Potęgowo
Ostatnia zmiana: 2025-08-21
Opis ogólny |
---|
Opis budynków: Lokomotywownia była, czego dowodem jet miejsce po obrotnicy, które bez problemów można zobaczyć z pociągu SKM. Jest to za nastawnią przy wschodniej głowicy stacji. Skoro istniała parowozownia, to z pewnością była też wieża wodna. (info: Bartek Jaszczur, 29-08-2008). Tory boczne używane regularnie przez miejscową firmę Ulenberg.(Kacper Michalski 02.11.2017) Wnętrze budynku dworca po małym remoncie. Odmalowano ściany, postawiono nową ławkę i zainstalowano monitoring. (Kacper Michalski 02.11.2017) Od grudnia 2017 roku trasę przez którą przebiega stacja Potęgowo obsłuży spółka Przewozy Regionalne (Kacper Michalski 02.11.2017). Po zmianie przewoźnika z SKM Trójmiasto na Przewozy Regionalne kasa na dworcu została zamknięta. Kilka dni później okienko kasowe zostało zabite dyktą także niewielkie szanse na jej ponowne otwarcie. (Kacper Michalski 04.02.2018) W latach 2020-2023 linię 202 na odcinku Gdynia Chylonia-Słupsk czeka modernizacja oraz budowa drugiego toru. Perony na stacji zostaną wyremontowane, podwyższone i przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Z krajobrazu stacji znikną również semafory kształtowe, które zastąpione będą świetlnymi. Ruch na stacji będzie kierowany zdalnie z LCS Słupsk, dzięki czemu obie nastawnie będą musiały zostać zamknięte. (Kacper Michalski 04.02.2018) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | pomorskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | używany zgodnie z przeznaczeniem | |
budynki obsługi taboru: | była, ale obecnie już nie istnieje | |
zadaszenie peronów: | nie ma, być może była | |
semafory: | kształtowe | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | zlikwidowana lub nieczynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: | była, ale obecnie już nie istnieje | |
perony: |
Perony: 2 Krawędzie peronowe: 2 |
|
kody: |
HAFAS:5102925 IBNR:8290 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
98,464 | Gdańsk Główny – Stargard (202) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Dawid Chibani
(2024-04-22 20:52:11)
Do opisu ogólnego zawartego powyżej dodałbym kilka rzeczy.
Pierwsza - jak wiadomo modernizacja linii i budowa drugiego toru zaczynają się, realnie, dopiero teraz; na nowych zdjęciach można np. zauważyć wycinkę drzew wzdłuż całego torowiska przy stacji (komentowałem to pod zdjęciem zamieszczonym przez Bartka Jaszczura z 25.08.2008r.) oraz prace przygotowawcze_ - więc termin 2020-23 jest już historią.
Druga - jest info o likwidacji obu nastawni (tej na samym dworcu oraz tej na wschodniej głowicy stacji) i przeniesieniu sterowania ruchem do Słupska. Tyle, że primo: byłaby to częściowa zmiana (bo nie mam info od kolegów tam pracujących, że tak będzie), a secundo: do całościowej potrzebne byłoby też wyburzenie starego, poniemieckiego budynku kolejowego (widocznego na ww, zdjęciu Bartka). Nastawnia na zachodzie i ów budynek leżą w tej samej osi - a w budynku mieszka kilka rodzin...
Trzecia: wiadukt nad drogą regionalną pomiędzy Potęgowem a Stowięcinem (którą można dojechać z Potęgowa, przez Stowięcino, do GŁówczyc i Słupska, Łeby przez Cecenowo i Ustki). Promień skrętu, którego szczyt znajduje się pod wiaduktem, to około 160 stopni na nieco ponad 200 m jezdni. Wiadukt mieści jedną parę torów (i więcej nie pomieści), przejazd pod nim już obecnie jest trudny (obowiązuje ograniczenie już na dojeździe do 30 km/h i pierwszeństwo przejazdu w jedną stronę). Ciekawe jak oni chcą to zrobić? Nie mam dostępu do planów - aczkolwiek może się okazać, że na tym etapie dobudowy drugiej linii wyjdzie problem...
Czwarta - wg moich informacji prace mają pójść dość szybko. Ale zamierzone jest wstrzymanie ruchu pociągów na odcinku Lębork - Słupsk na okres od maja do września. Może mam złe informacje - ale jeśli tak, to uważałbym tę decyzję za nieco nieszczęśliwą. Np. pociąg "Słoneczny" Kolei Mazowieckich z Warszawy do Ustki w wakacje jeździł jednak konkretnie obciążony... - że nie wspomnę o puszczanych wówczas na tę trasę (odcinek do Kołobrzegu) innych pociągów sezonowych, nawet 3 par EIP do Kołobrzegu... -
#2
mawat86@wp.pl
(2024-06-25 13:37:41)
Chciałem tylko zapytać, gdzie zamontowano monitoring? Pomylił pan chyba dworce? A jeśli chodzi o remont, to powstrzymam się od komentarza.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Potęgowo