OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Grzmiąca

Ostatnia zmiana: 2018-03-16

Opis ogólny
W styczniu bądź lutym 2016 roku rozebrano nastawnię wykonawczą.
Dane tabelaryczne
Województwo: zachodniopomorskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: używany zgodnie z przeznaczeniem
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: świetlne
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: Kasa biletowa czynna 5:30-19:30. (info: ZZPR Szczecin RJ 2006/07)
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: wieża wodna stoi ok 110 m na wsch od budynku dworca, przy ul. Kolejowej, ulicy równoległej do torów, po przeciwnej stronie jezdni,

- jedna z niewielu wież wodnych, które mają wejście osłonięte dodatkowym murem, m.in. Recz Pomorski, Toporów(rozebrana), Trzebiatów czy Wysoka Kamieńska, styczeń 2013 r. Bolesław Wojtyniak (info: Bolesław Wojtyniak, 25-01-2013)
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 3
kody: EPA:5100385
HAFAS:5100110
IBNR:8136
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  0,000 Grzmiąca – Korzybie  
  27,050 Szczecinek – Kołobrzeg (404)  
  0,000 Grzmiąca – Kostrzyn (410/430)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Lubogoszcz (zachodniopomorskie) 3,45 km
Wielawino (zachodniopomorskie) 4,51 km
Stary Chwalim (zachodniopomorskie) 5,57 km
Mieszałki (zachodniopomorskie) 7,46 km
Barwice (zachodniopomorskie) 11,09 km
Wielanowo (zachodniopomorskie) 11,26 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Grzmiąca

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...