: Na podstawie zdjęć i opisów z książki "Błonie na dawnej fotografii" wydana w roku 2003 - mogę stwierdzić że wieża wodna była na stacji, Artur Olesiński (info: Artur Olesiński, 2008-05-16)

Wieża wodna na stacji Błonie została zbombardowana w czasie działań wojennych we wrześniu 1939 roku . Była to budowla typowa dla Kolei Kaliskiej ,taka jak na stacji Głowno czy Łowicz Przedmieście.

Przedwojenny budynek dworca w Błoniu był taki sam, jaki obecnie istnieje w Sochaczewie . Został zniszczony wraz z nastawniami przez wycofujące się wojska niemieckie w 1945 roku

(info: Tomasz Skalski, 06-01-2009)
Dane tabelaryczne
Województwo: mazowieckie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: używany zgodnie z przeznaczeniem
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: mała wiata przystankowa
semafory: świetlne
przejście podziemne: czynne
kasa: czynna
przejście nadziemne: rozebrane
wieża wodna: była, ale obecnie już nie istnieje
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 4
kody: HAFAS:5100496
IBNR:1052
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  28,684 Warszawa Zachodnia – Kunowice (– Frankfurt (Oder)) (3)  
  Kolejka cukrowni Michałów  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Witanów (mazowieckie) 3,97 km
Grodzisk Mazowiecki (mazowieckie) 8,12 km
Grodzisk Mazowiecki EKD (mazowieckie) 8,15 km
Grodzisk Mazowiecki 11 Listopada (mazowieckie) 8,51 km
Grodzisk Mazowiecki Plac Wolności (mazowieckie) 8,72 km
Grodzisk Mazowiecki Radońska/Sienkiewicza (mazowieckie) 8,86 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze.Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania, bądź niezmieniającą przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Błonie

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...