OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Goleniów

Ostatnia zmiana: 2017-01-09

Opis ogólny
Opis ogólny: Semafory wjazdowe A1, A2 z Rurki, M1, M2 z Białunia i N z Nowogardu są świetlne. Wszystkie semafory wyjazdowe C, D, E, F w kierunku Rurki oraz H, I, K, L w kierunku Białunia są kształtowe. Stacja jest podzielona na 2 okręgi nastawcze Gu oraz Gu1. (info: grzzywa, 2006-01-14)

---

Odgałęzia się również nieczynna linia do Maszewa. (info: Radosław Jawny, 2006-06-22)

---

Kasa biletowa czynna całodobowo. (info: ZZPR Szczecin RJ 2006/07)

Lokomotywownia - parowozownia, przynajmniej 4 stanowiska z obrotnicą zlokalizowana była po prawej stronie (jadąc w kierunku Wysokiej Kamieńskiej) przed istniejącym do dziś starym domkiem kolejarskim i przejazdem kolejowym. Obecnie na wysokości przejścia między peronami. Stacjonowały tam tendrzaki do obsługi stacji i do Maszewa (być może też z Goleniowa do Kołobrzegu).

Rozebrana do 1968 roku, a teren zniwelowany.

Kształtowe semafory - zostały zdemontowane na początku grudnia 2008, kiedy to w listopadzie na Dzień Kolejarza została oddana najnowsza nastawnia dyspozycyjna w Goleniowie (w przyszłości

będzie obsługiwała całą linię od Szczecin Dąbia do Międzyzdrojów (było to w prasie). Od tego dnia funkcjonują semafory świetlne. Stare nastawnie zostały rozebrane (szkoda tej przy wiadukcie kolejowym na głowicy wyjazdowej w kierunku Szczecina) (info: Waldemar Zubkiewicz, 01-02-2009)

Opis infrastruktury: Tor do Maszewa w wakacje 2005 r. został rozebrany, a na terenie miasta Goleniów nasyp jest przerobiony na ścieżkę rowerową. (info: grzzywa, 2006-01-14)

---

Przy peronie 1 jest tor zasadniczy w kierunku Szczecina Dąbia. Przy peronie 2 tory do Świnoujścia i Kołobrzegu. Jedyne dojście na peron 2 to przejście przez tory. Przejście to jest zamykane przed przyjazdem pociągu, więc w czasie od zamknięcia przejścia do odjazdu pociągu nie można dostać się (bezpiecznie) na peron 2 (do pociągu). Nie ma przy tym dyżurnego peronowego. Zaraz za stacją w kierunku Świnoujścia znajduje się przejazd kat. A z wydzielonym przejściem dla pieszych, a tuż przy przejeździe kładka nad torami (betonowo-stalowa). Nie jest używana. Ruch pieszych odbywa się przez przejazd. (info: ocet, 2006-07-09)

Opis budynków: Wieża wodna stoi ok. 200 m. na południe od budynku dworca kolejowego przy magazynie kolejowy. Podobne wieże można zobaczyć na stacjach Pruszcz Bagienica i niedaleko za zachodnią granicą w Bad Freienwalde w Niemczech (Brandenburgia. (info: Bolesław Wojtyniak, 07-05-2010)
Dane tabelaryczne
Województwo: zachodniopomorskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: używany zgodnie z przeznaczeniem
lokomotywownia: była, ale obecnie już nie istnieje
zadaszenie peronów: mała wiata przystankowa
semafory: świetlne (do grudnia 2008 roku kształtowe)
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: czynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nieużywana w stanie dobrym
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 3
kody: EPA:5100387
HAFAS:5100105
IBNR:506
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  22,972 Szczecin Dąbie – Świnoujście Port (401)  
  142,131 Koszalin – Goleniów (402)  
  0,000 Goleniów – Maszewo (424)  
  Mosty PODG – Goleniów  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Ciechno (woj. zachodniopomorskie) 2,75 km
Białuń (woj. zachodniopomorskie) 5,91 km
Podańsko (woj. zachodniopomorskie) 5,92 km
Port Lotniczy Szczecin Goleniów (woj. zachodniopomorskie) 7,32 km
Rurka (woj. zachodniopomorskie) 8,63 km
Mosty PODG (woj. zachodniopomorskie) 9,15 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Goleniów

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...