Barcin
Ostatnia zmiana: 2025-06-08
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Budynki: 1) parter budynku głównego (była tam kasa i pomieszczenia biurowe) niezagospodarowane, na piętrze mieszkania pracowników kolei 2) budynek poczekalni - zabity dechami (dosłownie) 3) budynek magazynu - w piwnicy zrobiono pub, część nadziemna niezagospodarowana (chyba). 4) szalet dworcowy - istnieje, ale raczej nie warto korzystać;) 5) lokomotywownia - rozebrana kilka lat temu, cegła przeznaczona na zbożny cel - budowa kościoła 6) nastawnie - rozebrane w ubiegłym roku. Zlikwidowano także przejazd strzeżony przy jednej z nich. 7) wieża ciśnień - w nawet dobrym stanie, ale nikt nie wie co z nią zrobić. 8) pompownia przy wieży ciśnień - budynek zabity dechami, podobnie jak poczekalnia. 9) jest jeszcze bunkier na paliwo albo coś w tym rodzaju - nie wiem jak to się fachowo nazywa - niezagospodarowany - semafory - nie wiem jak to wygląda, bez wizji w terenie nie jestem w stanie teraz napisać. Ruch pasażerski zlikwidowany w ubiegłym roku. Sporadyczny ruch towarowy - wagony z węglem do Żnina lub dostawa węgla do GS w Barcinie. Ogólnie ta stacja - a raczej to co z niej zostało - to obraz nędzy i rozpaczy - podobnie jak cała PKP. Jeżeli będę miał czas to podeślę zdjęcia tego co pozostało ze stacji… Chociaż chyba jeszcze na murze jest tabliczka "zakaz fotografowania";) (info: Romuald Góralski, 2005-02-06) Opis infrastruktury: Usunięta sygnalizacja, niektóre zwrotnice nadal używane. (info: CHEMIK, 2007-08-30) Opis budynków: Budynek dworca jest aktualnie pewnego rodzaju domem wielorodzinnym. Magazyny i inne budynki kolejowe, techniczne czynnie dewastowane, amatorsko demontowane. (info: CHEMIK, 2007-08-30) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | kujawsko-pomorskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | zamknięty zdewastowany | |
budynki obsługi taboru: | była, ale obecnie już nie istnieje | |
zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
semafory: | kształtowe zlikwidowane | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | zlikwidowana lub nieczynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | Zlikwidowana nastawnia dysponująca w przybudówce do budynku dworca | |
wieża wodna: |
Wieża wodna stoi ok. 70 m na wsch. od budynku dworca (przy ul. Dworcowej)lub ok. 330 m od przejazdu kolejowego w ul. Mogileńskiej, listopad 2011 r. Podobne wieże istnieją m.in. na stacjach: Choszczno, Gołańcz i Osiek listopad 2011 r. Bolesław Wojtyniak. (info: Bolesław Wojtyniak, 13-11-2011). |
|
perony: |
Perony: 2 Krawędzie peronowe: 3 |
|
kody: | IBNR:5028 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
23,913 | Mogilno – Barcin (d. 238) | ||
23,110 | Inowrocław Rąbinek – Drawski Młyn (206/236) | ||
Dawny przebieg przez kopalnię w Wapiennie |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Inne punkty należące do stacji | |
---|---|
Barcin (zmiana przebiegu) |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Barcin