OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Choszczno

Ostatnia zmiana: 2024-07-03

Opis ogólny
Stacja wyposażona jest w komputerowe urządzenia sterowania ruchem ESA 44-PL.

Opis ogólny: Kasa biletowa czynna całodobowo. (info: ZZPR Szczecin RJ 2006/07)

---

Kasa była czynna całodobowo do stycznia 2008. Teraz jest czynna w godzinach 3:30 - 23:30. Dworzec jest zamykany w godzinach 23:30 - 3:30. Przed styczniem 2008 był czynny całą dobę. Zarówno dworzec jak i peron I są monitorowane kilkunastoma kamerami. Nie wiem czy jakaś kamera sięga peronu II, podejrzewam, że tak. (info: Czarek Mocek, 15-04-2008)

W rozkładzie jazdy 2009/2010 kasa biletowa czynna od 5.30 do 21.15. (info: Cezary Mocek, 27-12-2009)

Opis infrastruktury: Rozjazdy obsługuje nastawnia przekaźnikowa. Od strony Krzyża znajduje się posterunek SKP, który obsługuje przejazd kolejowy tuż przy SKP, a także oddalony o ok. 1 km przejazd w miejscowości Gostyczyn (kamery i głośniki na przejeździe). Przejazd Gostyczyn znajduje się już na szlaku, ok. 300 m za/przed semaforami wjazdowymi.Zdecydowana większość zwrotnic posiada napędy zwrotnicowe automatyczne sterowane zdalnie ze wspomnianej już nastawni. Niewielka ilość obsługiwana jest ręcznie - głównie w pobliżu czynnej ładowni i wjazdu do sekcji utrzymania, gdzie stacjonują dwie drezynki. (info: Cezary Mocek, 19-08-2009)

Posterunek SKP został wyłączony z eksploatacji na początku 2013 roku, być może wcześniej. W zamian zainstalowano kamery przy torach w celu stwierdzania końca pociągu wjeżdżającego na stację przez dyżurnego ruchu. Przejazdy kolejowe obsługiwane przez opisywany posterunek są obecnie obsługiwane zdalnie przez dyżurnego ruchu stacji Choszczno, w związku z tym zainstalowano kamery na przejeździe znajdującym się tuż przy posterunku SKP. Wymieniono też rogatki i sygnalizację świetlną. Budynek posterunku SKP zdążył już zostać pomalowany sprayem przez wandali. (info: Cezary Mocek, 29-08-2013)

Opis budynków: Budynek stacji obecnie w remoncie! (info: Piotrek Bielecki, 09-08-2008)

Tak, teoretycznie budynek stacji BYŁ w remoncie. W sierpniu wokół budynku rozstawiono rusztowanie, zapowiadało się na generalne odnawianie budynku, a skończyło się na wyremontowaniu dachu. W tej chwili odmalowany jest dworzec w Dobiegniewie, może więc teraz czas na Choszczno… (info: Cezary Mocek, 15-09-2008)

Przed stacją od strony ulicy modernizowany jest podjazd pod stację. Zmieniony zostanie kierunek wjazdu na parking, co skutkuje zwiększeniem miejsc parkingowych. Wygląda na to, że prace zakończą się jeszcze przed wrześniem. (info: Cezary Mocek, 19-08-2009)

Rzeczywiście przebudowa parkingu zakończyła się we wrześniu. Spowodowało to zdecydowane zwiększenie miejsc parkingowych, cały plac został zaasfaltowany i pomalowane zostały na nim linie i strzałki (znaki poziome). (info: Cezary Mocek, 27-12-2009)

Lokomotywownia, wachlarz na 9 stanowisk, budynek na sprzedaż, zdewastowany i wyłączony z eksploatacji. (info: Karol Romaniuk, 27-04-2010)

Lokomotywownia na 9 stanowisk została całkowicie rozebrana i nie ma po niej śladu. (info: Cezary Mocek, 08-04-2011).
Dane tabelaryczne
Województwo: zachodniopomorskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki dworcowe: używany zgodnie z przeznaczeniem
budynki obsługi taboru: była, ale obecnie już nie istnieje
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: świetlne
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: czynne
Przejście nadziemne: rozebrane
kasa/biletomat: czynna
nastawnie, strażnice, posterunki: Przed modernizacją linii 351
*piętrowa nastawnia dysponująca Cz, znajdująca się od strony Szczecina, zamknięta i rozebrana jesienią 2022 roku
*piętrowy posterunek SKP (dawna nastawnia dysponująca Cz z czasów sprzed elektryfikacji linii), znajdujący się od strony Krzyża, zamknięty i rozebrany w okolicach 2015 roku

