Poraj
Ostatnia zmiana: 2024-12-03
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | śląskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: |
2021-09: Stary budynek dworca zamknięty w latach 50-tych niszczeje i ma zabudowane okna płytami OSB. 2019-11: Budynek po remoncie, mieści się w nim prócz kas biletowych biblioteka. |
|
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | mała wiata przystankowa | |
semafory: | świetlne | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne oddane do użytku na przełomie 2021/2022 r. Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | czynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: | 2012-07: Budynek byłej kolejowej wieży wodnej stoi ok. 650 m na pn-zach od budynku dworca kolejowego, lub ok. 275 m na pn-zach od przejazdu kolejowego w ul. A. Mickiewicza. W budynku byłej wieży wodnej po przebudowie miała się mieścić nastawnia, jednak pozostała w parterowym budynku obok. Obecnie budynek byłej wieży wodnej stoi pusty. (info: Bolesław Wojtyniak). | |
perony: |
Perony: 1 Krawędzie peronowe: 2 |
|
kody: |
HAFAS:5102860 IBNR:4263 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
246,950 | Warszawa Centralna – Katowice (1) | ||
11,062 | Kucelinka – Poraj (155) | ||
Częstochowski Obszar Rudonośny – koleje wąskotorowe | |||
Poraj – bocznice |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Inne punkty należące do stacji | |
---|---|
Poraj [STTH] |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Igor13
(2021-09-30 20:32:33)
Informacje na temat mieszczącego się posterunku policji na stacji nie są prawdziwe. Przechodząc tam obecnie na co dzień nie widzę żadnych szyldów ani radiowozów, czy informacji, które wskazywałyby żeby mieścił się tam posterunek.
Druga rzecz to nie wiem czemu ktoś do metryczki wpisał, że Poraj jest przystankiem kolejowym. To nie jest do końca prawda. Faktycznie od zamknięcia starego dworca w 1956 roku, czyli w momencie elektryfikacji Wiedeńki Poraj stał się na pewien czas przystankiem kolejowym do 18 lipca 1987 roku kiedy uroczyście otwarto obecny dworzec, którego budowę rozpoczęto w 1985 roku. Nie wiem, czy już wcześniej po zamknięcie starego dworca wybudowano peron dwukrawędziowy, czy nastąpiło to w trakcie budowy dworca?
W każdym razie w latach 2013-2014 roku budynek dworca z lat 80-tych przeszedł modernizację, podczas której pojawiło się więcej stojaków na rowery, a obecnie budowane jest przejście podziemne, którego końca nie widać i co gorsza trzeba robić duże kroki, aby móc zejść z peronów (niektórzy nawet nie idą wyznaczoną drogą tylko od razu przez tory skracają drogę kiedy wysiądą z pociągu). Niedokończone przejście podziemne było w tym roku kilkukrotnie zalane wodą po intensywnych opadach śniegu na początku roku oraz letnich opadów deszczu. Podobny problem też może nastąpić jeśli nic się z tym nie zrobi.
Trzeba uzupełnić informacje w temacie tej stacji, bo obecnie część danych nie jest do końca prawdziwa, albo nie opisuje wszystkiego. Budynek dworca jest używany normalnie z przeznaczeniem. Stary budynek dworca zamknięty w latach 50-tych niszczeje i ma zabudowane okna płytami OSB. Być może za jakiś czas ruszy jego renowacja, ale nie mam pewności, czy tak będzie. -
#2
Igor13
(2022-01-18 22:23:53)
Na stacji zostało oddane do użytku niedawno przejście podziemne. Nie jest ono co prawda jeszcze ukończone. Nadal trwają prace nad przejściem dla wózków, ale mimo to pasażerowie już mogą przejść krótszą drogę do dworca bez konieczności okrążania całego peronu.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Poraj