Wieprz
Ostatnia zmiana: 2024-01-13
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Nastawnia podg Wisła obsługuje także podg Wieprz. (info: Karol Romaniuk, 2005-09-08) Skąd się wzięła nazwa Wieprz? "Od zawsze" ten posterunek odgałęźny nazywa się "WISŁA" natomiast Wieprz to nazwa rzeki nad którą rozciąga się most kolejowy (obok drogowy) natomiast drugi most jest na rzece Wiśle i to jej posterunek zawdzięcza swą nazwę (info: Marcin Pać, 2006-01-15) Opis infrastruktury: Posterunek ten tworzą linie kolejowe 2-torowe Warszawa-Dorohusk i Łuków-Radom oraz 2-torowa łącznica łącząca kierunki Dorohusk-Radom. Linie te tworzą trójkąt na jednym wierzchołku tego trójkąta jest most na Wiśle (kier. Radom) na drugim wierzchołku most na Wieprzu (kier. Lublin, Dorohusk) na trzecim linie kolejowe biegną równolegle (w sumie 4 tory) do stacji Dęblin wszystko przecina droga krajowa (przejazd z zaporami) Opodal pomnik ku czci 15 Pułku Piechoty "Wilków" pułku który brał udział w kampanii wrześniowej 1939 w ramach Armi Łódź. (info: Marcin Pać, 2006-01-15) Opis budynków: Jedyny budynek to nastawnia "Wisła" (info: Marcin Pać, 2006-01-15) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | lubelskie | |
dodatkowe tory: | nie ma i nie było | |
budynki dworcowe: | nie ma i nie było | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
semafory: | świetlne | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | nie ma i nie było | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: |
Perony: 0 Krawędzie peronowe: 0 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
107,011 | Warszawa Wschodnia – Dorohusk (7) | ||
0,000 | Wieprz – Wisła (580) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Paweł Skup
(2024-10-04 08:03:43)
Lektura informacji zawartych na kartach tego punktu eksploatacyjnego natchnęła mnie do następujących przemyśleń:
1. Wieprz istnieje. Jeżeli w jakimś miejscu, zwanym posterunkiem odgałęźnym, zaczyna się lub kończy linia kolejowa, to ten posterunek istnieje. Oczywiście jest posterunkiem nieobsadzonym, sterowanym zdalnie, ale nie jest to jakaś filia czy oddział zewnętrzny Wisły. Ma swoją nazwę i jest nią Wieprz.
2. Nabrałem wewnętrznego przekonania, że opisy jakościowo takie, jakie znalazły się w okienku "Opis ogólny" tego punktu eksploatacyjnego, powinny powędrować do "archiwum opisów ogólnych", albo, po prostu, do komentarzy, bowiem nie stanowią żadnego opisu. Przedstawiają jedynie stan wiedzy ich autorów, często z czasów zarania Bazy. I tak jak tu, zawierają nieprofesjonalne skróty myślowe, np. "Posterunek ten tworzą linie kolejowe...". Czytelnik, który chce poznać jasne konkrety, musi przedzierać się przez zawiłe wypowiedzi. W przypadku tego posterunku proponuję następującą, uschematowioną treść (do poprawy i uzupełnienia):
=============
Opis ogólny: Posterunek odgałęźny na LK9 w którym rozpoczyna się LK580, będąca dwutorową łącznicą do LK26 w kierunku Radomia. Posterunek znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie północnego przyczółka mostu kolejowego na Wieprzu.
Opis infrastruktury: Dwa rozjazdy zwyczajne lewe i skrzyżowanie torowe. Posterunek obsługiwany z nastawni podg. Wisła, oddalonej o ~450 m.
Opis budynków: Budynek istniał przed 1990 r.
=============
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Wieprz