OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Kostrzyn Towarowy

Ostatnia zmiana: 2024-04-17

Opis ogólny
Opis ogólny: Stacja Towarowa na północ od Kostrzyna na linii Wrocław - Rzepin - Szczecin powiązana z linią Berlin - Piła - Królewiec (OSTBAHN) przez łącznicę tylko dla ruch towarowego. Przed 1945 rokiem możliwość przejazdu poc. os. z kierunku

Szczecina na Berlin przez tzw. peron berlinski. Do dzisiaj stoi przy Tm. nie czynny semafor kształtowy z tamtych lat. (info: Rysiek)
Dane tabelaryczne
Województwo: lubuskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki dworcowe: używany zgodnie z przeznaczeniem
budynki obsługi taboru: nieużywana zdewastowana
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: świetlne i kształtowe
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: nie ma i nie było
Przejście nadziemne: czynne
kasa/biletomat: nie ma i nie było
nastawnie, strażnice, posterunki:
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 1
Krawędzie peronowe: 1
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  256,506 Wrocław Główny – Szczecin Główny (273/821/822)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Jacek (2021-04-02 21:58:44)
    W Kostrzynie są dwie grupy towarowe. Twoje ostatnie zdjęcia dotyczą posterunku KoB znajdującego się przy linii 273 z łącznicami do posterunku KoA, gdzie tam też jest dworzec towarowy z ładowniami dla linii 203 i 430 tyle że jeszcze bez trakcji elektrycznej. A fotki kolegi Podkowy powinny być zamieszczone dla posterunku KoA, a nie w galerii posterunku KoB. Jakieś nowe przepisy? Lokomotywownia w połowie jest czynna, z taborem nawet ciekawym, czy unikatowym, jak SU45, w liczbie dwie sztuki i nie tylko, z tego jedna jest często czynna.
  • #2 wasiukibic (2021-04-02 22:18:45)
    Żadne nowe przepisy. Jako osoba moderująca zdjęcia nieraz ingeruję w przypisanie, jednak nie jestem aż tak obcykany w węźle kostrzyńskim, szczególnie w częściach towarowych, żeby wychwycić wszystkie niuanse. Proszę o propozycje poprawy przypisania.
  • #3 Jacek (2021-04-02 22:41:33)
    Sorry, chyba tak musi zostać, ze względu na wspólny dworzec osobowy, który tu nie idzie podzielić, zapędziłem się trochę.
  • #4 Karol Romaniuk (2021-04-03 01:37:05)
    Dla mnie sprawa jest prosta. Byłem w Kostrzynie kilka razy na Woodstocku, zwiedziłem miasto przy okazji....nad torami stacji Kostrzyn Towarowy jest kładka dla pieszych, dokładnie nad południową głowicą stacji. Wszystko co jest na północ od kładki - to jest stacja Kostrzyn Towarowy. Wszystko co na południe - to jest stacja Kostrzyn, z parowozownią, łącznicą między nadodrzanką a Ostbahnem i stacją towarową na Ostbahnie.
  • #5 Jacek (2021-04-03 11:11:08)
    Dla ścisłości, główny rozrząd za komuny, na stacji w Kostrzynie, odbywał się w rejonie posterunku KoA, z drugiej strony strony przy wyjeździe pociągów na obecne Barnówko. Praca tam trwała przez cały dzień i noc, z małymi przerwami. Było bardzo słychać, z daleka, dobiegające wagony na siebie. Rejon KoB miał mniej roboty, z większymi przerwami. Po zmianie ustroju, rejon KoA ogołocono, nie pamiętam, ale chyba z siedmiu torów rozrządczych, a na KoB jest ich tyle samo na dzisiaj.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Kostrzyn Towarowy

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...