OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Świdnica Miasto

Ostatnia zmiana: 2020-01-08

Opis ogólny
2006-10-29: Ruch na stacji (zwłaszcza pasażerski) niezbyt duży. Wszystkie połączenia pasażerskie obsługiwane szynobusami. Stacja prawie w samym centrum miasta. Równia stacyjna porośnięta dość wysoką trawą. Semafory świetlne, rozjazdy napędzane pędniami (urządzenia mechaniczne scentralizowane) sterowane z nastawni ŚM. (info: Marcin Dziedzic)
Dane tabelaryczne
Województwo: dolnośląskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: 2020-01: Dworzec przeszedł w 2016 r gruntowny remont (info: Mariusz R).
2009-04-21: budynek dworcowy został zamknięty wraz z likwidacją kasy biletowej w kwietniu 2009 roku. (info: Jarosław Lizak).
2006-10-29: Spory budynek dworca, w całkiem niezłym stanie. (info: Marcin Dziedzic)
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: świetlne
przejście podziemne: 2009-04-21: przejście podziemne mało używane ponieważ podróżni urzywają przejścia na skróty przez tory. W przejściu znajduje się mnóstwo śmieci i co nie którzy załatwiają swoje potrzeby. (info: Jarosław Lizak)
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 3
kody: EPA:5100665
HAFAS:5103327
IBNR:213
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  226,796 Katowice – Legnica (137)  
  0,000 Świdnica Miasto – Świdnica Przedmieście (771)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Ciepłownia Zawiszów (woj. dolnośląskie) 1,83 km
Świdnica Przedmieście (woj. dolnośląskie) 2,71 km
Świdnica Kraszowice (woj. dolnośląskie) 3,06 km
Bystrzyca Dolna (woj. dolnośląskie) 3,97 km
Ciepłownia Zarzecze (woj. dolnośląskie) 4,73 km
Bolesławice Świdnickie (woj. dolnośląskie) 5,34 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 Darek Nowak (2020-02-18 14:22:20)
    Generalnie Świdnica Miasto powinna zostać po remoncie "285" pozostawiona tylko do obsługi relacji Legnica - Kamieniec.
    Pociągi z Bielawy powinny jechać bezpośrednio przez "Przedmieście".
    Stamtąd, licząc od przejazdu w ul. Westerplatte do początku ul. Długiej, czyli obrzeża centrum, jest tylko 1 km w linii prostej.
    Idąc wolno 15 min. max pieszo.
    Być może niektóre pociągi z Wrocka powinny kończyć/zaczynać tu bieg ale każdorazowa zmiana czoła w relacji do/z Bielawy raczej nie ma sensu.
    To samo dotyczy relacji z Jedliny.
    W ten sposób "Przedmieście" stałaby się stacją nadrzędną do "Miasto".
    Ciekawe jaki będzie faktycznie rozkład jazdy?
    Pod koniec marca wybiorę się do Bielawy to zrobię małą analizę ruchu.
  • #2 (odp. na #1) wasiukibic (2020-02-18 15:01:17)
    Zapominasz o takim drobnym szczególe, że przy ul. Kolejowej jest centrum przesiadkowe, a przy pl. Grunwaldzkim jeden z głównych przystanków komunikacji miejskiej świdnickiego MPK. Takich udogodnień próżno szukać w przypadku stacji Świdnica Przedmieście, która niegdyś była istotna z uwagi na obecność dużych zakładów pracy, z których de facto pozostała jedynie fabryka wagonów i resztki kilku innych, do których ludzie i tak dojeżdżają autami i autobusami. Relacja Wrocław - Świdnica będzie typowo aglomeracyjna, dla codziennych dojazdów do/z pracy/szkoły/usług dla mieszkańców miasta i to ona jest tu nadrzędna przed Bielawą czy (w dalszej kolejności) Jedliną-Zdrój.
  • #3 (odp. na #2) Darek Nowak (2020-02-18 15:14:47)
    Flixbus jedzie szybciej i taniej - za 9,99 PLN.
  • #4 (odp. na #3) wasiukibic (2020-02-18 15:17:36)
    Tia, szczególnie gdy wpadnie w korek na Bielanach i wszędzie dalej. O takie drobnostce jak pojemność taboru nie wspomnę.
  • #5 Marcin (2020-02-18 15:33:13)
    Czy ktoś już wie jak w planach ma wyglądać ta linia po remoncie? Chodzi mi o przystanki czy będzie dużo zmian jak dodatkowe i gdzie będą stacje a właściwie mijanki dla składów i jak będą sterowane.
  • #6 (odp. na #3) do re mi (2020-02-18 16:40:41)
    No to pojechałeś ostro... Prawda jest jednak taka, jak ją przedstawił Wasiu.
    1. Przedmieście nawet w pełnym rozkwicie przemysłu świdnickiego nie był stacja nadrzędną, zwłaszcza w ruchu pasażerskim. Wysiadał/wsiadał, kto miał bliżej, a reszta jechała do Świdnicy Miasto (łącznica 771 nie powstała tak sobie a muzom). Teraz też będzie przystankiem. Poza tym powodzenia życzę idąc od ul. Długiej do Jodłowej spacerkiem 15 minut. Poza tym jeszcze nie jest pewne czy pociągi na linii 285 w ogóle będą jeździły do Bielawy...
    2. Busiarze biorą jeszcze mniej, tylko jest jeden szkopuł - ludzie jeżdżą, bo nie maja alternatywy, a uwierz, że korki na Bielanach i jazda DK35 do przyjemności nie należy.

