OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Warszawa Śródmieście

Ostatnia zmiana: 2016-06-28

Opis ogólny
Opis ogólny: W EZT otwierane są drzwi po obu stronach pociągu. (info: ocet, 2005-04-16)

Peron drugi pierwotnie służył tylko wysiadającym z pociągów. Obecnie można z niego także wsiadać i nie tylko do EZT ponieważ problemy taborowe KM spowodowały wprowadzenie wagonów Bhp na linię średnicową. (info: Karol Romaniuk, 2006-01-29)

18-12-2006 - otwarcie dworca po remoncie.

Od 1945 do momentu otwarcia dworca Warszawa Śródmieście prawdopodobnie w tym miejscu nie było żadnej stacji i przystanku (info: Mariusz W., 01-05-2009)
Dane tabelaryczne
Województwo: mazowieckie
dodatkowe tory: nie ma i nie było
budynki: używany zgodnie z przeznaczeniem
lokomotywownia: była, ale obecnie już nie istnieje
zadaszenie peronów: hala dworcowa
semafory: świetlne
przejście podziemne: czynne
kasa: czynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: była, ale obecnie już nie istnieje
perony: Perony: 3
Krawędzie peronowe: 4
kody: HAFAS:5100246
IBNR:1502
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  0,000 Warszawa Śródmieście – Grodzisk Mazowiecki (447/448)  
  0,000 Warszawa Śródmieście – Warszawa Rembertów (448)  
  Warszawa Wiedeńska – Warszawa Wola  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Warszawa Główna (woj. mazowieckie) 0,40 km
Warszawa Centralna (woj. mazowieckie) 0,52 km
Warszawa Marszałkowska EKD (woj. mazowieckie) 0,52 km
Warszawa Chałubińskiego WKD (woj. mazowieckie) 0,61 km
Warszawa Główna Wąskotorowa (woj. mazowieckie) 0,66 km
Warszawa Śródmieście WKD (woj. mazowieckie) 0,94 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 Darek Nowak (2020-03-14 01:02:21)
    Niektórzy pacjenci traktują ten sposób dwustronnego otwierania drzwi jako szybki tranzyt z peronu na peron.
    Widziałem na własne oczy więc wiem co piszę. :-)
  • #2 Darek Nowak (2020-03-16 19:19:46)
    Peron przystanku Śródmieście nie mógł być już przesunięty bliżej ul. Marszałkowskiej (100 m) gdyż posuwając się w kieunku wschodnim tory robią znak litery "S", tzn. najpierw skręcają w prawo a następnie w lewo by wpasować się równolegle pod Aleje Jerozolimskie.
    Ponadto musiało być jeszcze miejsce po lewej stronie dla drugiego tunelu z torami.
    Widać to bardzo dobrze na tym zdjęciu z Bazy: https://www.bazakole…

    W przejściu podziemnym pod Rondem Daszyńskiego, zarówno po stronie wschodniej jak i zachodniej są charakterystyczne "garby" długości 12 metrów.
    Jest to związane z tym że tunel jest prowadzony bardzo płytko i przejście podziemne ma nad nim bardzo mały prześwit.
    Planując wcześniej linię nikt nie myślał, że może powinno się poprowadzić tunel troszeczkę głębiej.
    Mało kto z pieszych w przejściu domyśla się, że o to właśnie chodzi.
    https://www.bazakole…
    Na zdjęciu widać ten efekt, zwłaszcza gdy popatrzeć na stopniowanie witryny wystawowej z prawej strony.
    Teren przejścia podnosi się idąc z południa na północ w osi pod ul. Marszalkowską.

    Podobnie jest w Budapeszcie z pierwszą linią metro elektrycznego w Europie.
    Jest ona poprowadzona pomiędzy systemem kanalizacji a chodnikiem i też ma mały prześwit, wyżsi podróżni muszą lekko się nachylać na peronie.
    Chorującym na klaustrofobie nie poleca się korzystać.
  • #3 Hannes (2020-05-17 20:52:29)
    @Darek Nowak : to jest Rondo Dmowskiego, a nie Daszyńskiego. Pod rondem Daszyńskiego przebiega linia M2 a nie Średnicowa.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Warszawa Śródmieście

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...