OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Rudzice

Ostatnia zmiana: 2013-01-06

Opis ogólny
Opis ogólny: Posterunek odgałęźny obsługujący jeden z torów "trójkąta". Od magistrali tarnowskiej odchodzi tu tor na wielką obwodnicę. (info: Marcin Dziedzic, 2007-02-24)

Obecnie wszystkie pociągi jadą prosto. Tory w stronę Podgrabia zamknięte, wszystkie pociągi jadące od strony Gaj-a na Hutę jadą obecnie przez Podłęże. (info: Łukasz, 18-11-2011)

W ramach modernizacji linii nastąpiło zamknięcie toru pomiędzy Podłężem, a Gajem. Jazda na szlaku odbywa się obecnie po torze nr 1 (info: Łukasz, 22-03-2012)

Opis infrastruktury: Nastawnia w formie betonowego "klocka". (info: Marcin Dziedzic, 2007-02-24)

Parterowa nastawnia przekaźnikowa z urządzeniami typu E. Urządzenia zabudowane najprawdopodobniej w latach 70tych. Od strony GAJ-a blokada EAC z 5-odstępami do Podłęża jeden ostęp działa jak blokada EAC, jednak jest uzależnienie sygnału wyjazdowego od wjazdowego. (info: Łukasz, 18-11-2011)

Obecnie wszystkie napędy na posterunku są odłączone. Montowane są nowe napędy Thalesa, których jazda w bok jest możliwa z prędkością 100 km/h na prosto do 200 km/h. Po zakończeniu prac na torze nr 2 rozpoczną się prace na torze nr 1. Ostatnim etapem modernizacji podg Rudzice, będzie przeniesienie sterowania tym okręgiem do nastawni w Podłężu. (info: Łukasz, 22-03-2012)
Dane tabelaryczne
Województwo: małopolskie
dodatkowe tory: nie ma i nie było
budynki: używany zgodnie z przeznaczeniem
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: świetlne
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: nie ma i nie było
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 0
Krawędzie peronowe: 0
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  16,366 Kraków Główny Osobowy – Medyka (– Мостиська) (91/472)  
  1,280 Podgrabie – Rudzice (608)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Podgrabie (małopolskie) 1,45 km
Podgrabie Wisła (małopolskie) 2,98 km
Podłęże (małopolskie) 2,98 km
Węgrzce Wielkie (małopolskie) 3,97 km
Przylasek Rusiecki (małopolskie) 4,85 km
Niepołomice Pasternik (małopolskie) 6,37 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze.Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania, bądź niezmieniającą przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Rudzice

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...