OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Jantar Port

Ostatnia zmiana: 2023-09-01

Dane tabelaryczne
Województwo: pomorskie
dodatkowe tory: nie ma i nie było
budynki dworcowe: nie ma i nie było
budynki obsługi taboru: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma, być może była
semafory: nie ma i nie było
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: nie ma i nie było
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: nie ma i nie było
nastawnie, strażnice, posterunki:
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 1
Krawędzie peronowe: 1
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  34,822 Koszwały – Stegna Gdańska  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Ksawery Jakubek (2025-08-18 20:15:30)
    Coś tu nie pasuje; powstał w 1996, ale na zdjęciu z 1989 widać ludzi czekający na peronie z tabliczką "Jantar Port"?
  • #2 JWW (2025-08-19 19:02:14)
    Przystanek Jantar-Port nie powstał w 1996 r. Komentator w historii czegoś nie dopisał, albo się zamotał. Jantar Port powstał jeszcze za czasów PKP, w 1978 roku, kiedy uruchomiono pociągi Jantar Express na liniach Nowy Dwór Gd.- Stegna - Sztutowo - Prawy Brzeg Wisły (04.06.1978). Do tego momentu pociągi osobowe na linii Stegna - Prawy Brzeg Wisły nie kursowały od 1971 roku (linia była zawieszona). Jantar Express kursował aż do czasu zakończenia przez PKP funkcjonowania i likwidacji wąskotorówki w 1996 roku. Ostatni Jantar Ekspress zjechał do Nowego Dworu Gd. 01.09.1996 o godz. 20.00. Natomiast całą wąskotorówkę PKP zamknęło 08.09.1996, kiedy zjechał ostatni pociąg na linii Sztutowo-Nowy Dwór Gd. Potem nastąpiła likwidacja, tabor rozsprzedano, albo zezłomowano. I teraz mamy to co mamy, dzięki PTMKŻ restytuowano kolejkę na tym, co pozostało i Jantar Ekspress jeździ (pod egidą ŻKD) ku uciesze szczególnie turystów.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Jantar Port

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...