OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Warszawa Gołąbki

Ostatnia zmiana: 2015-06-20

Opis ogólny
Opis ogólny: Budynek dworca - mieszkalny, dyżurnego ruchu - magazyn. Stacja obecnie pełni rolę przystanku osobowego.

Miała to być stacja początkowa naziemnej linii metra (prawdopodobnie). (info: Paweł Makowiec, 29-04-2010)
Dane tabelaryczne
Województwo: mazowieckie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: adaptowany do innych celów
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: mała wiata przystankowa
semafory: świetlne
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: czynne
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 1
Krawędzie peronowe: 2
kody: HAFAS:5103925
IBNR:1479
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  10,719 Warszawa Zachodnia – Kunowice (– Frankfurt (Oder)) (3)  
  2,522 Warszawa Główna Towarowa – Warszawa Gołąbki (507)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Warszawa Ursus Niedźwiadek (mazowieckie) 1,86 km
Warszawa Ursus (mazowieckie) 2,65 km
Józefinów (mazowieckie) 2,68 km
Warszawa Ursus Północny (mazowieckie) 2,87 km
Warszawa Włochy T3Ł (mazowieckie) 3,31 km
Piastów (mazowieckie) 3,65 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze.Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania, bądź niezmieniającą przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Warszawa Gołąbki

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...