OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Mszana Dolna

Ostatnia zmiana: 2017-07-31

Opis ogólny
Opis infrastruktury: Semafory wjazdowwe (A, F) są świetlne, a wyjazdowe (B, C, D, E) - kształtowe. (info: Tomasz Wciślik, 2006-09-07)

4 tory stacyjne,1peron (info: piotr łaźnia, 2008-02-21)

Lokomotywownia istniała aż do końca I WŚ, obrotnica do 1930r.

Wieżę wodną wysadzono 13 stycznia 1945r. (info: MK_MK, 28-09-2010)

Opis budynków: Mały budynek a w nim;poczekalnia i kasa. (info: piotr łaźnia, 2008-02-21)
Dane tabelaryczne
Województwo: małopolskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: zamknięty w stanie dobrym
lokomotywownia: była, ale obecnie już nie istnieje
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: świetlne i kształtowe
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: była, ale obecnie już nie istnieje
perony: Perony: 1
Krawędzie peronowe: 2
kody: HAFAS:5102338
IBNR:3184
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  14,951 Chabówka – Nowy Sącz (104)  
  Szczyrzyc – Mszana Dolna (623)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Mszana Dolna Marki (małopolskie) 2,15 km
Raba Niżna (małopolskie) 6,89 km
Kasina Wielka (małopolskie) 9,75 km
Rabka Zaryte (małopolskie) 10,56 km
Skrzydlna (małopolskie) 13,39 km
Rabka Zdrój (małopolskie) 15,22 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze.Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania, bądź niezmieniającą przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Mszana Dolna

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...