    Pozdrowienia ze Świdnicy ;)
  • #7 (odp. na #6) Darek Nowak (2020-02-18 19:33:32)
    Wpadnę za miesiąc to sobie wszystko zobaczę "live" jak to wygląda.
    Niestety, byłem tylko 1x w zasadzie tu, w 1976 roku gdy byłem na wakacjach w Jaworze.
    Wtedy też zwiedzilem po raz pierwszy Wrocek, JG, Głogów i Legnicę.
    Pamietam jak były tam jeszcze szyny tramwajowe na ulicach ale już je wyciągali pod asfalt.

    Marcin.
    Tu jest artykuł o przystankach we Wrocku: https://www.wroclaw.…
    Uzupełnienie: https://wroclaw.wybo…
    A łącznica 771 bardziej służyła by wywozić produkcję w głąb Niemiec przez Legnicę zamiast przez Wrocek.
  • #8 (odp. na #7) wasiukibic (2020-02-19 08:04:24)
    Już teraz w pociągu ze Świdnicy do Wrocławia tłok potrafi być na stacji początkowej w dwuczłonowym szt, po otwarciu 285 obawiam się, że i trójczłon to może być za mało. W końcowym okresie eksploatacji na Główny wtaczała się załadowała po dach Bipa, a w łykendy na odcinku Wrocław - Sobótka był taki tłok, że często ludzie zostawali na peronach. Doskonale pamiętam pielgrzymki na grupę postojową, żeby zająć sobie miejsce siedzące w pociągu. Nie wiem jak UMWD chce tutaj połączyć przewozy aglomeracyjne z wewnątrzmiejskimi, bo już obecnie jest "problem" z pojemnością składów i pasażerowie spoza Wrocławia skarżą się, że nie mogą wsiąść do pociągu, bo składy zapychają ludzie z Nowego Dworu czy Leśnicy.
  • #9 (odp. na #3) Marek Potocki (2020-02-19 12:53:54)
    Dziś rano (przed siódmą) jechałem z Wrocławia do Sobótki. A4 zapchana (jak zwykle), a na DK35 od strony Świdnicy był jeden długi sznur samochodów i za szybko to on nie jechał. Domyślam się, że po 15 jest to samo w przeciwnym kierunku.
    Widziałem gdzieś kiedyś informację, że droga ta jest najbardziej obciążonym odcinkiem w kraju, deklasując nawet dojazdówki do Warszawy.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Świdnica Miasto

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...