Kobylnica
Ostatnia zmiana: 2025-03-05
Opis ogólny |
---|
Od kwietnia 1942r. do sierpnia 1943r. w pobliżu budynku dworca mieścił się obóz pracy dla Polaków pochodzenia żydowskiego wykorzystywanych do katorżniczej pracy przy układaniu torów kolejowych łączących Kobylnicę z Kobylimpolem i dalej Franowem. Więźniowie zamieszkiwali drewniane baraki na narożniku ulic Swarzędzkiej i Dworcowej. Fakt ten upamiętnia tablica umieszczona na budynku dworca. (info: Przemysław Warczyński, 2020-05-27) Niedaleko stacji mieści się duży terminal kontenerowy. (info: Filip f., 2006-05-28). |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | wielkopolskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | adaptowany do innych celów | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
semafory: | świetlne | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | zlikwidowana lub nieczynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: |
Ko od strony Poznania Wschód/Franowa Ko1 od strony Inowrocławia zlikwidowana Ko w budynku dworca zlikwidowana |
|
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: |
Perony: 2 Krawędzie peronowe: 3 |
|
kody: |
HAFAS:5101536 IBNR:7198 |
|
informacja pasażerska: |
Dynamiczna: wyświetlacze LCD w dworcu, megafony i zegary. Statyczna: gabloty, peronowe tablice małe i duże. |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
7,727 | Poznań Wschód – Skandawa – (Żeleznodorożnyj) (353/599) | ||
Poznań Krzesiny – Kobylnica (394) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Inne punkty należące do stacji | |
---|---|
Koniec LK 394 |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Adolf Nowak de Piaskowski
(2022-10-21 09:41:38)
Zaczęła się budowa tunelu
https://www.plk-sa.p…
Dwupoziomowe skrzyżowanie – wiadukt kolejowy i znajdujący się pod nim tunel drogowy – zastąpi obecny przejazd kolejowo-drogowy w Kobylnicy (gmina Swarzędz) na linii Poznań – Gniezno (nr 353). Nowy obiekt powstaje w okolicy stacji kolejowej, u zbiegu ul. Swarzędzkiej i ul. Dworcowej. W długim na ok. 70 m tunelu będą dwa pasy ruchu, po jednym w każdym kierunku, a piesi i rowerzyści zyskają odseparowany od jezdni chodnik oraz ścieżkę rowerową. Bezkolizyjny obiekt zwiększy bezpieczeństwo na torach i drodze łączącej Koziegłowy ze Swarzędzem oraz zapewni sprawniejszą komunikację samochodową we wschodniej części aglomeracji poznańskiej.
Wiadukt i tunel w jednym... -
#2
PasjoMati
(2022-10-23 10:49:48)
Ten przejazd ciągle był i jest zamknięty...dwie linie kolejowe towarowa i osobowa (od PW rzadko coś towarowego jedzie). Wrażenie robi pobyt na dawnym peronie przylegającym do budynku, gdy od strony PW grzeje ekspres Berlin - Gdynia. Jest bardzo cicho gdy nadjeżdża, by z v=140 km/h wlecieć w rozjazd i kobylnicki peron. Za chwilę znika na horyzoncie. Husarz prowadzący te ekspresy jest jak przyczajka: z oddali zbliża się jego opływowa sylwetka, nie zdradzając szybkości, gdy po paru sekundach jest obok dopiero czuje się jego moc i pęd, bardzo trudno odczytać relacje składu, jaki jest przez niego ciągnięty. :)
-
#3
X. Piast II Chrobry
(2023-12-21 16:47:43)
Tunel właśnie został otwarty, ale kolejki większe niż wcześniej.
https://epoznan.pl/n… -
#4
Błażej Kopka
(2023-12-21 18:45:34)
Czyli lepiej, jakby tego tunelu nie było?
-
#5
(odp. na #4)
X. Piast II Chrobry
(2023-12-22 10:20:32)
Tak samo, jak robiłem zdjęcia na Junikowie niedawno.
Światła były wyłączone i ruch odbywał się płynnie.
Czytam kilkanaście dni później, że są korki, bo włączyli sygnalizację. -
#6
PiM@bzim
(2023-12-22 18:01:29)
Błażej Kopka - Czyli lepiej, jakby tego tunelu nie było? - Błażeju, nie tu jest inny feler, czyli celowe i świadome robienie baboli, aby za czas jakiś Zdziszek, Rycho czy inny ziomek królika miał coś do "poprawy".
Zarówno w przypadku tego tunelu na Junikowie, jak i w Kobylnicy, zrobiono celowo i całą świadomością takie "babole".
W obu przypadkach, sami robotnicy zwracali uwagę aby dodać pas dla skręcających w prawo, albo jadących na wprost (dotyczy to szczególnie Junikowa). Ten tunel znajduje się dokładnie na granicy miasta Poznań oraz miejscowości Plewiska. Jadąc ulicą Grunwaldzką z centrum Poznania, tuż za tym tunelem jest miejsce, aby zrobić zjazd (węzeł Grunwaldzki). Jednocześnie droga na wprost (Plewiska, też ulica Grunwaldzka). Dlaczego tego nie zrobiono?
No chyba ktoś "zapomniał" :) Znaczna część ruchu samochodowego, to Grunwaldzka (po stronie Poznania) z Wołczyńską - około 3/4 ruchu, reszta to Grunwaldzka (Poznań) z Grunwaldzką (Plewiska).
W przypadku tunelu w Kobylnicy, zrobiono ten sam "myk", aby znajomi królika, za czas jakiś mogli wejść i zrobić NORMALNIE!
W obu przypadkach, tak przypadkiem, pozostawiono trochę gruntu na poprawki :)
Rekapitulując.
Tam jest wsio OK, no tylko coś komuś się omsknęło :)
Tak z boku. Ta sama instytucja dziwnym trafem popełnia w ostatnim czasie sporo "baboli".
Mimo że nie jest to temat kolejowy.
Ale!
Po wielu miesiącach oddano trasę tramwajową na Górny Taras Rataj (spora sypialnie Poznania) i....tzw. zebry dla pieszych wytarły się po kilku dniach!
Kurcze, czym oni malowali te zebry, emulsją czy farbkami akwarelowymi?
Albo oddano do użytku torowisko dla tramów w centrum miasta.
I co?
Ano, po otwarciu, poszły w ruch gumówki, diaksy i inne spec maszyny, gdyż krawężniki na trasie tramów były o "ciut" za wysokie :)
Niestety, ale jak kraj długi i szeroki takich "drobiazgów" jest od metra, a może jeszcze więcej!
ps. Tak w ogóle, jak powinno się poprawnie opisywać te obie inwestycje? Czy to podkopy/tunele/wiadukty? Niestety, ale w mediach/necie jest sporo różnych dziwnych nazw. -
#7
Błażej Kopka
(2023-12-22 18:40:42)
Ok. Teraz rozumiem w czym rzecz.
-
#8
X. Piast II Chrobry
(2023-12-30 18:57:17)
Tunel w Kobylnicy jest już czynny. https://www.wnp.pl/f…
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Kobylnica