OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Gdańsk Zaspa Towarowa

Ostatnia zmiana: 2020-08-24

Dane tabelaryczne
Województwo: pomorskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: zamknięty zdewastowany
lokomotywownia: była, ale obecnie już nie istnieje
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: świetlne
przejście nadziemne/podziemne, windy: Przejście podziemne: nie ma i nie było
Przejście nadziemne: czynne
kasa/biletomat: zlikwidowana we wrześniu 1993 r.
nastawnie, strażnice, posterunki: Zp, Zp1
wieża wodna: jest, stan zewnętrzny dobry, wewnętrzny - nierozpoznany
perony: Perony: 1
Krawędzie peronowe: 2
kody: IBNR:5743
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  4,913 Gdańsk Główny – Gdańsk Zaspa Towarowa (227)  
  4,913 Gdańsk Główny – Gdańsk Nowy Port (249)  
  0,082 Gdańsk Zaspa Towarowa – Gdańsk Wiślany (722)  
  0,000 Gdańsk Zaspa Towarowa – Gdańsk Wiślany (722)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Gdańsk Stadion Expo (woj. pomorskie) 1,40 km
Gdańsk Brzeźno (woj. pomorskie) 1,65 km
Gdańsk Kolonia (woj. pomorskie) 1,87 km
Gdańsk Wiślany (woj. pomorskie) 2,47 km
Gdańsk Nowe Szkoty (woj. pomorskie) 2,72 km
Gdańsk Politechnika (woj. pomorskie) 2,94 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 Adolf Nowak de Piaskowski (2021-09-11 04:29:05)
    W ramach rozbudowy infrastruktury kolejowej do portu w Gdańsku zakończono prace na stacji Zaspa Towarowa.
    Za: https://stooq.pl/n/?…
    "10.09.2021, Gdańsk (PAP) - Zakończyły się prace modernizacyjne na stacji kolejowej Zaspa Towarowa - poinformował w piątek zespół prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe. Ładunki jadą koleją do portów w Trójmieście po nowych zelektryfikowanych torach - podkreślono.
    Inwestycja PKP PLK zwiększa dostęp kolejowy do nabrzeży w Gdańsku i Gdyni. Prace za ponad 2,6 mld zł są realizowane przy unijnym współfinansowaniu w prawie 40 proc. w ramach programu Connecting Europe Facility (CEF) "Łącząc Europę".
    "Zasadnicze prace w obrębie stacji Gdańsk Zaspa Towarowa zostały zakończone. Pociągi jeżdżą już po przebudowanych torach wraz z nową siecią trakcyjną na stacji oraz na liniach 227 i 249 Gdańsk Główny-Gdańsk Zaspa Towarowa. Na wysokości przystanku Gdańsk Stadion Expo zakończono prace związane z wykonaniem nawierzchni bezpodsypkowej w obrębie placu wystawowego. Uzyskana powierzchnia wystawowa zajmuje około 6 tys. mkw." - podało biuro prasowe PKP PLK.
    Wymienione zostały tory na stacji Gdańsk Wiślany oraz na linii Gdańsk Zaspa Towarowa-Gdańsk Wiślany. Łącznie wykonawca robót zabudował już wszystkie 70 rozjazdów oraz ponad 22 km torów.
    Na stacji Gdańsk Port Północny pociągi towarowe korzystają z 32 nowych torów o łącznej długości 28 km wraz z 95 rozjazdami. Na stacji przygotowywany jest teren pod zabudowę kolejnej grupy torów. Na linii nr 965 Gdańsk Kanał Kaszubski - Gdańsk Port Północny, w rejonie skrzyżowania ulic Kujawskiej i Chemików, przebudowane zostały nawierzchnie przejazdów kolejowo-drogowych oraz tory i rozjazdy w kierunku nabrzeży Basenu Górniczego.
    Gotowe są podpory wiaduktu drogowego w ciągu ul. Ku Ujściu. Obiekt zastąpi przejazd kolejowo-drogowy między stacjami Gdańsk Kanał Kaszubski-Gdańsk Port Północny. Długość wiaduktu wyniesie ponad 100 metrów, a szerokość 8 metrów. Będzie mieć dwa pasy ruchu i chodnik. Budowane są nasypy i ok. 1,3 km dróg dojazdowych do wiaduktu.
    W ramach projektu poprawy kolejowego dostępu do portu w Gdyni układane są nowe tory, zabudowywane rozjazdy oraz montowane elementy sieci trakcyjnej. Dotąd zabudowano ok. 30 km torów oraz 43 rozjazdy. Pociągi jeżdżą już po 8 km nowych torów z 25 rozjazdami.
    Dwa nowe wiadukty kolejowe usprawnią przejazd do gdyńskiego portu. Na pierwszym z nich, na którym ułożone zostaną cztery tory, betonowane są m.in. ściany oporowe oraz wykonywane zbrojenia. Na drugim, dłuższym - na którym będzie jeden tor, a pod nim siedem torów - powstaje konstrukcja przyczółków i podpór. Remontowany jest most nad rzeką Chylonką.
    Prowadzone przez PKP PLK inwestycje w Gdańsku i Gdyni znacznie poprawią warunki przewozu towarów koleją do portów. Pojadą dłuższe, nawet 740-metrowe pociągi o obciążeniu 221 kN na oś. Przepustowość torów dojazdowych do obu portów zwiększy się o ok. 50 proc.
    Zakończenie wszystkich prac w Gdańsku jest zaplanowane do końca 2021 r., a w Gdyni do końca sierpnia 2022 r.(PAP)"
    autor: Robert Pietrzak

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Gdańsk Zaspa Towarowa

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...