OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Świdnica Miasto

Ostatnia zmiana: 2025-06-08

Opis ogólny
2006-10-29: Ruch na stacji (zwłaszcza pasażerski) niezbyt duży. Wszystkie połączenia pasażerskie obsługiwane szynobusami. Stacja prawie w samym centrum miasta. Równia stacyjna porośnięta dość wysoką trawą. Semafory świetlne, rozjazdy napędzane pędniami (urządzenia mechaniczne scentralizowane) sterowane z nastawni ŚM. (info: Marcin Dziedzic)
Dane tabelaryczne
Województwo: dolnośląskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki dworcowe: 2020-01: Dworzec przeszedł w 2016 r gruntowny remont (info: Mariusz R).
2009-04-21: budynek dworcowy został zamknięty wraz z likwidacją kasy biletowej w kwietniu 2009 roku. (info: Jarosław Lizak).
2006-10-29: Spory budynek dworca, w całkiem niezłym stanie. (info: Marcin Dziedzic)
budynki obsługi taboru: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: świetlne
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Schody ruchome: brak;
Windy: czynne;
Przejście podziemne: 2020-08: Czynne są dwa przejścia podziemne: prowadzące na perony i dworzec autobusowy (po remoncie stan bardzo dobry) i to przy ulicy Komunardów (linia 137 kierunek Legnica - brudne i stan słaby). Przejście przy ulicy Wałbrzyskiej (linia 137 kierunek Katowice i linia 771) zlikwidowane kilka lat temu i nie ma po nim śladu.

2009-04-21: przejście podziemne mało używane ponieważ podróżni używają przejścia na skróty, przez tory. W przejściu znajduje się mnóstwo śmieci i co nie którzy załatwiają swoje potrzeby. (info: Jarosław Lizak)
Przejście nadziemne: brak.
kasa/biletomat: Kasa: zlikwidowana lub nieczynna;
Biletomat: czynny.
nastawnie, strażnice, posterunki: dysponująca "ŚM" od strony Dzierżoniowa;
wykonawcza "ŚM1" od strony Jaworzyny.
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 3
kody: EPA:5100665
HAFAS:5103327
IBNR:213
informacja pasażerska: Dynamiczna: wyświetlacze, megafony, zegary;
Statyczna: gabloty, peronowe tablice duże. Tablice dworcowe.
inne budynki: Budynek ekspedycji kolejowej zaadaptowany na potrzeby Wydziału Transportu Urzędu Miejskiego w Świdnicy.
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  226,796 Katowice – Legnica (137)  
  2,165 Świdnica Przedmieście – Świdnica Miasto (771)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Inne punkty należące do stacji
Koniec LK771
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #14 wasiukibic (2021-07-13 09:36:39)
  • #15 Błażej Kopka (2022-07-05 19:30:09)
    Jak wygląda organizacja ruchu / regulamin stacyjny na stacji Świdnica Miasto, że pociągi z Wrocławia na Bielawę muszą zmieniać tor/peron na stacji? Rozjazdy optycznie niby umożliwiają jazdę z każdego toru, a jednak pociąg się przestawia - dlaczego? Poza tym warto zauważyć, że jak ruszy LK266 to mamy 4 kierunkowy węzeł z nie tak małym ruchem towarowym dodatkowo, a stacyjka malutka... Za malutka - rowerowy przez to już teraz nie może jeździć do Samej Świdnicy Miasto, bo oblot utrudniony, a wizja wczepiania go między SZT okazała się mrzonką wobec braków taborowych KD. Zbliża się kolejna klęska urodzaju w związku z otwarciem LK285.
  • #16 (odp. na #15) Michał F (2022-07-08 08:16:04)
    Jedynym uniwersalnym torem w Świdnicy Mieście jest czwarty, realizujący wjazdy i wyjazdy we wszystkich kierunkach, tylko że przy nim brakuje peronu. Przy jedynce i dwójce natomiast brakuje semaforów albo na wjazd, albo na wyjazd. Trójka nie zezwala na wyjazd w kierunku Mościska, jedynie Przedmieście lub Jaworzyna wchodzą w grę.
    Dlatego pociągi wracające do Wrocławia tylko zmieniają kabinę, a jadące w stronę Mościska muszą również zmienić tor.
  • #17 Błażej Kopka (2022-11-08 19:32:30)
    PKP PLK ogłosiło przetarg na modernizację stacji (głównie w zakresie urządzeń SRK), więc może w końcu wszystkie tory będą uniwersalne.
  • #18 (odp. na #16) Bram Bor (2023-07-22 07:13:00)
    Dzięki za merytoryczną odpowiedź, na pytanie które właśnie chciałem napisać ;)
    Takiego stanu rzeczy to by nawet Ochódzki Hochwanderowi nie objaśnił.
    Zastanawiały mnie te esy-floresy na stacji w Świdnicy Miasto obsługującej ok. 50 pociągów pasażerskich na dobę, zamiast zwykłej zmiany kierunku.
    Pewnie dlatego poranny KD Osówka do Głuszycy jechał tydzień temu przez Jaworzynę, mimo że portalpasazera.pl trasuje przez Sobótkę.
    Szkoda, że wydając kilkaset mln. zł zapomniano o samej Świdnicy Miasto.
  • #19 Błażej Kopka (2023-07-23 14:33:56)
    Są tu tacy, którzy problemów w Świdnicy nie widzą, bo to taka sobie stacyjka przecież, a nie żaden węzeł. A co do "Osówki", to nie wiem, czy ona docelowo zawsze nie ma jeździć przez Jaworzynę.
  • #20 Trapp (2023-07-23 21:11:16)
    Tak - docelowo mają jeździć przez Jaworzynę, ale przyczyna przetrasowania ich w zeszły weekend była inna: https://gazetawrocla…
  • #21 (odp. na #19) Bram Bor (2023-07-24 18:15:22)
    Właśnie doczytałem, że te trzy weekendowe pociągi z Wrocławia do Jedliny (2 do Głuszycy, 1 do Kudowy) będą jeździć przez Jaworzynę w rozkładzie 23/24.
  • #22 Błażej Kopka (2023-07-24 20:32:13)
    Nawet teraz, jadąc po 285, zdaje się nie zatrzymują się na stacjach pośrednich.
  • #23 k4be (2024-05-31 18:08:26)
    Według strony KD, na stacji jest biletomat.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Świdnica Miasto

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...