OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Wrocław Świebodzki (galeria)

Ostatnia zmiana: 2020-04-10

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Obraz
fot. nieznany (1843)
opis ⇵
Obraz
fot. nieznany (przed 1901)
opis ⇵
Obraz
fot. nieznany (pomiędzy 1935 a 1944)
opis ⇵
Obraz
fot. Grzegorz Sarnecki (1992-06-07)
opis ⇵
Obraz
fot. Marek Potocki (2002-08)
opis ⇵
Obraz
fot. Marek Potocki (2002-08)
opis ⇵
Obraz
fot. Marek Potocki (2006-10-22)
opis ⇵
Obraz
fot. Tadeusz Rutkowski (2007)
opis ⇵
Obraz
fot. Paweł Szymański (2014-04-12)
opis ⇵
Obraz
fot. Radek Krakowiak (2014-08-15)
opis ⇵
Obraz
fot. Wiesław Łomacz (2015-08-26)
opis ⇵
Obraz
fot. Grzesiek Szyszkowski (2016-03-28)
opis ⇵

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 Łukasz Kiąca (2017-09-06 13:58:51)
    Film prezentujący od 2:48 do 3:16 dworzec Świebodzki w 1989 r.
    https://www.youtube.…
  • #2 Maciej (2019-11-14 19:32:29)
  • #3 ROPA Poznan (2019-11-14 21:23:14)
    Właśnie dzisiaj popołudniu się palił.
  • #4 ACdVL (2020-07-03 20:11:41)
    Były dworzec (właściwie jego główne tereny, niekoniecznie sam budynek), sfilmowany przeze mnie ok. 2012 roku, wyglądał wtedy tak: https://www.youtube.… Jeśli się nie mylę to wtedy część torowiska przy peronach wyglądała na użytkowaną. Ten dworzec (jak i wiele innych) nie ma niestety szczęścia do kraju swojego położenia, że tak oględnie się wyrażę - taka jest prawda. W innym wypadku coś zapewne by drgnęło, a tu? Można potargować, coś tam kupić, posprzeczać się, choć o przyszłych planach nikt się nie zająknie. Szkoda tylko i okolicy, i ludzi, którzy chcieliby powrotu dworca do jego oryginalnego i pierwotnego przeznaczenia. Tak jak z rowerem - służy do jeżdżenia, a po pewnym czasie odstawiasz go. Jest rower, a jakoby nieużytkowany, w dodatku poczyna ci rdzewieć, powietrze z opon schodzi.. Podobnież rzecz ma się z tym pięknym przecież dworcem. Nauka prawdziwa brzmi: nigdy nie wierz tym, co najwięcej obiecują i co wiecznie obiecują, bo będzie na odwrót wobec tego, co obiecają..
  • #5 (odp. na #4) Adolf Nowak de Piaskowski (2020-10-16 00:31:43)
    Pamiętam jak w l. 90. był na Dworcu nawet lokal uciech cielesnych....
  • #6 ACdVL (Andrzej) (2021-03-15 23:36:26)
    I cóż? Inne stacje w modernach, vide Warszawa Główna/Zachodnia, Wronki, a wrocławski dworzec świebodzki śpi w najlepsze, a szkoda, bo mógłby być niezłym uzupełnieniem Dworca Głównego, a nawet stanowić dla niektórych pośpiechów stację docelową, jak i być istotną częścią węzła wrocławskiego. Oby nie wzięła się za niego deweloperka, bo wtedy katastrofa..!
  • #7 wasiukibic (2021-03-16 09:57:09)
    Pośpiechy to niekoniecznie, ale już aglomeracyjny z Wołowa, Malczyc czy Kątów Wrocławskich - jak najbardziej. Tylko, że to jest Polska i wpierw trzeba przegadać ze 20 lat, wyprodukować setki kilogramów makulatury i dopiero ewentualnie wziąć się za robotę - tak jest w przypadku, gdy ogarnia to państwowy beton. Szansą byłoby przejęcie tego przez samorząd, ale terenu w centrum miasta PKP będzie bronić jak niepodległości, choćby i następne pół wieku miałoby tu być to syfiaste targowisko i rosnąć samosiejki.
  • #8 (odp. na #5) ACdVL (Andrzej) (2021-03-16 20:21:34)
    Słyszałem o tym. Dobrze, że "był", świadectwo totalnego upadku tego niezwykłego miejsca.
  • #9 (odp. na #7) Adolf Nowak de Piaskowski (2021-03-17 00:35:43)
    Miałem kilkadziesiąt lat temu plany zbudowania tunelu z tego kierunku, dalej pod Kazimierza W., Placem Społecznym i Traugutta z przystankami podziemnymi
    właśnie pod dworcem, następnie w rejonie Świdnickiej, pod Placem Społecznym oraz pod skrzyżowaniem z Krakowską.
    Przystanki mogłyby być krótsze - 150 metrów a koszt na dzisiaj to ok. 1 mld PLN.
    W tunelu koncentrowałyby się 3 linie np. Brzeg/Opole - Głogów, Legnica - Strzelin/Kłodzko, Wałbrzych - Jelcz.
    Przy kursach co godzinę na każdej z nich częstotliwość "miejska" byłaby 20 minut a w godzinach szczytu mogłaby być uzupełniona o dodatkowe krótsze relacje.

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Wrocław Świebodzki

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...