OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Kraków Wisła

Ostatnia zmiana: 2016-03-03

Opis ogólny
Opis ogólny: Stacja była ślepo zakończona.

Stacja posiadała tylko jeden semafor kształtowy - był to semafor wjazdowy od strony Kr. Płaszów. 22.02.05. (info: Paweł Miśkowiec, 2005-02-22)

Opis infrastruktury: Niegdyś ogromny zespół bocznic zaczynający się przy ujściu Wilgi, a kończący się pod obecnym mostem małej kolej obwodowej. (info: MK_MK, 26-10-2009)
Dane tabelaryczne
Województwo: małopolskie
dodatkowe tory: rozebrano
budynki: był, ale już nie istnieje
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: kształtowe zlikwidowane
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: nie ma i nie było
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 0
Krawędzie peronowe: 0
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  0,000 Kraków Wisła – Kraków Płaszów (112)  
  Kraków Wisła – sieć bocznic  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Kraków Zabłocie (woj. małopolskie) 0,52 km
Kraków Grzegórzki (woj. małopolskie) 0,64 km
Kraków Zabłocie (woj. małopolskie) 0,85 km
Kraków Podgórze (woj. małopolskie) 1,01 km
Kraków Podgórze (peron 2) (woj. małopolskie) 1,08 km
Kamieniołom Liban (woj. małopolskie) 1,42 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

  • #1 Wojtek J. (2018-03-31 15:24:39)
    Po obu stronach Wisły zbudowano mury bulwarowe: niższe wewnętrzne i wyższe zewnętrzne. Pomiędzy murami zewnętrznymi i wewnętrznymi urządzono po obu stronach rzeki przeładownie i przystanie o szerokości: 16,5 m po stronie prawej – podgórskiej i 20 m po stronie lewej – krakowskiej. Te tak zwane „niższe platformy” zaopatrzone były w drogi bite, a także w tory: po lewej stronie tor podwójny połączony za pomocą rampy zjazdowej ze stacją kolejową Kraków Grzegórzki (obok dzisiejszej Galerii Kazimierz), a po prawej w tor pojedynczy połączony z torem przemysłowym poprowadzonym ze stacji w Płaszowie do zakładów przemysłowych na Zabłociu.
    Torowisko widoczne na zdjęciach to bocznica prowadząca od, nieistniejącej już dziś, stacji Kraków Wisła. Bocznica kończyła się w rejonie dzisiejszej ulicy Przedwiośnie, u ujścia Wilgi. Służyła do załadunku i wyładunku towarów spławianych Wisłą. Podobna bocznica była po drugiej stronie rzeki a rozpoczynała swój bieg na stacji Grzegórzki., jednej ze stacji słynnej kolei do Kocmyrzowa – Kocmyrzówki
    https://audiovis.nac…
    https://audiovis.nac…
    https://audiovis.nac…

    Pozdrawoam
    Wojtek
    Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Kraków Wisła

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...