OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Warszawa Wileńska Marki

Ostatnia zmiana: 2024-12-12

Opis ogólny
Opis ogólny: budynki lokomotywowni najpierw przejęło wojsko, mieściło się tu WKU W-wa Praga Płd. Obecnie mieszczą się tu hurtownie, głównie z artykułami okołobudowlanymi (kleje, farby itp). Przejście nadziemne łączy Targówek Przemysłowy i Targówek Mieszkaniowy, jest to równocześnie dojście do pobliskiego TESCO (ludzie i tak chodzą na skróty przez biegnącą spodem. rC
Dane tabelaryczne
Województwo: mazowieckie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki dworcowe: używany zgodnie z przeznaczeniem
budynki obsługi taboru: zmienione przeznaczenie
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: świetlne
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: nie ma i nie było
Przejście nadziemne: czynne
kasa/biletomat: Nie ma i nie było
nastawnie, strażnice, posterunki: "WWM" - czynna.
wieża wodna: nie ma i nie było
perony:
kody:
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  Wisła – Warszawa Wileńska Marki  
  2,718 Warszawa Wileńska – Wołomin Słoneczna (21)  
  1,398 Warszawa Targówek – Warszawa Wileńska Marki (były numer 504)  
  0,070 Warszawa Wileńska Marki – Warszawa Wschodnia Towarowa (503)  
  Warszawski węzeł kolejowy – część wschodnia – bocznice i łącznice  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Inne punkty należące do stacji
Warszawa Wileńska Marki R112
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Paweł Skup (2022-12-29 21:42:06)
    Jakim cudem na tej stacji odbywa się ruch pasażerski (wg historii eksploatacji) jak tu nawet peronów nie ma?
  • #2 @Paweł Skup (2024-04-14 03:09:35)
    Nie odbywa się, nic tu nie staje. Tylko przejeżdża. Rozebrano budkę dróżnika pod kładką, za to wyremontowano budynek ze zdjęcia i ustawiono w nim widoczne z ulicy płaskie monitory, więc pewnie jakaś kontrola ruchu się odbywa, ale gdyby nie Wikipedia, to nawet bym nie wiedział, że to jest stacja.
  • #3 (odp. na #2) Paweł (2024-04-14 11:25:52)
    Śmiesznie to wygląda, jak ten sam użytkownik zadaje pytanie i udziela odpowiedzi.
  • #4 (odp. na #3) Przemysław Warczyński (2024-04-14 18:15:16)
    Pytanie zadał zalogowany "Paweł Skup", a odpowiedzi udzielił jakiś "no name", podpisujący się "@Paweł Skup".
    Choć akurat tutaj, gdyby nawet użytkownik "Paweł Skup" odpowiedział sam sobie, to jest jeden ważny czynnik: czas - przez półtora roku można zdobyć wiele informacji, które są odpowiedzią na wcześniej zadane pytania :-)
    Miłego dnia!
  • #5 (odp. na #3) Paweł Skup (2024-04-15 05:27:02)
    Pewnie, że śmiesznie, tylko jak już Przemek zauważył, to nie byłem ja. Nie wiedziałem nawet, jak się do tej odpowiedzi ustosunkować, bo pytanie było raczej do wypełniającego tabelkę "historia eksploatacji". Fakt nieużywania tego posterunku jest widoczny gołym okiem. Chyba, że są to pozory tego właśnie dotyczył komentarz.
    Niby @ miało skierować tę odpowiedź do mnie, ale przecież nie tak się to robi.
  • #6 Jan Szponder (2024-04-15 09:08:08)
    Nie pamiętam, aby na ta stacja była kiedykolwiek stacją przystosowaną do obsługi ruchu pasażerskiego. Niegdyś z niej odchodziła dwutorowa łącznica w kierunku Pragi, w późniejszym okresie zelektryfikowana oraz istniejąca do dziś łącznica na Rozrządową. Oprócz tego, stacja obsługiwała wiele bocznic - wymienię ważniejsze: Fabryka Uroda (d. Schicht), WMD Stalowa, Skład węgla WMD Stalowa przy WRS Targówek, Zakłady Tłuszczowe oraz do rozpoczętej budowy stacji metra - późniejszych składnic win importowanych.
  • #7 (odp. na #6) Paweł Skup (2024-04-15 14:28:13)
    Dziękuję. To jest konkretna podpowiedź do dalszego drążenia.
  • #8 (odp. na #7) Jarosław Szczuryk vel Szczerba (2024-04-16 22:19:42)
    Jest oczywistą oczywistością, że tam odbywał się ruch pasażerski tyle, że nie publiczny, a służbowy. Patrz na przykład: zeszyt I-11 służbowego RJ z lata/zimy 1955 r., strona 18 i dalsze.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Warszawa Wileńska Marki

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...