Łagiewniki Dzierżoniowskie (pierwotna lokalizacja)
Ostatnia zmiana: 2024-08-08
Opis ogólny |
---|
Dawniej linia z Kondratowic biegła bezpośrednio do Niemczy omijając łukiem Łagiewniki (ten dworzec najwyraźniej służył jako miejski). Po wybudowaniu linii z Kobierzyc stracił nieco na znaczeniu (ze względu na przebudowany układ torowy). (info: DINO, 14-06-2005) Linia z Kondratowic biegła bezpośrednio do Niemczy i została uruchomiona pod koniec 1883 roku jako odcinek międzypowiatowej trasy Strzelin - Niemcza. Sama stacja zlokalizowana została na południu miejscowości w okolicach drogi do Sienic daleko w polu i z dala od centrum Łagiewnik, zlikwidowano ją jeszcze przed wojną. Przyczyną tego stanu rzeczy było wybudowanie trasy z Łagiewnik do Kobierzyc (1898) oraz wybudowanie drugiego dworca w Łagiewnikach w północnej części miejscowości - dworca głównego. W tym samym czasie dobudowano dwie krótkie łącznice tworząc trójkąt umożliwiający bez manewrowy ruch pociągów we wszystkich trzech kierunkach (na północ z Kobierzycami, na południe z Niemczą i na wschód z Kondratowicami), z czasem stary dworzec uległ likwidacji, zaś najstarszą z linii (kierunek Kondratowice - Niemcza) rozebrano. Obecnie brak śladów istnienia tego krótkiego odcinka. (info: Krzysztof Nowak, 08-04-2014) Opis infrastruktury: Obecnie jeden tor, potwornie zarośnięty. (info: Krzysztof Nowak, 08-04-2014). |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | dolnośląskie | |
dodatkowe tory: | rozebrano | |
budynki dworcowe: | adaptowany do innych celów | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
semafory: | kształtowe zlikwidowane | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | zlikwidowana | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | dysponująca w budynku dworca zlikwidowana | |
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: |
perony: 0 (były 2) krawędzie peronowe: 0 (były 2) |
|
kody: |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
Brzeg – Łagiewniki Dzierżoniowskie (304) | |||
Dawna linia Strzelin – Niemcza (fragment) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
avision
(2017-05-11 13:04:00)
Aktualny wygląd
https://youtu.be/7rv… -
#2
Darek Nowak
(2020-02-17 23:11:20)
Łącznica z pewnością była gdy nie była jeszcze łącznicą a częścią szlaku Strzelin - Niemcza.
Ale co mogło zostać po 100 latach od likwidacji gdy nawet sam szlak do Kondratowic jest już dzisiaj słabo widoczny.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Łagiewniki Dzierżoniowskie (pierwotna lokalizacja)