Nowa nastawnia Cz urządzona w kontenerze na wjeździe od strony Szczecina, docelowo będzie to awaryjna nastawnia sterowania miejscowego, bowiem po zakończeniu modernizacji stacja ma być zdalnie sterowana z LCS Stargard
wieża wodna: nieużywana zdewastowana
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 3
kody: EPA:5100220
HAFAS:5100094
IBNR:19
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  138,740 Poznań Główny – Szczecin Główny (351)  
  143,676 Grzmiąca – Kostrzyn (410/430)  
  Choszczno – koleje wąskotorowe  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #10 (odp. na #8) irek (2020-11-05 09:49:19)
    No skoro zostałem wywołany do tablicy, to konkrety. Ruszamy z Poznań Główny w kierunku Szczecin Główny. Poznań Wola już po przebudowie ale bez wind i przejść podziemnych. Kolejny to Kiekrz są windy i przejścia podziemne. Następnie Rokietnica przejścia podziemne i windy. Pamiątkowo bez wind i przejść podziemnych. Baborówku bez wind i przejść podziemnych, ale tu mamy inny paradoks. Peron 1 rozstał odsunięty od przystanku o około 500 w kierunku Poznania. Jednak wcześniej powstał parking rowerowo/samochodowy tuż przed budynkiem przystanku. Szamotuły przejścia podziemne i windy. OK nie dyskutuje spora stacja i ruch. Pęckowo ostatnio jak tam byłem to jeszcze nic się nie działo. Wronki przejścia podziemne i windy. OK spory ruch i znacząca stacja.Mokrz i Miały tu chyba jeszcze nic się dzieje ? Drawski Młyn tu trwają prace torowe. Czy będzie przejście podziemne i windy? Krzyż Tu raczej cisza. Jednak na tej stacji były, a raczej są przejścia podziemne ale od dawna wyłączone z eksploatacji. Jedynie kładka między peronami. Drawiny, Podlesiec, Mierzęcin Strzelecki tu dopiero coś się rozkręca. Dobiegniew - co tu będzie ? Bo na razie cisza. Bierzwnik, Rębusz, Słonice - co i jak tu będzie ? Stary Klukom bez wind i przejść podziemnych. Ale tu raczej to zbędne. Choszczno będzie przejście podziemne jak i windy. Oczywiście jak najbardziej potrzebne, ważna duża stacja. Może starczy wyliczania. Jednak mam pytanie - Dlaczego na pewnych przystankach są przejścia podziemne i windy a na innych tego nie ma ? Od czego zależy ? Subsens ja tylko pytam, bez żadnych podtekstów.
  • #11 subsens (2020-11-06 14:04:33)
    Nie znam odpowiedzi na pytanie o plany i mechanizmy poprawy dostępności architektonicznej (w tym np. finansowanie, procedury i priorytety doboru obiektów) - czy istnieją, czy funkcjonują, na ile skutecznie. Znam na inne: czy czyjąkolwiek podstawową potrzebą jest prosić o pomoc i z pokorą oraz wdzięcznością oczekiwać na jej udzielenie? Nie, raczej wszyscy chcą po prostu swobodnie się przemieszczać.
  • #12 (odp. na #11) irek (2020-11-07 10:34:48)
    subsens (2020-11-06 14:04:33)
    Nie znam odpowiedzi na pytanie[...] Znam na inne: czy czyjąkolwiek podstawową potrzebą jest prosić o pomoc i z pokorą oraz wdzięcznością oczekiwać na jej udzielenie? Nie, raczej wszyscy chcą po prostu swobodnie się przemieszczać. ---- To teraz proszę o odrobinę powagi i dopisać do kogo kierujesz te słuszne uwagi ?
  • #13 Patryk Krzywiński (2021-11-02 15:24:01)
    Czy wie ktoś, o jakimkolwiek remoncie z Choszczna do Drawna? Wiem, że ze Złocieńca do Drawna MON buduje praktycznie od podstaw 410. Przewozy pasażerskie raczej nie wrócą.
  • #14 Lech (2022-08-18 20:12:27)
    Takie informacje powinny być poufne. Wystarczy para turystów nie przychylnych i z tą infrastrukturom pożegnacie się.
  • #15 Błażej Kopka (2022-08-19 19:48:19)
    Ale jakie informacje powinny być poufne? Czy będzie remont na zlecenie MON (z ewentualnym uwzględnieniem powrotu połączeń pasażerskich), czy cała Ogólnopolska Baza Kolejowa ma być poufna? Bo np. ten czynny odcinek jest tu widoczny. Również informacje o tym kto dla kogo dany odcinek odbudował są ogólnodostępne w mediach. Przypomnę tylko, że to nie MON, ale PKP PLK odbudowało ten odcinek (oczywiście zewnętrznym wykonawcą) i to PKP jest właścicielem linii. MON był tylko niejako wnioskodawcą (w innych rejonach kraju podobnie).
  • #16 choszczeczanin (2022-12-15 14:26:34)
    Przejście do galerii szczegółowej nie działa.
  • #17 (odp. na #16) Przemysław Warczyński (2022-12-16 21:29:56)
    Też zauważyłem podobne "zawiechy".
  • #18 (odp. na #16) Marek Potocki (2022-12-17 15:16:22)
    Dzięki, jak będę miał dostęp do właściwego komputera to zlokalizuję problem i go usunę.
  • #19 Marcin Łaska (2023-01-21 12:09:09)
    Warto wspomnieć, że błąd jest w tabeli dotyczącej informacji o czynnej kasie. Na dzień dzisiejszy kasa jest zlikwidowana

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Choszczno

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...