OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Kiekrz

Ostatnia zmiana: 2025-05-20

Opis ogólny
Stacja wyposażona jest w komputerowe urządzenia sterowania ruchem ESA 44-PL.
Dane tabelaryczne
Województwo: wielkopolskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki dworcowe: adaptowany do innych celów
budynki obsługi taboru: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: małe wiaty przystankowe
semafory: świetlne
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: czynne;
Przejście nadziemne: nie ma i nie było.
kasa/biletomat: zlikwidowana
nastawnie, strażnice, posterunki: Nowa kontenerowa nastawnia dysponująca "Ki" od strony Rokietnicy.

Stara nastawnia dysponująca "Ki" znajdowała się od strony Rokietnicy, została rozebrana w dniach 24-25 marca 2021 roku.

Posterunek SKP znajdował się od strony Poznania Woli, został rozebrany w czerwcu 2019 roku.
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 3
kody: HAFAS:5101606
IBNR:7189
informacja pasażerska: Dynamiczna: wyświetlacze peronowe, megafony, zegary;
Statyczna: gabloty, peronowe tablice małe i duże. Napis biało-czarny z nazwą stacji na budynku dworca.
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  12,909 Poznań Główny – Szczecin Główny (351)  
  20,368 Zieliniec – Kiekrz (395)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Inne punkty należące do stacji
Koniec LK395
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #4 (odp. na #3) Stanisław Pikul (2018-11-02 13:06:44)
    Tyle, że i tak wsiadanie do pociągów będzie się odbywało z terenu sąsiedniej gminy. Do Poznania należy tylko budynek stacyjny i niewielka część (ok. 20 %) przyległego peronu. Drugi peron i przebiegające obok tory w całości to już gmina Rokietnica. Aha- żeby nie było - miasto Poznań obejmuje też południowo-wschodnią głowicę stacji. ;)
  • #5 roman paul poznań (2018-11-02 17:12:00)
    Nie wchodziłem w szczegóły, swoja drogą idiotyczny podział.
  • #6 Maciej (2019-03-01 15:48:39)
  • #7 (odp. na #6) irek (2019-03-02 11:49:12)
    Apropo tego zdarzenia, mamy inny bardzo ciekawy temat - Dlaczego PUSTE węglarki jadą ze Śląska do portu w Świnoujściu ?
  • #8 (odp. na #7) Damian Stupień (2019-03-02 13:03:04)
    W TG mijają się PEŁNE składy węgla jadące w przeciwnych kierunkach (składy ZSSK). Import/eksport ? ;)
  • #9 (odp. na #8) irek (2019-03-02 13:31:20)
    Temat podchwyciły już media...Dlaczego węglarki z Tarnowskich Gór do Świnoujścia jechały puste? Kiedyś to raczej węgiel jechał ze Śląska do portu...Do wypadku doszło dziś o godzinie 14:25 na stacji Kiekrz na linia Poznań – Szczecin, wypadły z torów 3 puste wagony węglowe pociągu towarowego relacji Tarnowskie Góry – Świnoujście.....Puste weglarki ze Śląska do portu w Świnoujściu ciekawe po co. Chyba że po ruski węgiel który potem na Śląsku w kopalni przepisza faktury i sprzedadzą jako polski i podniosą wyniki wydobycia ......:))
  • #10 (odp. na #9) Damian Stupień (2019-03-02 13:36:22)
    Mieszają różne gatunkowe ścierwa i sprzedają drożej ...
  • #11 Węgiel. (2019-12-13 14:30:30)
    Jadą puste po tani węgiel z Afryki/Ameryki Płn. Naszego węgla, gdzie 90% kosztów to zwiąchole i kapelani, nikt nie chce kupować. A tan zagraniczny węgiel idzie do hut czy elektrowni, albo do koksowni i wraca potem do portu na export już jako koks.
  • #12 (odp. na #4) tomek j (2019-12-15 18:53:35)
    Podobnie z Poznaniem Głównym. Leży na dwóch dzielnicach. O ile się nie mylę przez peron 5 przechodzi granica między Wildą a Łazarzem ( Grunwaldem )
  • #13 (odp. na #9) Adolf Nowak de Piaskowski (2022-08-14 23:32:46)
    To był okres przejściowy.
    Teraz krajowy miał jest dużo tańszy od tego z importu, gdzie ceny min. 250$/1T (miał energetyczny do elektrowni i ciepłowni).
    W portach Holandii to już obecnie 311$: https://www.wnp.pl/g…
    Czyli tu, na miejscu ok 2.000 PLN +23% VAT.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Kiekrz

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...