Kostrzyn Towarowy
Ostatnia zmiana: 2024-04-17
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Stacja Towarowa na północ od Kostrzyna na linii Wrocław - Rzepin - Szczecin powiązana z linią Berlin - Piła - Królewiec (OSTBAHN) przez łącznicę tylko dla ruch towarowego. Przed 1945 rokiem możliwość przejazdu poc. os. z kierunku Szczecina na Berlin przez tzw. peron berlinski. Do dzisiaj stoi przy Tm. nie czynny semafor kształtowy z tamtych lat. (info: Rysiek) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | lubuskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | używany zgodnie z przeznaczeniem | |
budynki obsługi taboru: | nieużywana zdewastowana | |
zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
semafory: | świetlne i kształtowe | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: czynne |
|
kasa/biletomat: | nie ma i nie było | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: |
Perony: 1 Krawędzie peronowe: 1 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
256,506 | Wrocław Główny – Szczecin Główny (273/821/822) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Jacek
(2021-04-02 21:58:44)
W Kostrzynie są dwie grupy towarowe. Twoje ostatnie zdjęcia dotyczą posterunku KoB znajdującego się przy linii 273 z łącznicami do posterunku KoA, gdzie tam też jest dworzec towarowy z ładowniami dla linii 203 i 430 tyle że jeszcze bez trakcji elektrycznej. A fotki kolegi Podkowy powinny być zamieszczone dla posterunku KoA, a nie w galerii posterunku KoB. Jakieś nowe przepisy? Lokomotywownia w połowie jest czynna, z taborem nawet ciekawym, czy unikatowym, jak SU45, w liczbie dwie sztuki i nie tylko, z tego jedna jest często czynna.
-
#2
wasiukibic
(2021-04-02 22:18:45)
Żadne nowe przepisy. Jako osoba moderująca zdjęcia nieraz ingeruję w przypisanie, jednak nie jestem aż tak obcykany w węźle kostrzyńskim, szczególnie w częściach towarowych, żeby wychwycić wszystkie niuanse. Proszę o propozycje poprawy przypisania.
-
#3
Jacek
(2021-04-02 22:41:33)
Sorry, chyba tak musi zostać, ze względu na wspólny dworzec osobowy, który tu nie idzie podzielić, zapędziłem się trochę.
-
#4
Karol Romaniuk
(2021-04-03 01:37:05)
Dla mnie sprawa jest prosta. Byłem w Kostrzynie kilka razy na Woodstocku, zwiedziłem miasto przy okazji....nad torami stacji Kostrzyn Towarowy jest kładka dla pieszych, dokładnie nad południową głowicą stacji. Wszystko co jest na północ od kładki - to jest stacja Kostrzyn Towarowy. Wszystko co na południe - to jest stacja Kostrzyn, z parowozownią, łącznicą między nadodrzanką a Ostbahnem i stacją towarową na Ostbahnie.
-
#5
Jacek
(2021-04-03 11:11:08)
Dla ścisłości, główny rozrząd za komuny, na stacji w Kostrzynie, odbywał się w rejonie posterunku KoA, z drugiej strony strony przy wyjeździe pociągów na obecne Barnówko. Praca tam trwała przez cały dzień i noc, z małymi przerwami. Było bardzo słychać, z daleka, dobiegające wagony na siebie. Rejon KoB miał mniej roboty, z większymi przerwami. Po zmianie ustroju, rejon KoA ogołocono, nie pamiętam, ale chyba z siedmiu torów rozrządczych, a na KoB jest ich tyle samo na dzisiaj.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Kostrzyn Towarowy