Gałkówek
Ostatnia zmiana: 2024-09-27
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Sam budynek stacyjny powstał w 1905 roku. Pierwszy pociąg na stacji zatrzymał się 28.05.1899.(info: Tomek, 27-09-2008) budynek odnowiony (2008) uruchomiono po odnowieniu kasę, która zamknięto 1.04.2009 (info: akabishop, 19-08-2010) Opis infrastruktury: Stacja zaopatrzona jest w 2 perony, metalową kładkę dla pierwszych wybudowaną na początku lat 90tych XXw. Do 2004 roku na terenie stacji znajdowały się dwa magazyny jeden z 20lecia międzywojennego a drugi z lat budowy stacji. W obrębie peronów znajduje się ładownia jednokrawędziowa o nawierzchni asfaltowej.Dwie dwukondygnacyjne nastawnie ulokowane są na krańcach stacji tam też znajdują się urządzenia SRK oraz semafory kształtowe. (info: sajan, 2006-09-23) "W latach 1974-75 zlikwidowano przejazdy kolejowe klasy C znajdujące się na głowicach stacji." To stwierdzenie jest nie prawidłowe. Ja się urodziłem 1979 roku i jeszcze bawiłem się przy tych przejazdach. Pamiętam je. Według mnie były zlikwidowane gdzieś między 1986-1990 rokiem. Przejazd od strony Łodzi miał swoją drużbówkę natomiast przejazd od strony Koluszek był obsługiwany z nastawni, z której był doskonale widoczny.(Tomek, 2008-09-30) Perony przebudowano i zrobiono 2 perony jednokrawędziowe. Kładkę naziemną pozostawiono zmieniając tylko zejścia na perony i założono windy dla niepełnosprawnych którymi nawet sprawni by mieli problem wjechać. Rok 2008 (info: Tomek, 27-09-2008) Opis budynków: Budynek dworcowy to parterówka z poddaszem zbudowana z cegły ze spadzistym dachem. W budynku mieści się kasa biletowa, poczekalnia, lokale mieszkalne oraz posterunek dyżurnego ruchu peronowego. Wejście na poddasze schodami z poczekalni. (info: sajan, 2006-09-23) Budynek nastawni wykonawczej (na ścianie budynku oznaczenie "G1" już nie istnieje. Został rozebrany najprawdopodobniej na początku miesiąca marca 2008 r. (info: 2008-05-04) Nastawnia od strony Łodzi została zlikwidowana w czasie remontu odcinka linii Warszawa-Łódź. Została postawiona nowa budka dróżnika taka jak są stawiane na całej linii Warszawa-Łódź. Budynek dworca został zachowany i odnowiony. Rok 2008 (info: Tomek, 27-09-2008) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | łódzkie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | zamknięty w stanie dobrym | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
semafory: | świetlne | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: czynne |
|
kasa/biletomat: | zlikwidowana | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: |
Perony: 2 Krawędzie peronowe: 2 |
|
kody: |
HAFAS:5101064 IBNR:1123 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
19,197 | Łódź Fabryczna – Koluszki (17) | ||
24,207 | Łódź Kaliska – Dębica (25) | ||
Gałkówek – bocznice |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Gałkówek