OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Płoty

Ostatnia zmiana: 2017-02-28

Opis ogólny
Opis ogólny: Lipiec 2011 - Na głowicy od strony Gryfic nadal obowiązuje sygnalizacja kształtowa, semafory świetlne są "unieważnione" (tzn. jeszcze nie działają). (info: Michał Jeżyna, 02-08-2011)

Opis infrastruktury: VI/2011 wymiana wszystkich semaforów na świetlne. (info: Adam Zieliński, 27-06-2011)

Z 4 peronów obecnie używane są 2. Dwa pozostałe to perony na nieczynnej linii Worowo - Wysoka Kamieńska. Bocznica prowadząca do elewatora jest nieprzejezdna (szyny leżą luzem przesunięte o kilka cm). (info: Michał Jeżyna, 02-08-2011)

Rozjazdy od strony Gryfic wymienione na elektryczne, obecnie tylko kilka zwrotnic w stronę Wysokiej Kamieńskiej jest sterowanych za pomocą pędni. Jeden z torów postojowych przy Pt wyłączony (znak D1). Zlikwidowano semafory kształtowe i tarcze zaporowe kształtowe na wyjeździe w stronę Gryfic, kształtowe pozostały jedynie nieczynne semafory od strony Wysokiej Kamieńskiej. (info: Michał Jeżyna, 21-01-2012)

Opis budynków: Budynek dworcowy jest od kilku lat adaptowany do innych celów - obecnie prowadzona jest w budynku działalność handlowa (najprawdopodobniej targ). (info: Michał Jeżyna, 02-08-2011)

-wieża wodna stoi niedaleko budynku dworca(ok.40 m na pd-wsch) przy

zlikwidowanym przejeździe kolejowym w ul. Przodowników Pracy (d.Dworcowej),

grudzień 2012 r. Bolesław Wojtyniak (info: Bolesław Wojtyniak, 15-12-2012)
Dane tabelaryczne
Województwo: zachodniopomorskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: adaptowany do innych celów
lokomotywownia: istnieje lub istniał, stan obecny nieznany
zadaszenie peronów: mała wiata przystankowa
semafory: świetlne
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: Wg dawnej pocztówki było tu kiedyś przejście nadziemne.
wieża wodna: jest, stan zewnętrzny dobry, wewnętrzny - nierozpoznany
perony: Perony: 4
Krawędzie peronowe: 4
kody: EPA:5100587
HAFAS:5100193
IBNR:8276
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  99,266 Koszalin – Goleniów (402)  
  30,496 Worowo – Wysoka Kamieńska (420)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Sowno (zachodniopomorskie) 6,14 km
Dobiesław (zachodniopomorskie) 6,77 km
Janisław (zachodniopomorskie) 7,38 km
Wyszogóra (zachodniopomorskie) 9,10 km
Baszewice (zachodniopomorskie) 9,37 km
Mechowo Łobeskie (zachodniopomorskie) 9,87 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze.Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania, bądź niezmieniającą przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Płoty

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...