Tuplice Barszcz
Ostatnia zmiana: 2020-05-03
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Druga część nazwy stacji (Barszcz) pochodzi od zniekształconych nazw polskiej i łużyckiej miasta Forst (odpowiednio: Barść, Baršć). Niemiecka nazwa: Teuplitz Forststraße oznacza Tuplice, ulica Barska. Podobną „historię nazwy” ma stacja Trzebiel Gródek położona na tej samej linii. (info: Ferrix, 2008-03-31). |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | lubuskie | |
dodatkowe tory: | nie ma i nie było | |
budynki: | nie ma i nie było | |
lokomotywownia: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
semafory: | nie ma i nie było | |
przejście nadziemne/podziemne, windy: |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa: | nie ma i nie było | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: | ||
kody: |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
Stary Raduszec – Bad Muskau (365) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Stacje w pobliżu | |
---|---|
Lesów (woj. lubuskie) | 1,38 km |
Tuplice (woj. lubuskie) | 1,71 km |
Chełmica (woj. lubuskie) | 2,87 km |
Trzebiel (woj. lubuskie) | 4,06 km |
Łazy Żarskie (woj. lubuskie) | 4,18 km |
Trzebiel Gródek (woj. lubuskie) | 5,59 km |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
-
#1
Darek Nowak
(2020-04-14 00:19:37)
Dziwne że opłacało się Niemcom, przy mniejszej liczbie ludności niż teraz, uruchamiać wogóle taki przystanek.
-
#2
wasiukibic
(2020-04-14 11:02:47)
Przejrzałem kilka poniemieckich map sprzed 1945 roku dostępnych na Mapsterze i na żadnej ten przystanek, położony rzekomo w północnej części Tuplic, nie jest zaznaczony. Jedynie na egzemplarzu z 1940 roku, w pobliżu przejazdu kolejowego z drogą prowadzącą do Grzęzawy, wrysowane jest odejście bocznicy do dużego tartaku w Łazach ale punkt ten jest określony nie jako Hp (Haltepunkt) czy Hst (Haltestelle) tylko jako Schp (Schuppen). Lokalizacja peronu przy wiadukcie nad ul. Leśną nie wydaje mi się prawdopodobna - byłem tam i nie zauważyłem żadnego poszerzenia nasypu https://www.bazakole… https://www.bazakole… W dodatku napotkany przeze mnie miejscowy wspominał o tej bocznicy do tartaku w Łazach, natomiast nic nie mówił o peronie. Niemcy na swoich mapach też robili błędy (np. nie na wszystkich jest wrysowany przystanek Trzebiel Gródek) ale raczej nie byłby on powielany na kilku kolejnych arkuszach.
-
#3
(odp. na #2)
Marek Potocki
(2020-04-30 07:05:01)
Przystanku nie ma na żadnej mapie – to fakt. Pojawia się w WOT z 1925 roku w odległości 2 km od Tuplic. Następne Łazy Żarskie, to 5 km. Czyli chyba można przyjąć, że przystanek miałby się znajdować gdzieś właśnie w tej okolicy.
-
#4
Paweł Skup
(2020-04-30 09:19:51)
Na schematycznej mapie sieci kolejowej z 1946 roku stacja Tuplice Barszcz znajduje się na 32,6 km szlaku z Weisswasser do Żemrza (Lubska), zaś Tuplice na 30,9. Stąd wniosek, że od stacji Tuplice była ona oddalona o 1,7 km, a punkt taki wypada przy ul. Leśnej (wg mapy niemieckiej był tam wiadukt, kolej górą). Ulica ta prowadzi do Forst, więc mogła się tak poprzednio nazywać. Niecały 1 km od tego miejsca był przed wojną domek myśliwski.
-
#5
wasiukibic
(2020-04-30 14:39:40)
Wiadukt, mimo rozbiórki linii istnieje nadal, tak samo jak istnieje nasyp, i właśnie dlatego ciężko mi sobie wyobrazić wsiadanie/wysiadanie z tego miejsca do pociągu, jak szerokość nasypu jest akurat taka, aby zmieścił się tam ino tor. Może to upływ czasu i degradacja wynikła z nieużywania linii od 30 lat spowodowała ukrycie nawet najbardziej prymitywnych elementów infrastruktury dla pasażerów ale nawet wtedy - pozostały by ślady na budowlach ziemnych, jakieś dojście do "peronu", a nawet na zdjęcia widać, że próżno tam szukać takich elementów. Nawet koledzy z Atlasu Kolejowego umiejscawiają go bliżej Łazów Żarskich https://www.atlaskol… w miejscu gdzie był posterunek bocznicowy i najprawdopodobniej jakaś ładownia.
Podczas focenia w okolicy spotkałem tubylca, który był bardzo obtrzaskany w terenie i teraz mogę jedynie żałować, nie spytałem go o ten Barszcz. -
#6
Paweł Skup
(2020-04-30 16:21:59)
Przeanalizowałem napotkany problem przy zastosowaniu różnych materiałów kartograficznych, ale najlepsze wyniki dała obserwacja NMT :) Otóż jest takie miejsce, gdzie nasz Barszcz mógł się ukryć. I jest to jedyne miejsce na całym odcinku. Rzućcie okiem, proszę: https://mapy.geoport…
Pośrodku ekranu, pomiędzy widaduktami, tuż przy przepuście dla smródki. I nawet są ścieżki na nasyp. -
#7
(odp. na #6)
wasiukibic
(2020-05-01 16:55:25)
Przejrzałem swoje fotki z tamtego odcinka i w życiu bym nie powiedział, że tam jest jakaś ścieżka czy poszerzenie nasypu. Wszystko dokumentnie zarośnięte. Znowu pozmieniać przypisanie niektórych kadrów; chyba z żadnym przystankiem kolejowym nie było do tej pory tyle perypetii, co z tym Barszczem. Nie mniej jednak, twój strzał wydaje się być celny.
-
#8
(odp. na #7)
Paweł Skup
(2020-05-01 17:37:50)
Lidar nie kłamie :) A co ważne, po zdjęciu warstwy lidarowej (pierwsza od góry w okienku z prawej strony) widać działki i działka 639, na której leży nasyp też się rozszerza w tym miejscu.
-
#9
(odp. na #8)
wasiukibic
(2020-05-01 18:55:07)
Mosz recht, następnym razem wezmę to pod uwagę przed wizytą w jakimś zapomnianym przez Boga i ludzi miejscu.
[Dodaj nowy komentarz]
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane
jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Tuplice Barszcz