OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Szczecin Podjuchy

Ostatnia zmiana: 2024-04-24

Dane tabelaryczne
Województwo: zachodniopomorskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki dworcowe: przed 2016: Budynek dworca jest zamknięty. Nastawnia dysponująca od strony SPA oraz nastawnia wykonawcza od strony Gryfina.
2012-05: Okna zabite żółtymi dechami… Działa tylko weterynarz w innej części budynku. (info: Michał)
budynki obsługi taboru: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma, być może była
semafory: świetlne
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: nie ma i nie było
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: 03-2011: "Od dnia 1 maja 2010 r. kasa biletowa nieczynna." kasa częściowo wykorzystana. (info: Simon van der Meer)
2006: Kasa biletowa czynna 5:35-21:35. (info: ZZPR Szczecin RJ 2006/07)
nastawnie, strażnice, posterunki: Sj
Sj1
wieża wodna: nie ma, być może była
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 2
2010-04: 2 rampy przeładunkowe (info: Karol Romaniuk).
kody: EPA:5100668
HAFAS:5100146
IBNR:8385
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  348,178 Wrocław Główny – Szczecin Główny (273/821/822)  
  Szczecin Dąbie – Szczecin Podjuchy (428)  
  Szczecin Podjuchy – bocznice  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Inne punkty należące do stacji
Koniec LK 428
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #18 (odp. na #4) X. Piast II Chrobry (2024-01-06 14:18:33)
    Peron wyspowy jest nieprzeciętnie długi, chyba 550 metrów?
    (10:30 - 11:00 minut)
    https://www.youtube.…
    #7 W dawnych czasach pociągi nocne były pełne pasażerów.
  • #19 Tommt (2024-01-06 17:44:16)
    Pokusiłem się, żeby skorzystać z miarki i wyszło mi 430 metrów, natomiast peron 1 to 160 metrów.
  • #20 (odp. na #19) octanq (2024-01-06 22:44:33)
    Czy to pewny wynik? To by było dziwne, bo najdłuższy peron w Szczecinie Gł. ma 400 m.
  • #21 (odp. na #20) X. Piast II Chrobry (2024-01-07 13:35:04)
    Obojętne, czy tyle, ile pisze w #19, czy 550, to i tak dużo, jak na taki przystanek.
    Z kolei ciekawe, jakie musza być przepisowo takie instalacje, czy to też zarządzenie europejskie?
  • #22 Tommt (2024-01-08 00:46:40)
    (odp. na #19) Tyle mi wyszło, zresztą można samemu sprawdzić. A na st. Szczecin Główny dł. najdłuższego peronu wg. pomiaru to również 430 metrów. Długość peronu na st. Podjuchy może wynikać z omijania st. Sz. Gł. przez pociągi dalekobieżne jadące w kierunku Świnoujścia. W trakcie wakacji większość pasażerów jedzie nad samo morze więc żeby pominąć wjazd na Główny i zmianę czoła pociągu, składy mogą zatrzymać się na st. Sz. Podjuchy i potem lecieć dalej nad Bałtyk. Z 0,5h oszczędności jest.
  • #23 (odp. na #20) X. Piast II Chrobry (2024-01-08 11:23:09)
    Może to do celów krzyżowania w kierunku Dąbia, gdyby łącznica była zajęta, to IC może czekać na przejazd przy peronie?
  • #24 (odp. na #23) octanq (2024-01-08 21:27:16)
    Słyszałem plotkę, że długość peronów była konsultowana z wojskiem.
  • #25 Błażej Kopka (2024-01-10 21:19:27)
    @octanq - gdybym pracował w latach 80-tych w Polskim Radiu (Program I), to po ujawnieniu takich rewelacji jak piszesz, to właśnie w okolicach każdego południa w eterze wygłaszał bym komunikat w stylu: "... Pan octanq wygłaszający w ostatnich dniach rewelacje wojskowe na temat długości jednego z peronów w Szczecinie na łamach OBK, jest proszony o pilny powrót do domu lub skontaktowanie się z najbliższym komisariatem milicji obywatelskiej - w pilnych sprawach rodzinnych" :))))
  • #26 Tommt (2024-01-11 00:17:40)
    (odp. na #25) A do życzeń dołączają żona, brat i babcia :D Tak przy okazji, te komunikaty o powrocie do domu były jeszcze w l. dziewięćdziesiątych.
  • #27 Bogusław M. Hanć, Szczecin (2024-05-24 15:14:25)
    Most nad Regalicą w Podjuchach od 16 maja 2024 nosi imię Andrzeja Krefta, wieloletniego dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej - bardzo oddanego przez większość swojego życia sprawom zawodowym. Nowa, trzystumetrowa przeprawa gwarantuje bezpieczeństwo przeciwpowodziowe i szybszą podróż koleją. Stała się też kluczowa dla odrzańskiej drogi wodnej i portów.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Szczecin Podjuchy

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...