Świdnica Miasto
Ostatnia zmiana: 2020-08-13
Opis ogólny |
---|
2006-10-29: Ruch na stacji (zwłaszcza pasażerski) niezbyt duży. Wszystkie połączenia pasażerskie obsługiwane szynobusami. Stacja prawie w samym centrum miasta. Równia stacyjna porośnięta dość wysoką trawą. Semafory świetlne, rozjazdy napędzane pędniami (urządzenia mechaniczne scentralizowane) sterowane z nastawni ŚM. (info: Marcin Dziedzic) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | dolnośląskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki: |
2020-01: Dworzec przeszedł w 2016 r gruntowny remont (info: Mariusz R). 2009-04-21: budynek dworcowy został zamknięty wraz z likwidacją kasy biletowej w kwietniu 2009 roku. (info: Jarosław Lizak). 2006-10-29: Spory budynek dworca, w całkiem niezłym stanie. (info: Marcin Dziedzic) |
|
lokomotywownia: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | wiata nad peronem | |
semafory: | świetlne | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: 2020-08: Czynne są dwa przejścia podziemne: prowadzące na perony i dworzec autobusowy (po remoncie stan bardzo dobry) i to przy ulicy Komunardów (linia 137 kierunek Legnica - brudne i stan słaby). Przejście przy ulicy Wałbrzyskiej (linia 137 kierunek Katowice i linia 771) zlikwidowane kilka lat temu i nie ma po nim śladu. 2009-04-21: przejście podziemne mało używane ponieważ podróżni urzywają przejścia na skróty przez tory. W przejściu znajduje się mnóstwo śmieci i co nie którzy załatwiają swoje potrzeby. (info: Jarosław Lizak) Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | zlikwidowana lub nieczynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: |
Perony: 2 Krawędzie peronowe: 3 |
|
kody: |
EPA:5100665 HAFAS:5103327 IBNR:213 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
226,796 | Katowice – Legnica (137) | ||
0,000 | Świdnica Miasto – Świdnica Przedmieście (771) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Stacje w pobliżu | |
---|---|
Ciepłownia Zawiszów (woj. dolnośląskie) | 1,83 km |
Świdnica Przedmieście (woj. dolnośląskie) | 2,71 km |
Świdnica Kraszowice (woj. dolnośląskie) | 3,06 km |
Bystrzyca Dolna (woj. dolnośląskie) | 3,97 km |
Ciepłownia Zarzecze (woj. dolnośląskie) | 4,73 km |
Bolesławice Świdnickie (woj. dolnośląskie) | 5,34 km |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
-
#5
Marcin
(2020-02-18 15:33:13)
Czy ktoś już wie jak w planach ma wyglądać ta linia po remoncie? Chodzi mi o przystanki czy będzie dużo zmian jak dodatkowe i gdzie będą stacje a właściwie mijanki dla składów i jak będą sterowane.
-
#6
(odp. na #3)
do re mi
(2020-02-18 16:40:41)
No to pojechałeś ostro... Prawda jest jednak taka, jak ją przedstawił Wasiu.
1. Przedmieście nawet w pełnym rozkwicie przemysłu świdnickiego nie był stacja nadrzędną, zwłaszcza w ruchu pasażerskim. Wysiadał/wsiadał, kto miał bliżej, a reszta jechała do Świdnicy Miasto (łącznica 771 nie powstała tak sobie a muzom). Teraz też będzie przystankiem. Poza tym powodzenia życzę idąc od ul. Długiej do Jodłowej spacerkiem 15 minut. Poza tym jeszcze nie jest pewne czy pociągi na linii 285 w ogóle będą jeździły do Bielawy...
2. Busiarze biorą jeszcze mniej, tylko jest jeden szkopuł - ludzie jeżdżą, bo nie maja alternatywy, a uwierz, że korki na Bielanach i jazda DK35 do przyjemności nie należy.
Pozdrowienia ze Świdnicy ;) -
#7
(odp. na #6)
Darek Nowak
(2020-02-18 19:33:32)
Wpadnę za miesiąc to sobie wszystko zobaczę "live" jak to wygląda.
Niestety, byłem tylko 1x w zasadzie tu, w 1976 roku gdy byłem na wakacjach w Jaworze.
Wtedy też zwiedzilem po raz pierwszy Wrocek, JG, Głogów i Legnicę.
Pamietam jak były tam jeszcze szyny tramwajowe na ulicach ale już je wyciągali pod asfalt.
Marcin.
Tu jest artykuł o przystankach we Wrocku: https://www.wroclaw.…
Uzupełnienie: https://wroclaw.wybo…
A łącznica 771 bardziej służyła by wywozić produkcję w głąb Niemiec przez Legnicę zamiast przez Wrocek. -
#8
(odp. na #7)
wasiukibic
(2020-02-19 08:04:24)
Już teraz w pociągu ze Świdnicy do Wrocławia tłok potrafi być na stacji początkowej w dwuczłonowym szt, po otwarciu 285 obawiam się, że i trójczłon to może być za mało. W końcowym okresie eksploatacji na Główny wtaczała się załadowała po dach Bipa, a w łykendy na odcinku Wrocław - Sobótka był taki tłok, że często ludzie zostawali na peronach. Doskonale pamiętam pielgrzymki na grupę postojową, żeby zająć sobie miejsce siedzące w pociągu. Nie wiem jak UMWD chce tutaj połączyć przewozy aglomeracyjne z wewnątrzmiejskimi, bo już obecnie jest "problem" z pojemnością składów i pasażerowie spoza Wrocławia skarżą się, że nie mogą wsiąść do pociągu, bo składy zapychają ludzie z Nowego Dworu czy Leśnicy.
-
#9
(odp. na #3)
Marek Potocki
(2020-02-19 12:53:54)
Dziś rano (przed siódmą) jechałem z Wrocławia do Sobótki. A4 zapchana (jak zwykle), a na DK35 od strony Świdnicy był jeden długi sznur samochodów i za szybko to on nie jechał. Domyślam się, że po 15 jest to samo w przeciwnym kierunku.
Widziałem gdzieś kiedyś informację, że droga ta jest najbardziej obciążonym odcinkiem w kraju, deklasując nawet dojazdówki do Warszawy. -
#10
k4be
(2020-08-12 18:17:20)
Czynne są dwa przejścia podziemne: to prowadzące na perony i dworzec autobusowy (po remoncie stan bardzo dobry) i to przy ulicy Komunardów (linia 137 kierunek Legnica - brudne i stan słaby). Przejście przy ulicy Wałbrzyskiej (linia 137 kierunek Katowice i linia 771) zlikwidowane kilka lat temu i nie ma po nim śladu.
-
#11
do re mi
(2020-08-13 15:55:09)
Budynek dworca jest używany zgodnie z przeznaczeniem. Jest czynna restauracja i kawiarnia. Poczekalnia jest monitorowana, w budynku mieści się siedziba Straży Miejskiej.
-
#12
ROPA Poznań
(2020-08-14 16:20:31)
Pomyślałem sobie może w większych miastach i miasteczkach na stacjach "umieśćmy" posterunki Straży Miejskiej lub Policji npjest w Pile pewno w wielu miastach tak jest. Czy jest to 100% pewność ochrony obiektu, nie wiem. Chyba, ze "pod latarnią najciemniej".
-
#13
(odp. na #12)
Marek Potocki
(2020-08-14 17:09:02)
W Śmiglu obecnie jest policja, tylko kolei niewiele zostało.
- #14 wasiukibic (2021-07-13 09:36:39)
[Dodaj nowy komentarz]
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane
jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Świdnica Miasto