Świdwin
Ostatnia zmiana: 2025-09-01
Opis ogólny |
---|
W 1893r po posiedzeniu sejmiku samorządowego rozważano plan budowy normalnotorowej linii Świdwin-Resko, pomimo podjęcia prac przygotowawczych w 1898r linia nie doczekała się budowy. W 1897r powstał projekt wybudowania linii wąskotorowej Świdwin-Sławoborze. Gdyby zrealizowane zostały tamte plany, obecnie Świdwin byłby 5 kierunkowym węzłem. W latach 1923-29 rozpatrywany był wstępny projekt budowy nowej linii kolejowej Kołobrzeg-Świdwin-Krzyż. (info: Marcel Durbajło, 2006-03-08, źródło: "Dzieje powiatu Świdwińskiego") Od dnia 16-04-2007 na stacji jest przeprowadzana modernizacja. Wymienione zostaną semafory kształtowe wyjazdowe w kierunku Rąbina na świetlne, prócz semafora wyjazdowego na linię do Smardzka. Semafor wjazdowy od strony Rąbina zostanie także zastąpiony przez semafor świetlny, dodatkowo zostanie on przesunięty o 1000m czyli przed skrzyżowanie z drogą do Kołobrzegu. Tym samym ulegnie likwidacji ostatnie stanowisko i budka dróżnika w km 254 na odcinku Słupsk-Stargard, przejazd będzie obsługiwany z nastawni dysponującej SW przez dyżurnego ruchu.(info: Marcel Durbajło) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | zachodniopomorskie | |
dodatkowe tory: |
są, zdatne do eksploatacji 2008-10: Na bocznicy od strony budynków istnieje składnica drewna Lasów Państwowych, gdzie przeładowuje się drewno z samochodów na wagony kolejowe. (info: mormon81). |
|
budynki dworcowe: |
używany zgodnie z przeznaczeniem Obecny budynek dworca został wybudowany w 1901r. W okolicy stacyjnej znajduje się duży magazyn należący do "spółki zbożowej". Obecnie jest tam drugi punkt skupu złomu. 2008-10: Obecnie trwa remont budynku dworca Świdwin. Wymienione zostało pokrycie dachu (dachówka ceramiczna), remont elewacji. 2006-09: Dworzec czynny od 5:30 do 17:45. (info: ET22-578) |
|
budynki obsługi taboru: |
była, ale obecnie już nie istnieje 2005-10-09: Na stacji znajduje się jednostanowiskowa lokomotywownia pomocnicza z widocznym śladem po obrotnicy. Lokomotywownia główna została rozebrana - w jej miejscu stoją prywatne garaże. Sieć trakcyjna zawieszona nad czterema torami. (info: Marcel Durbajło). |
|
zadaszenie peronów: | wiata nad peronem | |
semafory: |
W dniu 09-06-2007 wymieniono semafory kształtowe: - wjazdowy od strony Rąbina, - wyjazdowe do Rąbina, - wyjazdowy do Połczyna Zdr, na semafory świetlne. Semafor wyjazdowy do Połczyna będzie dalej funkcjonował na stacji w Runowie Pomorskim, pozostałe "kształty" pojadą na złom.(info: Marcel Durbajło) 2008-10: Semafor kształtowy wjazdowy od strony Połczyna Zdroju wymieniony został w miesiącu sierpniu 2008r. na świetlny. (info: mormon81) 2006-07-10: Naciągi do semaforów: stan dostateczny Semafory: stan bardzo dobry (info: ET22-578) W dniu 01.12.2005 wymieniono semafor kształtowy wjazdowy od strony Szczecina przed przejazdem kolejowym na ul. Szczecińskiej L1/2 na świetlny ulokowany w km 256.300 od strony Worowa (info: Marcel Durbajło) |
|
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: czynne Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: |
2012-08: Kasa biletowa Przewozów Regionalnych czynna codziennie w godzinach 5:45-17:30. (RJ 2011/2012). (info: Rafał). 2006: Kasa biletowa czynna 6:00-18:00. (info: ZZPR Szczecin RJ 2006/07) |
|
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: | Wieża wodna stoi ok. 120 m na pd-zach od budynku dworca; podobne wieże stoją m.in. na stacjach Gorzów Wlkp.,Słupsk, Złocieniec (info: Bolesław Wojtyniak, 04-08-2012) | |
perony: |
Perony: 2 Krawędzie peronowe: 3 |
|
kody: |
EPA:5100209 HAFAS:5100142 IBNR:8398 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
255,108 | Gdańsk Główny – Stargard (202) | ||
24,447 | Połczyn Zdrój – Świdwin (421) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Inne punkty należące do stacji | |
---|---|
Koniec LK421 |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
X. Piast II Chrobry
(2023-10-02 01:24:49)
Powstaje nowy przystanek Świdwin Zamek ok. 2 km od stacji, w kierunku Szczecina. Ma być czynny od XII.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Świdwin