OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Potęgowo

Ostatnia zmiana: 2025-08-21

Opis ogólny
Opis budynków: Lokomotywownia była, czego dowodem jet miejsce po obrotnicy, które bez problemów można zobaczyć z pociągu SKM. Jest to za nastawnią przy wschodniej głowicy stacji. Skoro istniała parowozownia, to z pewnością była też wieża wodna. (info: Bartek Jaszczur, 29-08-2008).

Tory boczne używane regularnie przez miejscową firmę Ulenberg.(Kacper Michalski 02.11.2017)

Wnętrze budynku dworca po małym remoncie. Odmalowano ściany, postawiono nową ławkę i zainstalowano monitoring. (Kacper Michalski 02.11.2017)

Od grudnia 2017 roku trasę przez którą przebiega stacja Potęgowo obsłuży spółka Przewozy Regionalne (Kacper Michalski 02.11.2017).

Po zmianie przewoźnika z SKM Trójmiasto na Przewozy Regionalne kasa na dworcu została zamknięta. Kilka dni później okienko kasowe zostało zabite dyktą także niewielkie szanse na jej ponowne otwarcie. (Kacper Michalski 04.02.2018)

W latach 2020-2023 linię 202 na odcinku Gdynia Chylonia-Słupsk czeka modernizacja oraz budowa drugiego toru. Perony na stacji zostaną wyremontowane, podwyższone i przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Z krajobrazu stacji znikną również semafory kształtowe, które zastąpione będą świetlnymi. Ruch na stacji będzie kierowany zdalnie z LCS Słupsk, dzięki czemu obie nastawnie będą musiały zostać zamknięte. (Kacper Michalski 04.02.2018)
Dane tabelaryczne
Województwo: pomorskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki dworcowe: używany zgodnie z przeznaczeniem
budynki obsługi taboru: była, ale obecnie już nie istnieje
zadaszenie peronów: nie ma, być może była
semafory: kształtowe
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: nie ma i nie było
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: zlikwidowana lub nieczynna
nastawnie, strażnice, posterunki:
wieża wodna: była, ale obecnie już nie istnieje
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 2
kody: HAFAS:5102925
IBNR:8290
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  98,464 Gdańsk Główny – Stargard (202)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Dawid Chibani (2024-04-22 20:52:11)
    Do opisu ogólnego zawartego powyżej dodałbym kilka rzeczy.
    Pierwsza - jak wiadomo modernizacja linii i budowa drugiego toru zaczynają się, realnie, dopiero teraz; na nowych zdjęciach można np. zauważyć wycinkę drzew wzdłuż całego torowiska przy stacji (komentowałem to pod zdjęciem zamieszczonym przez Bartka Jaszczura z 25.08.2008r.) oraz prace przygotowawcze_ - więc termin 2020-23 jest już historią.
    Druga - jest info o likwidacji obu nastawni (tej na samym dworcu oraz tej na wschodniej głowicy stacji) i przeniesieniu sterowania ruchem do Słupska. Tyle, że primo: byłaby to częściowa zmiana (bo nie mam info od kolegów tam pracujących, że tak będzie), a secundo: do całościowej potrzebne byłoby też wyburzenie starego, poniemieckiego budynku kolejowego (widocznego na ww, zdjęciu Bartka). Nastawnia na zachodzie i ów budynek leżą w tej samej osi - a w budynku mieszka kilka rodzin...
    Trzecia: wiadukt nad drogą regionalną pomiędzy Potęgowem a Stowięcinem (którą można dojechać z Potęgowa, przez Stowięcino, do GŁówczyc i Słupska, Łeby przez Cecenowo i Ustki). Promień skrętu, którego szczyt znajduje się pod wiaduktem, to około 160 stopni na nieco ponad 200 m jezdni. Wiadukt mieści jedną parę torów (i więcej nie pomieści), przejazd pod nim już obecnie jest trudny (obowiązuje ograniczenie już na dojeździe do 30 km/h i pierwszeństwo przejazdu w jedną stronę). Ciekawe jak oni chcą to zrobić? Nie mam dostępu do planów - aczkolwiek może się okazać, że na tym etapie dobudowy drugiej linii wyjdzie problem...
    Czwarta - wg moich informacji prace mają pójść dość szybko. Ale zamierzone jest wstrzymanie ruchu pociągów na odcinku Lębork - Słupsk na okres od maja do września. Może mam złe informacje - ale jeśli tak, to uważałbym tę decyzję za nieco nieszczęśliwą. Np. pociąg "Słoneczny" Kolei Mazowieckich z Warszawy do Ustki w wakacje jeździł jednak konkretnie obciążony... - że nie wspomnę o puszczanych wówczas na tę trasę (odcinek do Kołobrzegu) innych pociągów sezonowych, nawet 3 par EIP do Kołobrzegu...
  • #2 mawat86@wp.pl (2024-06-25 13:37:41)
    Chciałem tylko zapytać, gdzie zamontowano monitoring? Pomylił pan chyba dworce? A jeśli chodzi o remont, to powstrzymam się od komentarza.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Potęgowo

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...