OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Wieleń

Ostatnia zmiana: 2023-09-19

Opis ogólny
Opis ogólny: Jeden z dwóch wieleńskich dworców, wiele dalej położony od centrum miasta niż dworzec południowy. Niestety tylko ten jest czynny, ponieważ południowa linia Krzyż-Piła przez Czarnków, od lat jest nieczynna: (
Dane tabelaryczne
Województwo: wielkopolskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki dworcowe: zamknięty w stanie dobrym
budynki obsługi taboru: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: kształtowe
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: nie ma i nie było
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: zlikwidowana
nastawnie, strażnice, posterunki: Wln od strony Krzyża
Wln1 od strony Piły
wieża wodna: Wieża wodna stoi ok. 120 m. na południowy zachód od budynku dworca w kierunku Krzyża Wielkopolskiego. (info: Bolesław Wojtyniak, 15-03-2010).
stan zewnętrzny dobry, a biorąc pod uwagę, że ma ponad 170 lat można powiedzieć, że super dobry: na ścianach nieznaczne ubytki w cegłach, drzwi wejściowe w bardzo dobrym stanie, zamknięte, dach w dobrym stanie, jest łata wskaźnika poziomu wody, krążek od cięgna i wskaźnik; stan wewnętrzny - nierozpoznany
wieża wodna na planie prostokąta pochodzi z 1851r., czyli z czasu gdy zbudowano stację; jest jednym z najstarszych zachowanych w Polsce budynków kolejowych o tym charakterze. (info Przemysław Warczyński, 2023-09-19)
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 2
kody: EPA:5100750
HAFAS:5104011
IBNR:8435
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  226,431 Tczew – Kostrzyn – Kietz (203/492)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Maciej Knychała (2021-08-19 17:24:08)
    Zastanawiam się, dlaczego Wieleń Północny stał się Wieleniem, podczas gdy podobnych zmian nie dokonano w przypadku Nowego Drezdenka i Strzelec Krajeńskich Wsch. Czyżby reaktywacja Wielenia Południowego nie była już brana pod uwagę, w przeciwieństwie do stacji w Strzelcach Kraj. i... Drezdenku?

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Wieleń

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...